korting op kleding/helmen/accessoires

Chr1st2aan

Rookie
27 okt 2016
12
35
Dit weekend heb ik mijn eerste proef rijles, kijken of het bevalt voordat ik definitief voor mijn A ga.

Nu heb ik nog helemaal geen spullen, wil dit pas gaan aanschaffen als ik echt ga lessen. En dan denk ik aan schoenen, handschoenen en eventueel een helm in het begin. Ik ben al naar een motorwinkel geweest puur voor informatie, beetje kijken wat er verkrijgbaar is en wat het allemaal globaal kost. Nu wist ik dat motorrijden geen goedkope hobby is, maar als ik bijv. de helm zag die ze adviseerden prijs/kwaliteit, zie ik die later online gemiddeld toch 20% goedkoper. En dat is precies de prijs van een paar aardige handschoenen. Zelf vind ik wel dat die persoon mij goed geholpen heeft...en of iets nu 300 kost of 320 vind ik nog niet zo'n ramp, maar als mij dat met één artikel soms al 80 euro kan schelen kun je nagaan als je 4/5/6 items af gaat tikken.

Wat is jullie ervaring met korting krijgen als je een hele set haalt ? Ik las op het forum dat vroegáh dat geen punt was, sterker nog als je een motor occasion kocht dan moest "een set er wel bijna gratis bij zitten".
Vraag je er gewoon om? Is het tegenwoordig nog wel "normaal" om korting te krijgen als je een hele set haalt? Kortom, tips hiervoor graag :)
 
Je kan ook met 2e hands spullen starten. MP staat vol met advertenties van mensen die na n paar lessen, toch gestopt zijn, enz. En pas als je weet dat je motorrijden écht leuk vindt, of als je je rijbewijs hebt gehaald en gaat kijken naar je eerste, eigen motor, dan nieuwe spullen kopen. Voldoende keuze. Succes!
 
Ik zou zo niet weten of je korting krijgt als je meerdere dingen tegelijk koopt. Zal aan de winkel liggen. Loop er bij eentje binnen en vraag het zou ik zeggen; nee heb je ja kun je krijgen.

Sommige dingen 'moet' je eigenlijk sowieso 'live' kopen en niet over het internet bestellen. Persoonlijk wil ik dingen zoals helmen, handschoenen en laarzen altijd eerst passen voor ik ze koop. En als je dat 'live' in een goede winkel doet zal je ook goede hulp krijgen. Vooral bij de helm is pasvorm erg belangrijk.

<Edit> Ik zou persoonlijk ook een helm nooit tweedehands kopen. Je weet nooit wat ermee gebeurd is. En kan je nou echt alle eventuele schade aan het schuim aan de buitenkant zien?
 
Laatst bewerkt:
Nou heb vandaag een aantal items gekocht bij 1 zaak... schoenen/broek/jas/handschoenen en gewoon gevraagd met een knipoog of ze nog "nieuwe leden van de motorclub korting" aanboden. En afhankelijk van het merk kon er 10/15% korting gegeven worden.

Dus het kan , mits je denk ik voldoende koopt :)
 
Een helm nooit tweedehands kopen. Qua veiligheid is een goedkopere helm prima. Een hogere prijs zit hem voornamelijk in comfort (geluidsniveau, gewicht etc. en uiteraard een stukje merknaam).
Ook handschoenen zou ik om hygiënische redenen liever nieuw kopen, maar de rest hoeft niet gloednieuw te zijn. Mijn ervaring is dat je als 'nieuweling' niet zomaar een hoop korting bij een zaak kunt regelen. Koop je je motor daar ook is het natuurlijk een ander verhaal.
 
Voor echte aanbiedingen is het goed zoeken, soms online maar ook door winkels in te stappen. Ik liep een motorzaak binnen om een regenpak voor mijn vriendin te passen en ik liep er uit met een heel goretex pak met 40% korting.

Mijn advies voor kleding kopen bij lessen: regel wat eigen laarzen en handschoenen vanwege hygiëne evt een eigen helm. Koop tweedehands spul wanneer je je rijbewijs hebt en wanneer je eenmaal waleet wat en hoe je wilt rijden koop je een goede set van alles.

Heb zelf meerdere sets hangen die het net niet zijn en dat is toch zonde.
 
Bovendien is het niet heel ongebruikelijk om toch een keer een schuiver te maken in het begin. Zonde als je dat met je gloednieuwe Dainese-overall doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan