Korte vragenlijst betreffende snelheidsremmers

ArieCBR

MF veteraan
5 apr 2005
2.957
2
Oudleusen
Hallo allemaal,

voor mijn studie doe ik een onderzoek naar motorvriendelijke infrastructuur, met name gericht op snelheidsremmers en wegmarkering. Voor dit onderzoek heb ik een korte vragenlijst opgesteld, om te kijken hoe verschillende snelheidsremmers worden ervaren. Hoe meer benadrukt wordt hoe gevaarlijk sommige snelheidsremmers zijn, hoe beter. Daarom zou ik graag jullie reactie willen. Het invullen van deze vragenlijst kost ongeveer drie minuten. Alvast bedankt!

Groeten Arjan


Vragenlijst:

Maak een gratis online enquête met ThesisTools Pro
 
ingevult :)

Sommige drempels/ bulten zijn voor het rijconfort echt MAXIMAAL negatief.. ik ben hierbij wel van het koekblik uit gegaan, weet niet of dit de bedoeling was :X
 
Laatst bewerkt:
hey bedankt voor het invullen van de vragenlijst! het was eigenlijk de bedoeling dat je je voorstelt dat je op de motor zit, maar dat maakt verder niet zo heel veel uit.

sommige snelheidsremmers zijn idd levensgevaarlijk, vandaar ook dit onderzoek. in ieder geval bedankt voor het invullen!
 
Nog nooit in België geweest dan? Jullie "verhoogde" inrichtingen zijn om je een breuk bij te lachen. Sommige zijn nog geen 10 cm hoog en hier kom je er tegen die op een meter afstand ineens 40 cm hoogte overbruggen. Kan je je air-kick op oefenen :Y
 
Laatst bewerkt:
ingevuld.
Ik vind die minidrem,pels die ongeveer de breedte hebben van de spoorbreedte van een auto echt een verschrikking op de motor. Als je ze om weat voor reden dan ook laat/niet ziet klap je er op een gevaarlijke manier op. Zie je ze wel, dan kan je er probleemloos met 200 doorheen jassen als je zou willen. Korrtom: geen enkel effect, behalve dat het potentieel gevaar oplevert.
 
Op een motor is de doeltreffendheid bij bijna alle drempels zwaar negatief.
Dit omdat je er gewoon langs kan rijden.

Echter vind ik ze ook gevaarlijk, want als je even niet genoeg afstand houd of even afgeleid bent om welke reden dan ook, dan kan je best hard op je bek gaan.


Edit;
Wat hij hierboven ook zegt dus. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ingevuld als zijnde motorrijder, dit houdt in dat grote geverfde delen op de weg bij mij een dikke onvoldoende krijgen omdat de grip daar bij natte omstandigheden te wensen overlaat.
En mogelijkheden waar je als motorrijder makkelijk overheen of omheen kunt rijden krijgen een voldoende.
 
Wat is nou de bedoeling? Ik zie geen enkel plaatje met een motor ... moet ik het nu als motorrijder of als automobilist invullen? Want dat maakt nogal uit voor de antwoorden.
 
Drempels zijn leuk en een uitstekende situatie om langzame koekblikkers nog makkelijker in te halen.... Vooral op een SM O-)

Bij drempels (niet in de buurt van scholen) wordt er juist exxtra gas gegeven, vooral in de polder :P
 
die vreemde drempels die even breed zijn als een autospoor, toen ik de eerste keer in nl reed(tilburg) was ik wel geschrokken
verder met supermotard hebben drempels niet veel effect :D
 
Wat is nou de bedoeling? Ik zie geen enkel plaatje met een motor ... moet ik het nu als motorrijder of als automobilist invullen? Want dat maakt nogal uit voor de antwoorden.

Er wordt niet voor niets gevraagd of je motor rijdt of niet. O-)

Als motorrijder neem ik dus aan, anders vraag je het ook niet op een MOTOR-forum. :P
 
Op een motor is de doeltreffendheid bij bijna alle drempels zwaar negatief.
Dit omdat je er gewoon langs kan rijden.

Echter vind ik ze ook gevaarlijk, want als je even niet genoeg afstand houd of even afgeleid bent om welke reden dan ook, dan kan je best hard op je bek gaan.


Edit;
Wat hij hierboven ook zegt dus. :P


zie je, paarse zijn sneller dan gele!! :+
 
Laatst bewerkt:
ingevuld...

moet wel zeggen dat ik die rubberen snelheidsremmers ontzettend gevaarlijk vind als je in het donker rijdt, en het regent... die dingen zijn spekglad B| en vaak zie ik ze ook te laat in het donker -O-
 
Paarsen zijn gay.

Dus paarsen kunnen harder rennen, omdat dat een vorm van overleven is. :P

tir-deux-armes-948.gif
:(






:W
 
Persoonlijk vind ik je vraagstelling onduidelijk, er wordt enkel gevraagd naar comfort en doeltreffendheid. En onder comfort moet ook veiligheid opgenomen worden. Sommige snelheidsbeperkende maatregelen zijn best comfortabel als het goed gaat, maar als je je vergist levensgevaarlijk. Dit geldt voor elke maatregel behalve de normale drmepel, deze is in mijn ogen het minst gevaarlijk. Voor een gedegen ondezoek had je beter comfort kunnen splitsen in 2 vragen, comfort en veiligheid.
Ik vraag me bijna af of je zelf wel motor rijdt, echter je nickname verraadt je, maar blijf het apart vinden.
Verder succes gewenst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan