Korte Uitlaat Yamaha R6 2003

DutchProjectz

Rookie
16 mei 2020
3
0
Hoi Allen,

Ik heb sinds een tijdje een Yamaha R6 in mijn bezit van bouwjaar 2003.

Ik wil graag wat dingetjes erop gaan aanpassen, waaronder te beginnen met de uitlaat. Op dit moment zit de fabrieksuitlaat er nog onder, maar wil graag een wat meer weggewerkte uitlaat ervoor, wat nogal lastig te vinden is.

Ik zat bijvoorbeeld al te kijken naar deze uitlaat: https://shop.mjsperformance.com/product.sc?productId=194

Hun kunnen me alleen niet aangeven hoeveel dB deze produceert. Er zit wel een uithaalbare decibel-killer bij. Heeft iemand hier misschien wat ervaring mee of weet je een vergelijkbaar alternatief waarmee ik niet in de problemen kom? Geluid hoeft namelijk van mij niet extreem te zijn, vind de meeste uitlaten voor deze motor nogal lomp en niet zo mooi.

Alvast bedankt allemaal!
 
Hoi Allen,

Ik heb sinds een tijdje een Yamaha R6 in mijn bezit van bouwjaar 2003.

Ik wil graag wat dingetjes erop gaan aanpassen, waaronder te beginnen met de uitlaat. Op dit moment zit de fabrieksuitlaat er nog onder, maar wil graag een wat meer weggewerkte uitlaat ervoor, wat nogal lastig te vinden is.

Ik zat bijvoorbeeld al te kijken naar deze uitlaat: https://shop.mjsperformance.com/product.sc?productId=194

Hun kunnen me alleen niet aangeven hoeveel dB deze produceert. Er zit wel een uithaalbare decibel-killer bij. Heeft iemand hier misschien wat ervaring mee of weet je een vergelijkbaar alternatief waarmee ik niet in de problemen kom? Geluid hoeft namelijk van mij niet extreem te zijn, vind de meeste uitlaten voor deze motor nogal lomp en niet zo mooi.

Alvast bedankt allemaal!
Deze heeft geen ekeur en zal zelfs met "db-killer" meer geluid door laten dan toegestaan.
Geen enkele shorty uitlaat krijgt een ekeur omdat je een bepaalde volume (liter) nodig hebt om het volume (dB) te verlagen.
 
Deze heeft geen ekeur en zal zelfs met "db-killer" meer geluid door laten dan toegestaan.
Geen enkele shorty uitlaat krijgt een ekeur omdat je een bepaalde volume (liter) nodig hebt om het volume (dB) te verlagen.
Hoi Kirill,

Dank voor je reactie. Wat jammer, had al zo'n vermoeden.

Weet je of er uitlaten zijn die het grote tussenstuk weghalen zoals hieronder te zien is?

1589639796354.png


Daar gaat het mij meer om, heb al een aantal mooie uitlaten gezien van GPR, maar daarbij kan ik nergens vinden hoe die er gemonteerd uitzien.
 
Zoals reeds gezegd heb je nu eenmaal een bepaald volume nodig om een redelijk geluid te hebben zonder vermogen te verliezen.
Het latere model R6 heeft een omhoog gebogen achterbrug die ruimte biedt aan een kleine demper + een demper die onder het blok zit om dit te bekomen.
Als je op jouw type een langere demper naast de achterbrug plaatst,raakt die de grond in een bocht,want dan steekt die te ver naar buiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
De meeste pijpen voor jouw bike zijn van die lelijke kanonnen, maar een uitlaat is bijzonder makkelijk in te korten.

Zie voorbeeld.
 

Bijlagen

  • IMG_20200329_123031.jpg
    IMG_20200329_123031.jpg
    987,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20200329_132240.jpg
    IMG_20200329_132240.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20200329_134912.jpg
    IMG_20200329_134912.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan