Koppelingshendel verstellen CBF 600 ?

meneerdeuil

Rookie
11 jan 2015
18
1
Mijn vriendin rijdt een Honda CBF 600 krijgt telkens al na kort rijden last van haar hand odmat ze niet goed bij de koppeling kan om deze in te knijpen.

Weet iemand of hier iets aan te doen is? De remhendel van haar motor is gemakkelijk verstelbaar, maar de koppelingshendel bij mijn weten niet.

Wat zijn mijn mogelijkheden?
full
 
het enigste wat je kunt afstellen is de 2 m8 boutjes op het stuur los te draaien en de koppeling verdraaien, naar aangenamer positie
de kabel zou ik afblijven als ie nu goed ontkoppelt
is gewoon spierpijn gaat vanzelf over door vaker te gaan rijden
of anders de kabel smeren
 
Laatst bewerkt:
Zal nog eens kijken of ik er iets aan kan smeren.

Helaas wordt het geen kwestie van gewenning. Ze heeft de motor al een paar jaar en als we dit niet kunnen oplossen wordt het een andere motor zoveel last blijft ze houden.
 
Mijn vriendin rijdt een Honda CBF 600 krijgt telkens al na kort rijden last van haar hand odmat ze niet goed bij de koppeling kan om deze in te knijpen.

Weet iemand of hier iets aan te doen is? De remhendel van haar motor is gemakkelijk verstelbaar, maar de koppelingshendel bij mijn weten niet.

Wat zijn mijn mogelijkheden?
[afbeelding]

Je kan dat ding verstellen zodat hij wat eerder koppelt,
Anders e.v.t een verstelbare koppelingshendel. Of misschien zo'n hydraulische koppelingshendel? (kost wel wat geld maar zou moeten werken)

Ik heb zelf ook een CBF600 maar heb geen last van de koppeling.
 
Zal nog eens kijken of ik er iets aan kan smeren.

Helaas wordt het geen kwestie van gewenning. Ze heeft de motor al een paar jaar en als we dit niet kunnen oplossen wordt het een andere motor zoveel last blijft ze houden.
Setje verstelbare aftermarket handels een idee?
Goed koper dan een andere motor ten zei ze gewoon een andere wil :+
 
Dank voor de reacties, ik ga op zoek naar een verstelbare hendel.

En zal voor de zekerheid nog even checken of het geen excuus is van mijn vriendin en ze gewoon een andere wil!
 
Hahaha, natuurlijk wel! Ik heb alleen geen zin om een nieuwe koppelingshendel te plaatsen als het eigenlijk een excuus is. Dan liever meteen een nieuwe motor :)

Maar goed, ze wil de motor graag behouden dus ik ben op zoek naar een verstelbare koppeling.

Weet iemand of onderstaande gewoon zou moeten werken en geplaatst kan worden in bestaande hendel bevestiging? Kan er niet zo veel over vinden.

Hier het product:
http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=742_794_795_798_814&products_id=5135

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan