Mr Malagi
MF veteraan
Hallo techneuten.
Het probleem is als volgt. Bij vertrek voor een ritje is de koppelingskabel in normale positie dus met de standaard speling. Naarmate de rit vordert en het blok warmer wordt moet ik al binnen 15 min de koppelings stelschroef mininaal 2 volledige slagen uitdraaien omdat het lijkt alsof de kabel uitrekt.
Na de stelschroef uiteindelijk tot wel 4 slagen te hebben uitgedraaid is de koppelingskabel weer te strak waardoor deze gaat slippen maar de stelschroef ongemoeid laten is ook geen optie omdat dan de kabel simpelweg te lang is. Let wel, de koppeling staat te strak terwijl er nog wel speling in de kabel zit Dat is nog een vreemde gewaarwording.
Wanneer het blok na een ritje weer is afgekoeld staat de kabel weer strak.
Kortom, rijden met losse kabel waardoor er effectief geen koppeling en ontkoppeling is is ook geen optie. De kabel te vaak indraaien werkt ook niet dus er zit iets niet goed.
Nu is de koppelingskabel enkele weken geleden vervangen in de garage dus dat kan het probleem absoluut niet zijn. De koppelingsplaten (frictie platen, stalen platen en veren) zijn ook recent vervangen. Morgen gaat de motor naar een andere garage voor een second opinion maar het blijft een raadsel wat het probleem zou kunnen zijn.
(Excuus voor het ietwat incomplete en enigszins warrige verhaal maar het is a laat )
Het probleem is als volgt. Bij vertrek voor een ritje is de koppelingskabel in normale positie dus met de standaard speling. Naarmate de rit vordert en het blok warmer wordt moet ik al binnen 15 min de koppelings stelschroef mininaal 2 volledige slagen uitdraaien omdat het lijkt alsof de kabel uitrekt.
Na de stelschroef uiteindelijk tot wel 4 slagen te hebben uitgedraaid is de koppelingskabel weer te strak waardoor deze gaat slippen maar de stelschroef ongemoeid laten is ook geen optie omdat dan de kabel simpelweg te lang is. Let wel, de koppeling staat te strak terwijl er nog wel speling in de kabel zit Dat is nog een vreemde gewaarwording.
Wanneer het blok na een ritje weer is afgekoeld staat de kabel weer strak.
Kortom, rijden met losse kabel waardoor er effectief geen koppeling en ontkoppeling is is ook geen optie. De kabel te vaak indraaien werkt ook niet dus er zit iets niet goed.
Nu is de koppelingskabel enkele weken geleden vervangen in de garage dus dat kan het probleem absoluut niet zijn. De koppelingsplaten (frictie platen, stalen platen en veren) zijn ook recent vervangen. Morgen gaat de motor naar een andere garage voor een second opinion maar het blijft een raadsel wat het probleem zou kunnen zijn.
(Excuus voor het ietwat incomplete en enigszins warrige verhaal maar het is a laat )
Laatst bewerkt: