Korte impressie/verslag dieseltreffen te Hamm(met plaatjes!) en.. m'n enfield defect!!

Dan heb je wel erg veel indruk gemaakt dat ze dat nog weten :o
EN OF ze dat weten...

Ehm, bergingbedrijf belde, was vandaag druk druk misschien later in avond?
Nou ja, het zijn hardwerkende mensen dus als morgen beter voor ze uitkomt vind ik 't ook best.
Waren ze blij mee, motor word morgenochtend gebracht..
 
vorkolie in de trammel misschien?
Dan krijg je ook vreemde dingen
Groet
Sebas
Neej alles is vetvrij maar denk wel dat het materiaal van de trommel het probleem is, te veel kool/grafiet of zo.. Voeringen verkleuren ook donker en verschillende voeringen geven alle zelfde respons i.t.t. andere trommelremmen..
Goed'da's ook off -topic.. er is een zeer lang topic over deze rem gewijd..
 
Mijn motor stond op een facebookverslagding!
1568644619777.png
 
Sammie zou er een passend wiel inzetten van een andere motor. Zo moeilijk moet dat niet zijn.
 
Sammie zou er een passend wiel inzetten van een andere motor. Zo moeilijk moet dat niet zijn.
Moeilijkste is denk ik de debiele enfield-ascontructie/montage in de vork overzetten in een andere naaf. Breedte moet kunnen en borging van de ankerplaat zal de grootste uitdaging zijn.
Een 19 inch velg inspaken- als ik spaken in de juiste lengte kan vinden, dat kan nog een dingetje zijn- is verder geen probleem.
 
Jammer van jouw pech, zeker langs de A31. Verder gaaf verslag hoor!!! Welke diesels zitten er onder die K100 geschroefd?.

Gezien het VW logo op de tank vermoed ik een VW blok, die worden wel vaker gebruikt. Vorig jaar sprak ik op het Stella Alpina treffen een NL'er met een Triumph Tiger met een 3-cilinder diesel uit een Smart er onder. Schijnen in Duitsland speciale ombouwkits voor te krijgen te zijn.
 
Moeilijkste is denk ik de debiele enfield-ascontructie/montage in de vork overzetten in een andere naaf. Breedte moet kunnen en borging van de ankerplaat zal de grootste uitdaging zijn.
Een 19 inch velg inspaken- als ik spaken in de juiste lengte kan vinden, dat kan nog een dingetje zijn- is verder geen probleem.

19 inch velg zal t probleem niet zijn, die worden veel in de crosserij gebruikt.
als je naaf maar overeenkomt met t aantal spaken (36)

verder zijn er voldoende bedrijven die daar ervaring mee hebben..
ik kan (uit eigen ervaring) een bedrijf uit Schijndel adviseren...
hebben ook mijn velgen/ wielen gespaakt en dat was ook niet een "offtheshelf" oplossing.
 
Spaken doe ik zelf wel,, Mischien juiste formaat spaken vinden het grootste ding.. eerst een dubbel opl. japanse trommel met ankjerplaat vinden, dan verder smurfen.
Er zit een patroon in; Het maakt niet uit wat voro voering; ik stel het spul af, remt bijna redelijk, remt wat in, word iets beter en dan binnen 1 rit word de rem hard minder(zonder dat de afstelling verloopt)
Mogelijke oorzaken/theorie;
1- door assymetrie asgaten, doch dan zou herafstelling weer moetenw erken, wat het voor een deel oook doet.
2- vervuilen door grafiet(?) vanuit de trommel in de voering, dit is eerder gerapporteerd over enfield-trommels..
 
Terug
Bovenaan Onderaan