Koppelingsplaten vervangen bij hoeveel kilometers?

Raarrr

MF'er
1 aug 2003
34
0
Heerlen
Er wordt veel over gesproken maar nergens kom ik echt een antwoord tegen op mijn vraag.

* Bij hoeveel op de klok moet je gemiddeld de koppelingsplaten (laten) vervangen? *

Mijn RF600 uit '94 heeft 32.000 gereden en nu merk ik nog niks, maar de platen kunnen weleens op het einde zijn. Volgende week krijgt 'ie een grote beurt en dan is het veel minder werk om het meteen mee te nemen! Aangezien de kappen er dan toch af zijn!
 
Koppelingsplaten worden pas vervangen als je koppiling begint te slippen, dit heeft meer te maken hoe en waar je rijd(circuit of veel stadsverkeer bijv.)en niet hoeveel kilometers je maakt.

:)
 
als ze versleten zijn.

Er is niet echt een maatstaaf voor bij hoeveel km je ze moet vervangen, wel bij hoeveel km je ze moet controleren. Maar dat is veel werk en is niet nodig als hij nog goed werkt. (kappen eraf is ook maar 10 minutjes werk)
 
Mijn RF-je loopt nu 52000 Km met de originele koppelingsplaten. No worries dude, gewoon controleren en niet vervangen. (Tenzij je bij de controle ziet dat ze vervangen moeten worden natuurlijk...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan