Koppelingskabel

NUx!

Die hard MF'er
3 nov 2001
348
0
België
Ik heb een vraagje ivm de koppelingskabel. Ik rij nu al een tijdje op
nen KLX 650 R.

017.jpg


Eerst had ik één van 96, nu heb ik er één van 2000.
Zeer goeie moto's, motorisch nooit problemen gehad. Maar er is één
ding dat mij stoort: de koppelingskabel. Om de 4 maand moet ik nen nieuwe
kopen, omdat hij erdoor zit. Nu is mijn vraag: ligt dat aan mij of aan de kabel. Het kan zijn dat ik niet goed rijdt qua koppeling met zo een machine. Maar het stoort me eigenlijk wel. Hebben hier nog mensen
ervaring mee (niet specifiek bij een kawa)? Ik gebruik de moto wel voor dagelijks gebruik. Misschien dat dat wel een reden kan zijn: dus veel stoppen, vertrekken, ....
Weet iemand anders raad hiermee? Want ik kan het gebruiken.
 
Hebben ze ze niet in extra zware kwaliteit?


En hoe zwaar is je koppeling? Kun je em met 2 vingers inknijpen?
Nee, niet echt.
Heb er al eens de zwaarste brommerkabel ook ingestoken, maar die begaf het ook na een tijdje. Net toen ik aan het rijden was in een treffen.
Is wel raar. Nergens kunnen stoppen en schakelen zonder koppeling.
Zou het helpen mocht ik om de zoveel weken er eens met wd40 of zo in spuiten, zodat de kabel zelf niet te droog staat? Eigenlijk gebeurt het afbreken altijd aan de levier. Misschien daar een beetje afslijpen?
 
1
Zou het helpen mocht ik om de zoveel weken er eens met wd40 of zo in spuiten,

2
zodat de kabel zelf niet te droog staat? Eigenlijk gebeurt het afbreken altijd aan de levier. Misschien daar een beetje afslijpen?
1
Wd40 zou'k niet doen. Zo'n kabel nemen met een binnenmantel, die je niet hoeft te smeren.

2
Doe es 'n piccy. ;) Ik krijg ineens een vaag voorgevoel, dat je koppelhendel (levier) scherpe randjes heeft die je kabel langzaam aan doorsnijden. Loshalen en met 'n vijl of slijpsteentje langsop gaan. :)
 
Op donderdag 06 maart 2003 09:58 schreef roestendoenze het volgende:1
Wd40 zou'k niet doen. Zo'n kabel nemen met een binnenmantel, die je niet hoeft te smeren.
Ok. Dacht eigenlijk ook dat dat niet ging helpen, omdat het altijd aan de levier gebeurt, en niet in de mantel.
2
Doe es 'n piccy. ;) Ik krijg ineens een vaag voorgevoel, dat je koppelhendel (levier) scherpe randjes heeft die je kabel langzaam aan doorsnijden. Loshalen en met 'n vijl of slijpsteentje langsop gaan. :)
Piccy kan ik niet geven. Heb geen dig toestel. Maar denk ook dat dat de oplossing gaat zijn. Althans, dat ga ik toch eens proberen. Want het is beu.
 
en anders goed lagervet eraan, heb hetzelfde probleem bij xr, ook die stelmoertjes enzo vervangen bij koppelingshendel maar hielp niet, ik heb nu een kant en klare koppelingskabel op maat liggen, die moet er binnekort op, hopen dat het dan over is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan