koppelingsplaten, maar welk merk?

vanlierde

MF'er
26 jun 2011
170
0
Nieuwpoort, België
Hallo

voor mijn enduro motor (klx 300) zoek ik een setje nieuwe koppelingsplaten. maar welk merk?

Ferodo? TRW Lucas? EBC?

Of kan ik gerust de goedkoopste van deze 3 nemen?

Mvg

Bart
 
Dank je wel.

Ik vraag me af of er heel veel verschil in zit. Het is net als met motoren. Als er maar 1 goede was en de rest was niks, dan zou er binnen de kortste keren nog maar 1 merk over zijn.
 
Ik heb al in verschillende Honda's (van mijzelf) imitatieplaten gezet. Stevige afrader!
In geval van Honda raad ik de originele aan.

Ik denk dat EBC er het dichtste bij komt als vervanger. Maar nog steeds bij lange niet de kwaliteit en gevoel van origineel.
 
Ik heb al in verschillende Honda's (van mijzelf) imitatieplaten gezet. Stevige afrader!
In geval van Honda raad ik de originele aan.

Ik denk dat EBC er het dichtste bij komt als vervanger. Maar nog steeds bij lange niet de kwaliteit en gevoel van origineel.
Welk merk gebruikt honda oem?
Wat waren precies de verschillen?

Overigens heeft tx een kawa, dus het is een beetje off topic
 
Ik heb al in verschillende Honda's (van mijzelf) imitatieplaten gezet. Stevige afrader!
In geval van Honda raad ik de originele aan.

Ik denk dat EBC er het dichtste bij komt als vervanger. Maar nog steeds bij lange niet de kwaliteit en gevoel van origineel.
Ik zet zelf overal EBC in (maar ik lever meer merken) en heb er geen klagen over. Ik raad wel altijd versterkte veren aan.
 
niet 1 motorfietsfabrikant maakt zelf koppelingsplaten.
maar een motorfietsfabrikant laat ze wel maken volgens de eigen specificaties.
en dat is meestal net effe beter dan de platen die niet via de motorfabrikant geleverd worden.
ze zijn helaas dan ook wel meteen een stuk duurder, en toch kies ik voor mijn eigen motoren altijd voor originele koppelingsplaten.
hoeven er ook geen sterkere veren in waardoor de koppeling weer zwaarder gaat.
een fijn werkende koppeling bepaalt in redelijk hoge mate hoe een motor aanvoelt en dat vind ik belangrijk genoeg om de duurdere originele platen te kopen.
 
Laatst bewerkt:
niet 1 motorfietsfabrikant maakt zelf koppelingsplaten.
maar een motorfietsfabrikant laat ze wel maken volgens de eigen specificaties.
en dat is meestal net effe beter dan de platen die niet via de motorfabrikant geleverd worden.
ze zijn helaas dan ook wel meteen een stuk duurder, en toch kies ik voor mijn eigen motoren altijd voor originele koppelingsplaten.
hoeven er ook geen sterkere veren in waardoor de koppeling weer zwaarder gaat.
een fijn werkende koppeling bepaalt in redelijk hoge mate hoe een motor aanvoelt en dat vind ik belangrijk genoeg om de duurdere originele platen te kopen.
Zoiets is het ook, denk ik. Hoewel ik een merk motor ken, waarbij de after market platen weer velen malen beter kunnen zijn dan OEM, maar dat terzijde.

Los daarvan vraag ik me ook af in welke maten de OEM specs anders zullen zijn dan wat de fabrikant zelf los levert aan de markt. Maar het kan natuurlijk goed schelen.

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van motorrijders tussen de diverse mogelijkheden: OEM of één van de vervangingsmerken. En dan specifiek op wat er daadwerkelijk gemerkt wordt bij het rijden en niet het gevoelsmatige deel (telt natuurlijk ook mee).
 
Terug
Bovenaan Onderaan