Koppelingsplaten vraag nummer zo veel

pinin39

MF veteraan
24 apr 2004
2.241
0
borger
Heb het hele forum al af gezocht maar nog niets gevonden dus hierbij de vraag :

Heb sinds 3 weken rijbewijs en na 2 maanden sleutelen dus eindelijk toe aan stukken rijden !!!

Vorige week ineens , als ik gas geef gaat het geluid harder dan de acceleratie !
vlak daarna de carb losgetrilt dus dacht dat het daar aan lag , en heb de carb weer schoongemaakt en terug geplaatst .

Daarna weer gereden en wederom het zelfde.

ik weet dat klinkt alsof de koppelingsplaten dan af zijn
maar gebeurt dat zo maar in eens ????

het gebeurt als ik stevig op trek in alle versnellingen eigenlijk

ik zelf zat te denken aan de olie ? (nog niet vervangen) of aan de carb die niet goed is afgesteld ?

vooral omdat ie er zo maar mee begon vondt ik het nogal raar

dank jullie wel voor de tips !!
 
Hoe moet ik dat even doen ??

Als ik bijvoorbeeld normaal in de 1 wegrij nu in de 2 ???

en wat gaat er dan gebeuren als ze versleten zijn ?? slippen ?

dinsdagavond moet ik op kraamvisite en om zo iets burgelijks toch nog leuk te maken ga ik op de motor natuurlijk dus kan het even testen !!

alvast bedankt voor jullie tips.

Ik plak ze op het stuur en ga ze allemaal uit proberen natuurlijk

thanks :}
 
Hoe moet ik dat even doen ??

Als ik bijvoorbeeld normaal in de 1 wegrij nu in de 2 ???

en wat gaat er dan gebeuren als ze versleten zijn ?? slippen ?

dinsdagavond moet ik op kraamvisite en om zo iets burgelijks toch nog leuk te maken ga ik op de motor natuurlijk dus kan het even testen !!

alvast bedankt voor jullie tips.

Ik plak ze op het stuur en ga ze allemaal uit proberen natuurlijk

thanks :}
Je trekt op in z'n vier.
Bij goed pakkende platen, slaat de motor af, ook bij meer gas.
Als je hem desondanks in de toeren kunt jagen zijn de platen op.
Kan ook zijn dat er verkeerde olie in zit, maar ja, dat komt op hetzelfde neer.
Hoeveel km. heeft-ie eigenlijk gelopen?
 
Ík heb geen idee ,

de vorige eigenaar heeft er weinig op gereden omdat ie hem nooit aan de praat kreeg maar heeft hem ook 2de hands gekocht en het is een motor van 92 dus hij is wel gebruikt als je het lijstje ziet wat ik vervangen heb :

Remblokken
Remschijven
Tandwielen
Ketting
Uitlaat
Voorvorkolie / keerringen

De olie heb ik dus alleen nog maar laten zitten , uit angst dat ik er te weinig in doe maar moet er maar aan geloven ben ik bang voor .
 
Ík heb geen idee ,

de vorige eigenaar heeft er weinig op gereden omdat ie hem nooit aan de praat kreeg maar heeft hem ook 2de hands gekocht en het is een motor van 92 dus hij is wel gebruikt als je het lijstje ziet wat ik vervangen heb :

Remblokken
Remschijven
Tandwielen
Ketting
Uitlaat
Voorvorkolie / keerringen

De olie heb ik dus alleen nog maar laten zitten , uit angst dat ik er te weinig in doe maar moet er maar aan geloven ben ik bang voor .

Dik kans dat de platen dan ook op zijn.
Kost niet erg veel om ze te vervangen en btw, je weet toch wel dat goede (en dus niet te oude) olie het behoud van je blok is?
Ikzelf vervang altijd eerst de olie, ookal komt-ie van een dealer.
 
Je ik weet het van de olie ,
alleen heb nog geen ervaring met dat soort dingen en
ga dus ook donderdag maar eens aan de sleutel met de olie !!!

het moet er gewoon maar eens van komen denk ik

hoop niet dat het de platen zijn want heb nog nooit koppelingsplaten van dicht bij gezien , alleen van mijn GTV en die waren door de monteur er uit gehaald (het was er maar 1 )
 
Je ik weet het van de olie ,
alleen heb nog geen ervaring met dat soort dingen en
ga dus ook donderdag maar eens aan de sleutel met de olie !!!

het moet er gewoon maar eens van komen denk ik

hoop niet dat het de platen zijn want heb nog nooit koppelingsplaten van dicht bij gezien , alleen van mijn GTV en die waren door de monteur er uit gehaald (het was er maar 1 )
Heb je in de buurt niet iemand met sleutelervaring.
Of anders is er vast wel een mede M-Fer die wil helpen. (hoop ik......toch? ;)
 
Olie is niet zo heel moeilijk

Men neme een nieuw filter, verse olie (bij mijn Kawa ztaat op het blok hoeveel), en eventueel een nieuwe pakkings ring voor de aftap bout.

Zorg er voor dat je olie redelijk warm is, zet de motor goed recht op, pak een oude teil, en draai de aftap plug los. Als na een kwartiertje er geen olie meer uitkomt, eerst de aftap plug er weer in (Kan je dan niet meer vergeten want ik weet uit eigen ervaring dat het een ongelofelijke troep geeft als je de olie bijvult zonder plug).
Vervang het filter. En eindig met een paar liter vers bloed voor je motor.
 
Komt de oproep :

Wie in de buurt van Borger wil me helpen ???

mijn koppelingsplaten zijn waarschijnlijk aan vervanging toe
en ik ben wel een sleutelaar maar niet motorisch !!!

wat kost het me als jij me wilt helpen of het voor me wilt doen ??
 
Leuk ritje, Zoetermeer??

Wil je wel helpen, kost je stukken minder als bij de dealer per uur(de helft)
Onderdelen kan ik ook voor je regelen, kan gelijk de olie vervangen worden + het filter. Als je hier bent is de olie in ieder geval lekker warm! :)
 
hallo, you heard the man, je olie moet warm zijn, of wilde je dat voor elkaar krijgen met 5 km rijden })
enne je hebt een motor om erop te rijden, niet om in de schuur te zetten. :]
 
Daar hebben we weer een sterk punt .

Donderdag moet ik toch naar mijn garage voor onderhoud van zijn computers
neem de motor mee !!! dat is 20 km verder op
en alle aparatuur aanwezig !!!

rugzakje met olie mee en hopsakee !!!!

:}
 
Ja als je het daar kan laten doen is het ook goed toch.
Weet je waar 's-heerenberg ligt?
Deze dame kwam ook naar zoetermeer voor een beurtje en heeft hier geen spijt van gehad.

Maar als je koppeling versleten is na een ritje zoetermeer borger denk ik toch dat er iets aan je rijstijl mankeerd.....:O
 
Heb het al opgelost !!!

heb me bedacht dat ik laatst bij et schoonmaken van de motor
de koppelingskabel wat los vond zitten en jawel !!!!!!

het de kabel toen strakker gedraaid , dom dom dom
gisteravond voordat ik ging rijden even weer wat losser gezet
en voilla !!! hij doet het weer

olie vervangen ga ik zeker nog wel even doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan