koptelefoon MP3 in de helm

___Ray___

MF veteraan
In memoriam
22 feb 2006
7.117
216
Ik heb sinds zaterdag een MP3 spelertje maar de standaard oordopjes zitten niet echt prettig (had ik wel verwacht), nou heb ik al op louis.de en polo.de gekeken maar de luidsprekersetjes daar zijn alleen voor intercomsystemen en wat ik zo kan zien op die plaatjes passen die stekkers niet op een gewone MP3 speler.
Wie heeft ervaring met iets geschikts of weet wat wel werkt en prettig zit onder de helm?

PS: liefst niet te duur... Ben Nederlander hé 8-)
 
Tjek deze URL eens, mijn poging van een week of wat geleden.
Oordopjes met luidsprekers?

Eindconclusie? in-ear oordopjes lijken de enige methode om uberhaubt muziek in je kop te krijgen maar dempen voor geen ene meter. Kan je net zo goed geen demping gebruiken. Ik stap een dezer dagen een audiocien winkel binnen voor advies over afgesloten spul met luidspreker.
 
Het gaat mij niet om oordopjes als in geluidsdemping maar gewoon om een soort luidspreker zoals die gebruikt wordt bij intercomsystemen want als ik iets IN de oren heb drukt m'n helm er tegenaan en dat vindt ik niet zo fijn B|
 
losse GPS/Intercom speaker gaan niet werken met een MP3 speler, er zit niet genoeg vermogen achter zo'n apparaatje om nog wat te horen bij 120km/h. Als je er evenwel een autoradio/versterker achterzet, dan gaat het perfect en kun je ook gewoon je normale oordoppen indoen.
 
Conrad verkoopt prima in-ear dingetjes. Echt superklein! Ik heb ze ook gebruikt totdat de draadjes het een keer begaven tussen m'n rits. '( Binnenkort weer nieuwe bestellen. :9~

BTW, ik zet hem wel dusdanig op een geluidsniveau dat ik m'n eigen fiets in ieder geval nog hoor. :9~
 
full

MIKRO STEREO OORTELEFOON
Bestelnr.: 386898 - 89
slechts 1,95 EUR
 
Zonder extra versterker kun je het boven de 80 tot 100 km/u al vergeten.
Zo'n versterker zit bijvoorbeeld in de Autocom-systemen.

Of een los versterkertje inbouwen in je motor is ook een oplossing.
Zijn verschillende mooie kleine versterkersetjes te koop bij conrad.nl.

Vrijwel elke motorheadset die te koop is, zit ook een plug aan voor het aansluiten van een audio-apparaat, dus lijkt me geen probleem.
kijk maar op conrad.nl (artikel 930167 - 89)
 
In een elekctronica zaak kan je kleine platte peakers kopen die hiervoor geschikt zijn, en als je die inbouwt en aansluit heb je geen versterker nodig, en heb je een redelijk geluid. In oude koptelefoons (van die grote) zitten vaak ook van dit soort speakertjes die je kan gebruiken. Deze kan je voor een habbekrats op de rommelmarkt vinden

Succes
 
In een elekctronica zaak kan je kleine platte peakers kopen die hiervoor geschikt zijn, en als je die inbouwt en aansluit heb je geen versterker nodig, en heb je een redelijk geluid. In oude koptelefoons (van die grote) zitten vaak ook van dit soort speakertjes die je kan gebruiken. Deze kan je voor een habbekrats op de rommelmarkt vinden

Succes


Zoals al eerder gezegd, alleen die speakers heb je geen zak aan, je onderschat het kabaal bij 120 km/h. Ik heb eens op de motor voor de gein het geluidsniveau laten staan bij 140 km/h en toen bij stilstand es mijn helm en doppies afgedaan :X je schaamt je haast zo'n kabaal als dat is (2 x 110 watt speaker met 2 x 150 watt versterker). Ongemerkt staat dat setje toch volledig open bij 140 km/h. Er is natuurlijk veel minder nodig bij in-helm spreakers, maar ik weet uit ervaring (ik heb het allemaal al geprobeert namelijk) dat je het met alleen speakers niet red, een versterker heb je echt nodig.
 
Zoals al eerder gezegd, alleen die speakers heb je geen zak aan, je onderschat het kabaal bij 120 km/h. Ik heb eens op de motor voor de gein het geluidsniveau laten staan bij 140 km/h en toen bij stilstand es mijn helm en doppies afgedaan :X je schaamt je haast zo'n kabaal als dat is (2 x 110 watt speaker met 2 x 150 watt versterker). Ongemerkt staat dat setje toch volledig open bij 140 km/h. Er is natuurlijk veel minder nodig bij in-helm spreakers, maar ik weet uit ervaring (ik heb het allemaal al geprobeert namelijk) dat je het met alleen speakers niet red, een versterker heb je echt nodig.
Ik rij zo al jaren rond, en heb een prima geluid bij alle snelheden, en ja ik rij ook wel eens harder dan 90 met mijn Harley. :+ De truc zit hem er volgens mij in dat er meer wikkelingen met een dunnere draad in zitten waardoor er meer volume overblijft.(of zoiets.) Zijn dezelfde soort speakers die in een rijschoolset zitten. Vooral die uit een oude koptelefoon zijn prima (ouderwetse kwaliteit of zo), maar gewone speakers of een standaard setje werkt inderdaad niet, deze geven bijna geen volume. Een beetje electro-hobby zaak kan je hier prima mee helpen.
 
Ik rij zo al jaren rond, en heb een prima geluid bij alle snelheden, en ja ik rij ook wel eens harder dan 90 met mijn Harley. :+ De truc zit hem er volgens mij in dat er meer wikkelingen met een dunnere draad in zitten waardoor er meer volume overblijft.(of zoiets.) Zijn dezelfde soort speakers die in een rijschoolset zitten. Vooral die uit een oude koptelefoon zijn prima (ouderwetse kwaliteit of zo), maar gewone speakers of een standaard setje werkt inderdaad niet, deze geven bijna geen volume. Een beetje electro-hobby zaak kan je hier prima mee helpen.

Hmpf, ik heb anders prima geluid met die mikro dingen van mij. Enige nadeel wat ik ondervond is dat je met een MP3-cdspeler niet zoveel te horen krijgt vanwege het feit dat de trilbuffer niet groot genoeg was. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan