Koppelingskorf vast?

Brnk

Handboek verzamelaar
5 apr 2017
3.428
4.610
Niet meer in Twente
Oké, ben tegen wat aangelopen waar ik niet uit kom...

Even kort samengevat. Heb 2 motorblokken die 1 worden (LTD450 '86) Bij het "goede blok" moest de koppelingskorf nog gemonteerd worden, het koppelingshuis zat er wel in. Zonder korf draait de as van de koppeling gewoon soepel rond.

Nu heb ik de koppelingskorf gemonteerd en deels aangedraaid. (Volgens het wph moet dit op 130nm. Daar zat ik nog lang niet op, heb momentsleutels!) Maar de korf komt vast te zitten. Als ik bij het donorblok hetzelfde doe loopt dit wel soepel. Zie onderstaand filmpje. Het eerste blok op het filmpje is het donorblok, tweede is de goede. Beide moeren zijn op het filmpje even vast aangedraaid.



Draai ik de moer iets losser, Draait de korf wel weer gewoon, maar zit dan net iets vaster dan handvast. Iemand enig idee?
 
Oplossing
Oke oke, laatste reactie was in April. Maar ik heb de verdomde oorzaak eindelijk gevonden _O-

Niet dat het meer nodig was...maar met opbouwen van nog liggende onderdelen kwam ik erachter.

20220912_131051.jpg

Alles zat vast omdat dat tandwiel achter het huis scheef zat. Bij aandraaien klemde die dus waardoor alles vast kwam te zitten.

Soms kom je na 6 maand er toch nog achter.
Nou een update. Ik kwam er niet uit. Dus voor mij zat er maar 1 ding op....blok uitelkaar, carter splitsen en koppelingshuis vervangen. Gelijk alles maar even nagekeken en waar nodig vervangen. Alle pakkingen vernieuwd en....
Screenshot_20220420-151211_Gallery.jpg


Hij zit er weer in...volgende keer alles aansluiten en starten en dan de komende tijd weer verder met het optische stuk.

Was de eerste keer dat ik een blok tot het laatste schroefje uit elkaar heb gehad, dus leerzaam was het zeker.

Allen bedankt voor de hulp!
 
Oke oke, laatste reactie was in April. Maar ik heb de verdomde oorzaak eindelijk gevonden _O-

Niet dat het meer nodig was...maar met opbouwen van nog liggende onderdelen kwam ik erachter.

20220912_131051.jpg

Alles zat vast omdat dat tandwiel achter het huis scheef zat. Bij aandraaien klemde die dus waardoor alles vast kwam te zitten.

Soms kom je na 6 maand er toch nog achter.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
bekende foto, alleen het gele paint krabbeltje is verdwenen ;)
zo een dowel kost maar 2 a 3 euro ofzo hoor, origineel, tenminste wel van mijn xr400 .
Je zal nog meer kosten hebben om heen en weer naar de (Honda) dealer te komen.
 
  • Haha
Waarderingen: Brnk
bekende foto, alleen het gele paint krabbeltje is verdwenen ;)
zo een dowel kost maar 2 a 3 euro ofzo hoor, origineel, tenminste wel van mijn xr400 .
Je zal nog meer kosten hebben om heen en weer naar de (Honda) dealer te komen.
Hehe, handig als je dezelfde foto vaker kunt gebruiken :Y Die dowel zal idd het geld niet kosten. Al lukt het misschien ook nog wel om die gratis op te halen. Vaak is het "grabbel maar even de bakjes door, als je hem vindt, mag je hem houden"
 
Hehe, handig als je dezelfde foto vaker kunt gebruiken :Y Die dowel zal idd het geld niet kosten. Al lukt het misschien ook nog wel om die gratis op te halen. Vaak is het "grabbel maar even de bakjes door, als je hem vindt, mag je hem houden"
moet wel iemand zijn die regelmatig een blok openhaalt wat vervolgens niet te redden is.
Er zullen vast veel standaard maten zijn. gekke is dat bij mijn koprevisie de man zei dat de pasbussen niet goed waren waardoor hij nooit goed geklemt heeft. ik heb er honderden km's mee gereden, mij bij de 2e keer dat hij open ging toch maar 2 nieuwe gehaald want het mooie was er wel af.
Misschien wel handig om te weten of slechts een paar standaard maten zijn, zoals die op jouw foto maar die gaatjes ernaast zie je ze ook wel eens in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan