korting kleding op motorbeurs Utrecht, hoeveel?

In een topic over de motorbeurs gaat het nu alleen nog om eten. Zegt mij genoeg :Y
 
De prijs is alleen een probleem voor hetgeen je krijgt.. ik geloof dat menig beursbezoeker met liefde het dubbele zou betalen voor een prachtig broodje goed gegrild vlees of vis, bijvoorbeeld. 25 euro voor een klef broodje fabrieksworst ter waarde van hmmm 30 cent ofzo... dat is gewoon het in de mond spuwen van je gasten.

Wanneer ben je voor het laatst geweest? Dit is namelijk een punt van kritiek dat de Jaarbeurs cateraar zich wel degelijk heeft aangetrokken, de prijzen zijn fors lager dan in het verleden. Ik haal tijdens de beurs altijd wat voor de standbemanning, dat scheelde afgelopen jaar aanzienlijk met de jaren daarvoor.

In een topic over de motorbeurs gaat het nu alleen nog om eten. Zegt mij genoeg :Y

_O-
 
Laatst bewerkt:
Ook hetzelfde gevoel bij die standjes met eten....maar het kan nog erger...
Paar jaar terug werd er een motorevent in het gelredome gehouden, dus sta in de rij voor de groep, en ben aan de beurt, en doe mijn bestelling...
Op een gegeven moment zet ie het op de toonbank, dat is dan 70 OHRA....
Ik zeg WATTUH 70 euro..

Nee meneer u moet hier met OHRA's betalen..

Was dat dan OHRA's, nog nooit van gehoord...

Bleek dat ik een soort van pinpas moest kopen, daar werd dan een tegoed aan Ohra's op gezet...

Meneer , u kunt kiezen uit deze briefjes van 10 en 20 euro, anders houdt u het maar...

Hij heeft het geld toch maar aangenomen, verder de rest van de dag niets meer gegeten of gedronken
 
Ga bijna elk jaar naar de beurs.
Gewoon lekker rond snuffelen of specifiek op zoek naar iets wat ik vind dat ik nodig heb.
Ook regelmatig kleding en helmen gekocht.

Wanneer je goed zoekt, zijn er echt nog wel koopjes te vinden.
Dit jaar eens kijken voor oordoppen op maat en een motorjeans.

Je moet gewoon van te voren thuis op internet zoeken wat de prijzen over het algemeen zijn.
Zijn ze de op de beurs goedkoper, dan heb je je koopje.
Zijn ze op de beurs duurder, dan koop je ze daar waar je ze op internet hebt gevonden.

Oh ja, en ik neem mijn eigen brood en drinken mee....
 
Begin ik na het lezen van dit topic toch te twijfelen... Ben ik bekocht?

Ik ga eigenlijk al tig jaar elke keer naar de beurs. Koop zelden wat, een keer oordoppen lang geleden, maar voornamelijk even naar alle nieuwe modellen kijken en zien wat voor een motor ik over tien jaar rij.

Verleden jaar kwam ineens de drang op om een leuk leren retro jasje te scoren. Me in de vele kledingstands gewurmd, waar ik voorheen eigenlijk nooit kwam. Vele jassen gezien die aan mijn wens voldeden maar die waren nog best prijzig. Vanaf 350 euries en dat vond ik wat veel voor een jas voor erbij.

Ergens achteraf in een rustige stand een leuke gezien en ook voor minder dan elders (180)
Nog een rondje over de beurs gelopen en die stand weer opgezocht en passen. Ook een uitstekend advies gekregen over de maat en een vriendelijk babbeltje met de verkoopster die alle tijd nam.

Later op het internet een prijsvergelijk gedaan en de jas die ik gekocht had werd voor bijna 300 euries aangeboden en het was geen overjarig model. (Ik vond en vind hem nog steeds erg mooi, heb er fijn mee gereden afgelopen jaar)

Nu net nog even gegoogled en de prijzen zijn nu nog steeds rond de 250 euro! Achteraf dus nog steeds een goeie koop waar ik veel plezier van heb.

De beurs gaf de mogelijkheid om heel veel soorten, maten en prijzen bij elkaar te zien en te vergelijken. Je moet alleen erg goed onthouden wat je waar in welke stand hebt gezien. Vind die ene specifieke stand maar eens terug waar je twee uur geleden iets leuks heb zien hangen.

Het enige nadeel, omdat het zo'n kek jassie is, moest er nadat de beurs afgelopen was een bijpassend helmpje bijkomen, en dat dreef de prijs van de jas een beetje op!

In ieder geval, de beurs is altijd wel een beleving, kom op de motor, parkeer hem vlakbij en alle soorten motorrijders raken vast met elkaar aan de praat, of je nu Ducatie, Honda of Harley rijdt. Dat maakt op zo'n dag eigenlijk niet meer uit.

Veel plezier!
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar oordoppen laten aanmeten. Zitten nog steeds prima na bijna wekelijks gebruik. Wilde toen ook nog een helm scoren, maar misschien dit jaar eens kijken of dat lukt en trouwens: €40,= verschil in dezelfde merk helm bij verschillende stands, dus goed ronkijken en vergelijken heeft zin.
 
mss overdreven, neem pen en papier mee en schrijf bv het artikel, de prijs en standnr op.

Dan kun je zonder moeite dat mooie en/of goedkope artikel terug vinden.
 
Mijn ervaring is dat de beurs helemaal niet zo goedkoop is als het lijkt. Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd, maar meestal vind ik het buiten de beurs om tegen een betere prijs. Daarnaast vind ik de drukte en hectiek helemaal niks. Pas liever rustig met een adviseur die even de tijd voor je neemt. Miskoop is zo gedaan qua maten.
 
Mijn ervaring is dat de beurs helemaal niet zo goedkoop is als het lijkt. Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd, maar meestal vind ik het buiten de beurs om tegen een betere prijs. Daarnaast vind ik de drukte en hectiek helemaal niks. Pas liever rustig met een adviseur die even de tijd voor je neemt. Miskoop is zo gedaan qua maten.
ik denk dat dat vooral ook aan de winkel ligt zeg maar.
zowel bij motorcenter als bij nog 1 weet de naam even niet meer namen ze tijdens de beurs alle tijd voor je :Y
 
Prijzen schelen niet veel, is wel vaak iets van korting. Maar inderdaad op overjarig spul zal er met name korting zijn.

Ga zelf voor de gezelligheid vind het altijd wel ff leuk, stuntshow van stunter13 enzo. En soms heb je er wel leuke hebbedingetjes

De houten penissen stand zal er dit jaar ook wel weer zijn :')
 
Het meeste is al gezegd, al vind ik wel dat afdingen nog kan op de beurs. Toevallig vorig jaar op een HJC helm voor de vrouw die af en toe achterop gaat nog zn 12% extra afgedongen. En voor incourante producten is het ook prima. Mn rugprotector gekocht voor 100 euro ipv 200.

Zelf werk ik op de beurs in de verkoop, er gaat vrij weinig af. 10% korting mag gegeven worden op nieuwe producten, de afgeprijste artikelen kan eigenlijk geen cent meer af.
Als de verkoop nog steeds niet rond is kunnen we er een setje onderkleding bij doen. Deze wordt voor 40 a 50 euro per deel verkocht. De inkoop hiervan kunnen jullie natuurlijk wel raden :P
 
Mijn ervaring is dat de beurs helemaal niet zo goedkoop is als het lijkt. Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd, maar meestal vind ik het buiten de beurs om tegen een betere prijs.

Zit naar de Alpinestars Celer en GPX handschoenen te kijken en zie vervolgens bij motorkledingcenter dat ze op de beurs (hal 11) staan en online korting geven. Maar bij de producten waar ik interesse in heb, zijn de oorspronkelijke prijzen verhoogd om met "motorbeurs korting" weer op de prijs uit te komen die ze voor het evenement online hadden staan.
 
Laatst bewerkt:
Zit naar de Alpinestars Celer en GPX handschoenen te kijken en zie vervolgens bij motorkledingcenter dat ze op de beurs (hal 11) staan en online korting geven. Maar bij de producten waar ik interesse in heb, zijn de oorspronkelijke prijzen verhoogd om met "motorbeurs korting" weer op de prijs uit te komen die ze voor het evenement online hadden staan.

Klopt helemaal! Is een bekend fenomeen in marketingland. Wel eens goed naar de "btw-dagen" van Mediamarkt gekeken? Paar weken van te voren worden de prijs mooi opgeschroefd en je denkt dat je korting krijgt maar je betaald gewoon hetzelfde *D
 
Klopt helemaal! Is een bekend fenomeen in marketingland. Wel eens goed naar de "btw-dagen" van Mediamarkt gekeken? Paar weken van te voren worden de prijs mooi opgeschroefd en je denkt dat je korting krijgt maar je betaald gewoon hetzelfde *D


Hahahaha, moraal van het verhaal is: Know your prices!
En gebruik de vergelijkingssites, want verkopers zijn net ......
 
Klopt helemaal! Is een bekend fenomeen in marketingland. Wel eens goed naar de "btw-dagen" van Mediamarkt gekeken? Paar weken van te voren worden de prijs mooi opgeschroefd en je denkt dat je korting krijgt maar je betaald gewoon hetzelfde *D

Klopt grotendeels, maar wat ze doen is dat ze de (btw-)korting geven op de oorspronkelijke adviesprijzen. En die liggen inderdaad op hetzelfde niveau als de reguliere winkelprijs vaak. Daar zit dus de achtergrond van dit soort 'acties' en het feit dat de prijzen 'omhoog gegooid' worden. Het zijn mooie deals tov de adviesprijs maar vaak kun je bij andere winkels of online wel voor dezelfde prijs slagen.
 
\
In Januari/Februari willen ze juist in de meest dode maanden voor de motor kledingbranche meer korting geven en de overjarige modellen kwijt voordat het seizoen begint.


Zo denk ik er ook over. Heb gisteren een nieuwe BMW double r overall gekocht voor 500 euro bij de dealer. Kost normaal iets van 1700 euro. Is nu dus wel echt goedkoop heb ik wel geluk mee denk ik. Ik koop meestal mijn zomerkleding in de winter en mijn winterkleding in de zomer dan willen ze inderdaad ruimte maken voor de nieuwe collectie. Maar de motorbeurs is natuurlijk ook gewoon een dagje uit.

Geloof je het zelf...ze hebben je ff €1200 korting gegeven omdat het zo rustig is in de wintertijd!
Heb je er toevallig een nieuwe BMW bijgekocht....dan geloof ik het nog dat je dan flinke korting kan krijgen,alhoewel ik €1200 dan nog erg veel vind.
 
De Belgen hebben het wel mooi aangepakt (mbt modekleding) zie ik net...

Wat is solden?
De solden is de officiële koopjesperiode waarin kleinhandelaren van modegebonden artikelen (kleding, schoenen en lederwaren) producten vanwege de seizoensvernieuwing tegen een verminderde prijs mogen aanbieden.
Omdat deze winkels alleen tijdens deze 2 maanden hun collecties in de aanbieding mogen doen is het tijdens de solden vaak erg druk in de winkels. Veel vrouwen nemen aan het begin van een koopjesperiode een dag vrij om de beste koopjes eruit te kunnen vissen.

Wettelijke bepalingen
De wetgeving op het gebied van uitverkoop is streng in België. Naast vaste data waarop solden plaats mag vinden is er ook een sperperiode van een maand voor de werkelijke solden van start gaat. Tijdens deze sperperiodes is er een verbod op het aankondigen of suggereren van prijsverminderingen. Deze sperperiodes zijn bedoeld om de consument de kans te geven te controleren dat de prijs werkelijk naar beneden is gegaan tijdens de solden.
Het lijkt allemaal vrij streng, maar dergelijke wetten hebben zeker voordelen. Zo weten consumenten waar ze aan toe zijn en wordt er voorkomen dat de leuke broek die je eind mei koopt een week later ineens met flinke korting in de winkel ligt. Ook wordt er niet zoals in Nederland de schijn gewekt alsof er continu uitverkoop is.


Wanneer is het solden?
Er zijn 2 koopjesperiodes:
De wintersolden duurt van 3 januari tot en met 31 januari.
De zomersolden duurt van 1 juli tot en met 31 juli.
Winkels mogen de solden een dag vroeger laten starten (op 2 januari of 30 juni) als de wettelijke aanvangsdag (3 januari of 1 juli) op een zondag valt.
Zo begon de wintersolden van 2016 op zaterdag 2 januari 2016.


Geen uitverkoop
Solden moet je niet verwarren met uitverkoop. Ook een uitverkoop is in België aan strenge regels gebonden en een uitverkoop of een verkoop onder een gelijkaardige benaming is slechts toegelaten als een bepaalde omstandigheid de versnelde afzet van een voorraad of van een assortiment van producten noodzakelijk maakt. Dit is bijvoorbeeld zo bij het stopzetten van de activiteiten, de sluiting van een verkooppunt, herstelwerkzaamheden die meer dan twintig werkdagen duren, het overlijden van de eigenaar, overmacht waardoor normale verkoop niet meer mogelijk is of schade aan de handelswaren.
Een uitverkoop mag niet langer dan 5 maanden duren en moet minimaal 10 werkdagen voor de start gemeld worden bij de FOD Economie middels een aangetekende brief.

Bron: Solden (uitverkoop) in Antwerpen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan