koppelingskabel xr600

crazy-chriss

Die hard MF'er
12 apr 2005
345
0
Apeldoorn
hey mensen,

een tijdje geleden is mijn koppelingskabel van de xr600 geknapt, dus deze moet vervangen worden...


nu ben ik naar de dealer gegaan maar die kan ze alleen orgineel leveren, a 35 euro.(voor een kabeltje :S )

hebben jullie een alternatief?

op motozoom.nl staan wel sets om het zelf te maken, zou dit wat zijn?
er staar er ook een op van een xl600v, zou die eventueel hetzelfde zijn?

Groeten christiaan
 
hey mensen,

een tijdje geleden is mijn koppelingskabel van de xr600 geknapt, dus deze moet vervangen worden...


nu ben ik naar de dealer gegaan maar die kan ze alleen orgineel leveren, a 35 euro.(voor een kabeltje :S )

hebben jullie een alternatief?

op motozoom.nl staan wel sets om het zelf te maken, zou dit wat zijn?
er staar er ook een op van een xl600v, zou die eventueel hetzelfde zijn?

Groeten christiaan
doodgewoon een binnenkabeltje met nippeltje halen bij de fietsenmaker
ben je voor 3 euro klaar
 
doodgewoon een binnenkabeltje met nippeltje halen bij de fietsenmaker
ben je voor 3 euro klaar
Deed ik ook. Die fietsenmaker heeft misschien ook wel dikkere kabel liggen (voor die brommertjes) die je kan aanpassen.
De nippels liet ik altijd wel vollopen met Nickel (dus verder afstellen met de afstelschroeven).
 
Laatst bewerkt:
gewoon naar een fietsenmaker gaan en vragen voor een remkabel voor mountainbikes. Deze zijn dikker en steviger. Zo heb ik het gedaan toen mijn koppelingskabel doorgesprongen was (husq 610) en is nadien nooit meer doorgesprongen.
 
Zorg wel even dat je de oorzaak van het probleem aanpakt.

Meestal komt het namelijk doordat de buitenkabel in een te scherpe bocht zit, omdat de boel te stroef gaan of omdat hij gewoon is doorgeroest.
Eerst even die problemen oplossen voordat je een nieuwe monteerd, anders ben je misschien binnen een korte tijd weer aan een nieuwe toe.
 
Zorg wel even dat je de oorzaak van het probleem aanpakt.

Meestal komt het namelijk doordat de buitenkabel in een te scherpe bocht zit, omdat de boel te stroef gaan of omdat hij gewoon is doorgeroest.
Eerst even die problemen oplossen voordat je een nieuwe monteerd, anders ben je misschien binnen een korte tijd weer aan een nieuwe toe.

Idd , of je teflon geleiding in de buitenkabel is door gesleten.
Zoek eens een kabel in de scooterwereld, met name de achterrrem is meestal vrij dik en lang .
 
Tsjah wat is duur, voor die 35 euro ben je er vaak wel jaren vanaf, met die schroeftonnetjes sta je zo zonder koppeling aan de andere kant van nederland
 
Gewoon een koppelings kabel kopen voor een Honda MTX (bromfiets) kost de helft en is precies dezelfde, ze zijn alleen bijna niet meer te krijgen (deed ik ook met m'n 250)en ik denk dat de 250 en 600 wel de zelfde kabel heben
 
Tsjah, ik vind het maar beunen :) en zoals gezegd, een kabel knapt niet voor niks.... als je nu de binnenkabel vervangt door een nieuwe met schroeftonnetje, en hij breekt over 1 maand weer ben je er al 2x ziek van (want het komt altijd op het verkeerde moment)

koop ik liever nu een originele en rij jaren zonder problemen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan