Ola!
M’n FZS600 uit ‘03 met 31k op de teller had last van een slippende koppeling.
Eerst heb ik de goedkope en makkelijke dingen gedaan en gecontroleerd, zoals koppelingskabel invetten, koppelingshendel afstellen en het eea schoon maken en invetten. Echter het probleem bleef en daarnaast vind ik de motor ook lawaaierig, een soort van mechanisch lawaai.
Zojuist de koppelingsplaten bekeken en deze zijn idd flink blauw/zwart geworden en stonken ook wel aardig.
Vooral de voorste frictieplaat was er het slechtst aan toe. Qua dikte zaten zowel de stalen platen als frictieplaten net op het service niveau. De stalen platen hadden daarnaast ook last van warpage.
Wat is een beetje een geschikte set om het eea te vervangen:
- stalen platen
- frictie platen
- pakking
- veren
Daarnaast had ik ook de veren opgenomen maar daar was iets raars mee aan de hand, ze behoren 34,9 te zijn met een serviceniveau van 34,2 maar ze zijn 39,2mm. Hoe kan dit?
M’n FZS600 uit ‘03 met 31k op de teller had last van een slippende koppeling.
Eerst heb ik de goedkope en makkelijke dingen gedaan en gecontroleerd, zoals koppelingskabel invetten, koppelingshendel afstellen en het eea schoon maken en invetten. Echter het probleem bleef en daarnaast vind ik de motor ook lawaaierig, een soort van mechanisch lawaai.
Zojuist de koppelingsplaten bekeken en deze zijn idd flink blauw/zwart geworden en stonken ook wel aardig.
Vooral de voorste frictieplaat was er het slechtst aan toe. Qua dikte zaten zowel de stalen platen als frictieplaten net op het service niveau. De stalen platen hadden daarnaast ook last van warpage.
Wat is een beetje een geschikte set om het eea te vervangen:
- stalen platen
- frictie platen
- pakking
- veren
Daarnaast had ik ook de veren opgenomen maar daar was iets raars mee aan de hand, ze behoren 34,9 te zijn met een serviceniveau van 34,2 maar ze zijn 39,2mm. Hoe kan dit?