Koppelingsveren vervangen door langere

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
In een koppeling zitten een aantal veren (meestal 5, maar meer kan ook) die veren hebben een lengte, laten we zeggen dat in mijn geval de lengte minimaal 31,7 mm moet zijn (vervangingsgrens). De werkelijke lengte is op dit moment 31,8.

Nu kan je die veren vervangen, stel dat ik die vervang voor een setje veren van 43 mm.

Wat gebeurt er dan?
 
In een koppeling zitten een aantal veren (meestal 5, maar meer kan ook) die veren hebben een lengte, laten we zeggen dat in mijn geval de lengte minimaal 31,7 mm moet zijn (vervangingsgrens). De werkelijke lengte is op dit moment 31,8.

Nu kan je die veren vervangen, stel dat ik die vervang voor een setje veren van 43 mm.

Wat gebeurt er dan?


43 is wel heeeel lang...??





Gewoon nieuwe halen in de juiste maat, spul kost "niks" en hoevaak vervang je zoiets ??


De kosten komen anders wel weer voor de koppelingskabels die eerder zullen knappen.
 
Laatst bewerkt:
Er moet ook ruimt zijn om de langere ingedrukte veer te herbergen.
De draad heeft een bepaald e dikte. als originele veer ingedrukt is is er misschien nog nouwelijks ruimte over. Als je dan een langre veer monteert dan past dan misschien niet.
 
In een koppeling zitten een aantal veren (meestal 5, maar meer kan ook) die veren hebben een lengte, laten we zeggen dat in mijn geval de lengte minimaal 31,7 mm moet zijn (vervangingsgrens). De werkelijke lengte is op dit moment 31,8.

Nu kan je die veren vervangen, stel dat ik die vervang voor een setje veren van 43 mm.

Wat gebeurt er dan?

pruts oplossing voor korte duur: plaatjes onder je veer leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan