Korte beentjes

Jan, lelijk is een kwestie van smaak. Ik heb twee Supermagna's en ik vind ze super stoer en ik kan er inmiddels mee gooien en smijten alsof het een kinderfietsje is.
Hij is betrouwbaar en veel sneller dan hij er uitziet en ik vraag me eerlijkgezegd af of jij er wel eens mee hebt gereden.

Zo niet, dan kom je bij me langs en gaan we samen SM rijden en ik vrees dat je mening de andere kant opgaat, want ik vind de term Supermagna heel goed gekozen, het is een super brommert. Binnen vier seconden 100 km/u halen is ook best wel aardig.

En voor Anouk: de zadelhoogte van de SM is 757 mm en je bent van harte welkom om er een te proberen.
Han , je zegt t al smaak !je hoeft niet alles mooi te vinden ,en ik wil er niet eens mee rijden , maar dat geldt evenzo voor vele andere motoren , smaak he´
 
Klopt Jan, maar als je ergens een mening over hebt is ervaring verdomd handig. Het mooie van de SM is het grote toerengebied met veel vermogen, dat bij de SM al begint bij 2000 rpm en doorgaat tot ruim 10.000 rpm en dat maakt hem relatief snel, maar je kunt er ook lekker mee sukkelen.

En het loopt hardstikke fijn en zonder trillen.
 
Klopt Jan, maar als je ergens een mening over hebt is ervaring verdomd handig. Het mooie van de SM is het grote toerengebied met veel vermogen, dat bij de SM al begint bij 2000 rpm en doorgaat tot ruim 10.000 rpm en dat maakt hem relatief snel, maar je kunt er ook lekker mee sukkelen.

En het loopt hardstikke fijn en zonder trillen.
Nou, dat is dan fijn voor je ,en ervaring heb ik meer dan genoeg Han ,dat is wat anders als smaak👍
 
Maar je had toch niet met de SM gereden zei je?
Mijn zwager heeft 23 jaar Harley gereden en toen hij een keer met mijn SM had gereden heeft hij er ook een gekocht en vindt hem fijner dan de Harley.

Natuurlijk speelt smaak een grote rol, maar je wilt ook een fijne en betrouwbare motor.
 
Maar je had toch niet met de SM gereden zei je?
Mijn zwager heeft 23 jaar Harley gereden en toen hij een keer met mijn SM had gereden heeft hij er ook een gekocht en vindt hem fijner dan de Harley.

Natuurlijk speelt smaak een grote rol, maar je wilt ook een fijne en betrouwbare motor.
Ik heb in de 40j dat ik rijd , evenveel motoren gehad ong . Ik heb 1 Honda gehad ,is t voor mij niet , ik ben een Kawa mens ,eigenlijk worden die nu ook al te netjes . En de Funduro heb ik voor de lol .
 
Welk type Honda heb je gehad Jan? En heb je ook korte beentjes? ;)
 
Ik heb in de 40j dat ik rijd , evenveel motoren gehad ong . Ik heb 1 Honda gehad ,is t voor mij niet , ik ben een Kawa mens ,eigenlijk worden die nu ook al te netjes . En de Funduro heb ik voor de lol .
Ik heb er meer dan 100 gehad en ben geen enkel merk mens,ieder merk heeft in zijn verleden wel een
motor gemaakt die ik leuk vond en ook gehad heb :Y Er is wel een merk dat ik haat omdat ze anti 2 takt zijn en dat
is Honda.
 
Ik heb in de 40j dat ik rijd , evenveel motoren gehad ong . Ik heb 1 Honda gehad ,is t voor mij niet , ik ben een Kawa mens ,eigenlijk worden die nu ook al te netjes . En de Funduro heb ik voor de lol .

Ik ben een Kawa mens omdat ik de kwaliteit van kawa altijd veel beter gevonden heb dan de rest, en dan bedoel ik niet dat ze minder gevoelig zijn voor stukgaan, maar een paar voorbeelden.
CB750 eerste serie, hadden de nokkenassen in de kop gelagerd, lager kapot , kop weggooien, Kawa had losse lagerschalen in de z900
Krukas...honda had glijlagers in de big ends, kawa naaldlager, en zo zat er in die tijd veel verschil in , wat de 1000 gulden verschil die er vaak in zat rechtvaardigde voor mij...daardoor werden in die tijd de meeste extreem opgevoerde motoren ook voorzien van kawa blokken..Henk Vink,b.v....maar heb zelf ook ooit 300+ pk uit een z1r blok weten te peuteren ( wel met N2o overigens)
 
Ik ben een Kawa mens omdat ik de kwaliteit van kawa altijd veel beter gevonden heb dan de rest, en dan bedoel ik niet dat ze minder gevoelig zijn voor stukgaan, maar een paar voorbeelden.
CB750 eerste serie, hadden de nokkenassen in de kop gelagerd, lager kapot , kop weggooien, Kawa had losse lagerschalen in de z900
Krukas...honda had glijlagers in de big ends, kawa naaldlager, en zo zat er in die tijd veel verschil in , wat de 1000 gulden verschil die er vaak in zat rechtvaardigde voor mij...daardoor werden in die tijd de meeste extreem opgevoerde motoren ook voorzien van kawa blokken..Henk Vink,b.v....maar heb zelf ook ooit 300+ pk uit een z1r blok weten te peuteren ( wel met N2o overigens)
Ik heb wel een andere mening over Kawasaki,ik vond het de minst betrouwbare van alle Japanse merken,en dat zeg ik met meer dan 40 jaar motor ervaring.
 
Jan, lelijk is een kwestie van smaak. Ik heb twee Supermagna's en ik vind ze super stoer en ik kan er inmiddels mee gooien en smijten alsof het een kinderfietsje is.
Hij is betrouwbaar en veel sneller dan hij er uitziet en ik vraag me eerlijkgezegd af of jij er wel eens mee hebt gereden.

Zo niet, dan kom je bij me langs en gaan we samen SM rijden en ik vrees dat je mening de andere kant opgaat, want ik vind de term Supermagna heel goed gekozen, het is een super brommert. Binnen vier seconden 100 km/u halen is ook best wel aardig.

En voor Anouk: de zadelhoogte van de SM is 757 mm en je bent van harte welkom om er een te proberen.
757 jaa.

Nog lager dus dan ik aangaf. Hij is ook echt heel laag.
Vaak zijn het toch de vrouwen met power in de mouwe, die erop rijden.

Is kerend en manoeuvrerend ook niet echt een toppertje, het moet eigenlijk wel rollen.
Een paar nadelen maar het blok en de look maken veel goed.
Als je het mooi vind.
 
Je heb gelijk,wat opvoeren betreft waren de Z modellen het makkelijkst om meer vermogen uit te halen.
Ik heb dan weer nooit geen pech met de ouwere kawa s gehad ,stuk voor stuk heerlijke rauw lopende dingen👍
Maar we dwalen wel een heel eind af met de korte beentjes 😉
 
757 jaa.

Nog lager dus dan ik aangaf.
Zadelhoogte zegt zo verdomde weinig. De vorm van het zadel is minstens net zo belangrijk. De eerder genoemde KTM 990 Adventure is torenhoog. Maar omdat het zadel vooraan vrij smal is kon ik toch prima met de voeten aan de grond.
Ik heb een Pan European 1100 gehad met origineel en een Corbin zadel. De Corbin was lager, maar ook breder aan de voorkant. Daardoor kon ik met het oem zadel makkelijker bij de grond.
 
Ik heb dan weer nooit geen pech met de ouwere kawa s gehad ,stuk voor stuk heerlijke rauw lopende dingen👍
Maar we dwalen wel een heel eind af met de korte beentjes 😉

Ik heb er ook altijd van genoten...
Mechanische spanningsregelaars wel zelf een electronische voor geknutseld, een enkele keer een dynamorotor uit elkaar geklapt, piranja ontsteking, maar verder zo betrouwbaar als de pest...kleppen stellen met shims boven op de klepstoters ideaal....echt nooit problemen, geen kromme schakelvorken, geen doorgebrandde dynamo's, ...maar wilde niet de discussie aangaan over wel of niet stukgaan, dat is toch altijd een persoonlijk iets
 
Ik heb dan weer nooit geen pech met de ouwere kawa s gehad ,stuk voor stuk heerlijke rauw lopende dingen👍
Maar we dwalen wel een heel eind af met de korte beentjes 😉

Okay heb je gelijk in
Heb ooit voor een heel mooi bedrag mijn zadel door GThawk laten vermaken....hier op het forum , echt top werk aanrader
 
Ja, Henk Vink was importeur van Kawasaki (ik heb hem persoonlijk gekend) en dus was het niet zo vreemd dat hij geen Honda reed.

Maar vergeet ff niet dat Honda half jaren 60 de circuits domineerden met hun zescilinders. En wat de bigendlagering betreft: vrijwel elke automotor heeft lagerschalen en naaldlagers hebben ook hun nadelen. Een lagerschaal kan grotere drukken aan dan een naaldlager en zolang de oliedruk hoog genoeg is, gaat dat echt niet kapot.

De vraag is of de TS dame al wat is opgeschoten met haar zoektocht, want we dwalen heerlijk ende gezellig af.
 
Ja, Henk Vink was importeur van Kawasaki (ik heb hem persoonlijk gekend) en dus was het niet zo vreemd dat hij geen Honda reed.

Maar vergeet ff niet dat Honda half jaren 60 de circuits domineerden met hun zescilinders. En wat de bigendlagering betreft: vrijwel elke automotor heeft lagerschalen en naaldlagers hebben ook hun nadelen. Een lagerschaal kan grotere drukken aan dan een naaldlager en zolang de oliedruk hoog genoeg is, gaat dat echt niet kapot.

De vraag is of de TS dame al wat is opgeschoten met haar zoektocht, want we dwalen heerlijk ende gezellig af.
Open ff een topic met de verheerlijking van die ouwe meuk , ff een bitchfight erbij wat nu t beste merk was en hup op naar de kerst :+ !

Kan Anouk met de korte beentjes verder nuttig advies krijgen :t
 
Open ff een topic met de verheerlijking van die ouwe meuk , ff een bitchfight erbij wat nu t beste merk was en hup op naar de kerst :+ !

Kan Anouk met de korte beentjes verder nuttig advies krijgen :t
Misschien heeft Anouk wel relatief lange benen.

En er zijn al genoeg ouwe meuk topics.

Verder wens ik je een prachtige kerst met veel zon en 15 graden, kunnen we lekker motorren.
 
Allereerst die choppers: ziet qua hoogte er heel aardig uit, maar gaat niet echt werken. Want als je je voeten op de steps zet (en die zitten naar voren) kom je heel anders te zitten. En dan kom je er waarschijnlijk achter dat op deze motor niet je benen, maar je armen te kort zijn... -O-

Andere optie: verhoogde laarzen. Daytona heeft een paar modellen die verhoogd zijn; onder de bal 1,5 cm en onder de hak 6 cm. Kost een paar centen maar dan heb je wel fantastische laarzen.
Ikzelf heb de Lady Evoque, maar de Lady Pilot is ook een goede optie. Google maar even.
 
schotland-jpg.1451079


Kijk nog eens goed dear Lady, de steps zitten niet naar voren en het stuur zit niet ver en dat is met de meeste choppers ongeveer zo.

Overigens las ik net dat de zadelhoogte van deze niet 757mm is maar rond 700 mm en dat scheelt weer 5 cm.
 
schotland-jpg.1451079


Kijk nog eens goed dear Lady, de steps zitten niet naar voren en het stuur zit niet ver en dat is met de meeste choppers ongeveer zo.

Overigens las ik net dat de zadelhoogte van deze niet 757mm is maar rond 700 mm en dat scheelt weer 5 cm.
Geloof me, met mijn postuur weet ik waar ik het over heb. Ik ben zelf 1.63 dus ben ook best klein, met relatief korte benen en armen.
Ik heb weleens een Shadow en een Magna uitgeprobeerd.
Natuurlijk heb je niet van die extreme steps maar je hebt toch een hele andere houding dan op bijv. een naked. Je zit veel rechter op; je schouders zitten verder naar achteren. Het is niet dat het niet kan, maar echt lekker zit je gewoon niet op zo'n chopper. Om lekker te kunnen (tegen)sturen moet je niet hangen aan je stuur, maar er op/tegen leunen en dat gaat niet lukken zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan