Koppie schudden DRZ400SM?

Link

Die hard MF'er
10 mrt 2004
590
0
Amsterdam
Hallo, gisteren een tweede proefritje gemaakt op een DRZ400SM. Ik blijf het een hele leuke fiets vinden en zit er sterk over te denken om mijn CBR in te ruilen op zo'n ding.

Maar... ik vindt dus wel dat het ding boven de 100km/h aardig met zijn kop begint te schudden. Bovenop de tankdop zitten help wel, maar is ook niet erg comfortabel. Nu is dit natuurlijk 'part of the deal' met zo'n hoge motor maar mijn XT600 en Husq 610 hadden hier volgens mij lang niet zo veel last van. Ik moet toch wel eens behoorlijk een stuk snelweg pakken en dit gaat niet leuk worden.

Vraag: is dit schudden bij 'lage' snelheid normaal op de DRZ of was de vering/bandenspanning gewoon ruk afgesteld? Als ie dit doet bij 120+ heb ik er veel minder problemen mee dan al bij 100.

Oh, dit keer was het een gele, en volgens mij is die sneller dan de zwarte :+ .
 
Kan sterk aan de staat van de banden liggen. Te zachte banden en eventueel een versleten achterband kunnen voor vreemde effecten zorgen.

En zoals gezegd de veervoorspanning en demping ook.
 
Om van A naar B te komen ;) . Ennuh, flink stuk is in dit geval iets van 100 km. Valt zo af en toe nog wel te doen lijkt me.
ppppffff 3 kwartier vol in de wind met 110km is geen aanrader,of je moet achter je spiegel uit de wind kunnen zitten :9
 
De mijne heeft ook last van een zwabberstuur maar dan boven de 130km/u.

En dat is pas sinds ik nieuwe banden heb gemonteerd :?
Vering heb ik nog nooit naar gekeken trouwens, merk ik toch geen verschil in... :)
 
drz is wel een beetje wielelig boven 110 km/h

zit natuurlijk ook eengroot spatbord voor, die door de wind bespeeld wordt...

gr A
 
drz is wel een beetje wielelig boven 110 km/h
Dus jij hebt wel een beetje hetzelfde slidePat. Nog geprobeerd om met de vering te rommelen?

De fiets waarop ik reed had 90km op de teller. Lijkt me niet dat de banden gaar zijn, hooguit misschien niet helemaal op spanning. Blijft Safe Amsterdam :X .
 
De mijne heeft ook last van een zwabberstuur maar dan boven de 130km/u.

En dat is pas sinds ik nieuwe banden heb gemonteerd :?
Vering heb ik nog nooit naar gekeken trouwens, merk ik toch geen verschil in... :)

heb precies hetzelfde, wel zonde, want met mn xr was het niet,
en nou denk ik af en toe zelfs dat die beter reed.
Wil het voorwiel eens laten herspaken/richten
 
Klinkt als bandenspanning idd. :?
En anders is de demoing van de voorvork helemaal nul. O-)

..Of je zit de hele tijd tegen een wheelie aan. :P :+
 
Eerder overschakelen.
Toen ik net m'n DRZ had begon die ook altijd heftig met z'n kop te schudden nadat ik overschakelde naar z'n 5.
Maar als ex supersport rijder was ik gewend om flink door te trekken in toeren.
Maar nu ik er achter en dat zo'n 1 cylinder z'n max vermogen leverd bij een veel lager toerental en ik nu dus veel eerder opschakel is het proleem verdwenen.

(en ik kom nu opeens ook veel verder op een tankje benzine. :X )
 
Probeer ook eens met je handen van het stuur te rijden, (handen op de tank of zo) en kijk of het er dan nog is. Want bij dit soort motoren zorgen je armen die wat door de rijwind bewegen, enige onbalans in het rijwielgedeelte. Heb ik bij mijn KTM ook last van. Maar bij 150 of zo, en ik laat mijn gas los, en mijn handen van het stuur, is het weg. Of gewoon 120 rijden, met je gashand heeeeel losje het stuur vasthouden, zodat je (onbewuste) bewegingen geen invloed hebben op het rijwielgedeelte.
 
Hmm, genoeg dingen om te proberen. Nog maar eens een proefrite regelen dus.
Misschien was het iets exemplarisch en hebben andere er geen/minder last van.
 
komt gewoon omdat zon type motor gevoeliger is in de wind dan een supersport die bij 200+ nog strak is.

gewoon lekker zon ding kopen, en genieten dat hij stamp trilt en wiebelt(alhoewel een DRZ naar omstandigheden gied trillingsvrij is)

groetnn
 
Gefreesde kroonplaten helpen, Pilot Power's helpen ook.

Suc6.

P.s. Kijk ook eens op het DR-Z forum http://www.dr-z400.nl/forum (www.dr-z400.nl/forum) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan