Koppelingshuis kawasaki kdx 250 1991

Weet iemand of me koppelingskorf nog te lassen is?
Weet iemand iemand die nog een goed tweedehands hebt?

Zie foto`s

full
 
Laatst bewerkt:
niet lassen maar vervangen.
probeer een koppelingshuis van een kx te pakken te krijgen, hele grote kans dat deze hetzelfde is.
een originele van een kdx kon wel eens wat lastig worden.

wat je ook kunt doen, als het echt niet anders kan indien die van een kx anders is, is de klinknagels verwijderen en de korf van een kx model erop zetten en je eigen tandwiel houden.
er worden van een kdx/kx helaas geen klinknagels geleverd, dus dat zul je dan even moeten uitzoeken.
toch kan het wel, heb het zelf ooit eens bij een husqvarna gedaan.
 
Laatst bewerkt:
niet lassen maar vervangen.
probeer een koppelingshuis van een kx te pakken te krijgen, hele grote kans dat deze hetzelfde is.
een originele van een kdx kon wel eens wat lastig worden.

wat je ook kunt doen, als het echt niet anders kan indien die van een kx anders is, is de klinknagels verwijderen en de korf van een kx model erop zetten en je eigen tandwiel houden.
er worden van een kdx/kx helaas geen klinknagels geleverd, dus dat zul je dan even moeten uitzoeken.
toch kan het wel, heb het zelf ooit eens bij een husqvarna gedaan.


Ik heb zelf al een beetje het forum door gespeurd maar ben helaas nog niet op mijn antwoord gekomen.

Ik heb net nu een prox koppelinghuis liggen en moet de starterkrans (tandwiel) over zetten doormiddeln van de bijgeleverde klinknagels.

Hoe heb jij dit gedaan bananeman1001????
Heb ook al gegoogled maar werd daar ook nog niet veel weizer van.
Zelfde als bedrijven vinden (omgeving Tilburg) die het eventueel kunnen doen.

Ik hoop dat je mij een antwoord kan geven.
 
ik heb een dikke pen in een stevige bankschoef geklemd en daar de klinknagel op laten rusten zodat je aan de bovenkant de klinknagel kan klinken.
het is makkelijker als je van tevoren een paar boutjes met een moer in de nog ongebruikte gaten draait, zodat de korf en het tandwiel goed op elkaar geklemd worden en de 2 delen niet tov elkaar verschuiven.
 
een dikke pen aan de onderkant en aan bovenkant met een hamer en ook een pen.
je kan er namelijk niet goed bij met een hamer, het zit te diep verzonken.
dus ik had het tandwiel aan de onderkant en de korf boven.
het is wel makkelijker als je het met hulp van iemand anders doet.
 
Niet hetzelfde jaar, maar misschien past het? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1982-KAWASAKI-KDX450-KDX-450-CLUTCH-ASSEMBLY-KX-250-420_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5ad0229b3fQQitemZ390038985535QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories (Klik)

http://cgi.ebay.co.uk/MITAKA-Clutch-Basket-Kawasaki-KDX200-KDX-200-1995-2002_W0QQitemZ230413633522QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item35a5b907f2 (Deze)winkel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan