kortskuiting in mijn motor tussen + en -

Maximize

Rookie
12 okt 2006
3
0
Twello
Door Maximize op 12-10-2006 13:47



Heeft iemand enig idee??
Ik heb lekker kunnen rijden :] maar aan het einde van de dag heb ik hem op stuurslot gezet en hoorde `s avonds mijn alrm loeien. Wat bleek: de spanning werd te laag en mijn alarm ging daardoor af. Ik heb gezocht naar het probleem en nu bleek in welke stand ik mijn sleutel ook draaide dat er constant max 60 ohm tussen de min en plus pool zat ;( . Ik ben aan het zoeken geweest en kon niets vinden. Heeft iemand nog een suggestie wat het kan zijn? Hij deed het eerst gewoon en toen opeens kortsluiting.... Ik heb ook gehoord dat je sluiting kan zitten IN de accu zelf!? klopt dit? Of is dat alleen bij natte accu`s?

ik hoor graag jullie reactie
 
Door Maximize op 12-10-2006 13:47



Heeft iemand enig idee??
Ik heb lekker kunnen rijden :] maar aan het einde van de dag heb ik hem op stuurslot gezet en hoorde `s avonds mijn alrm loeien. Wat bleek: de spanning werd te laag en mijn alarm ging daardoor af. Ik heb gezocht naar het probleem en nu bleek in welke stand ik mijn sleutel ook draaide dat er constant max 60 ohm tussen de min en plus pool zat ;( . Ik ben aan het zoeken geweest en kon niets vinden. Heeft iemand nog een suggestie wat het kan zijn? Hij deed het eerst gewoon en toen opeens kortsluiting.... Ik heb ook gehoord dat je sluiting kan zitten IN de accu zelf!? klopt dit? Of is dat alleen bij natte accu`s?

ik hoor graag jullie reactie

Ik neem aan dat die 60 Ohm gemeten is zonder dat de accu aangesloten was. In dat geval probeer een aantal zaken (stroom gebruikers) af te koppelen. Het eenvoudigste is dit door zekeringen uit te nemen. Zodra de 60 Ohm weg valt weet je in welke richting je moet zoeken.

Kan nu van alles zijn. Zelfs je accu, maar die kan je niet met een Ohm meter "doormeten".
 
Nee, een accu kan je niet met een Ohm-meter doormeten, goede kans dat je meter rooksignalen gaat afgeven. :Y Het simpelste is dingen 1 voor 1 los te koppelen/zekeringen er uit te halen. Te beginnen bij je alarmsysteem... Er zijn namelijk niet veel dingen die stroom vragen als de motor uit is. En mijn ervaring is dat alarmsystemen vaker de oorzaak zijn van snel leeglopende accu's
 
Die 60 Ohm zit vast niet in de accu zelf want ik zou echt niet weten hoe die te meten.

Ohmmeter op een accu zetten betekent meestal wel minstens einde instrument.
_O- _O- _O- _O- precies willem !!!

misschien een Ri meter

zoals gezegd eerst alarm los halen , daarna als het nog steeds is 1 voor 1 dingen loskoppelen zijn vaak rottige fouten
 
Door Maximize op 12-10-2006 13:47



Heeft iemand enig idee??
Ik heb lekker kunnen rijden :] maar aan het einde van de dag heb ik hem op stuurslot gezet en hoorde `s avonds mijn alrm loeien. Wat bleek: de spanning werd te laag en mijn alarm ging daardoor af. Ik heb gezocht naar het probleem en nu bleek in welke stand ik mijn sleutel ook draaide dat er constant max 60 ohm tussen de min en plus pool zat ;( . Ik ben aan het zoeken geweest en kon niets vinden. Heeft iemand nog een suggestie wat het kan zijn? Hij deed het eerst gewoon en toen opeens kortsluiting.... Ik heb ook gehoord dat je sluiting kan zitten IN de accu zelf!? klopt dit? Of is dat alleen bij natte accu`s?

ik hoor graag jullie reactie


kortsluiting is meestal tussen + en - _O- _O-
 
Meet de stroom van de accu als de motor uit staat, haal dus de plus of de min los en zet er een Ampere meter tussen (of mA).
meet je een stroom van meer dan 10mA dan is er echt iets mis in de elektrische installatie. meet je weinig of geen stroom dan is de accu rot, deze heeft dan zelfontlading of in het ergste geval inwendige sluiting.
Zit de storing in de elektrische installatie dan kun je diverse modules of zekeringen een voor een loshalen om te bepalen waar de storing zit.

is echt niet moeilijk.

vergeet de gelijkrichter niet!
 
Heb je nou lekstroom (klandestine verbruiker) of kortsluiting?
En wat bedoel je nou met 60ohm?
Als je kortsluiting hebt is er een zekering kapot.
Als dat zo is, lees in dit topic mijn reply Sluiting in startknop ?

Heb je lekstroom. Dan een amperetang op een accukabel zetten (maakt niet uit +of-)
en dan stuk voor stuk een zekering eruit halen. Als opeens de lekstroom weg is, kijk je in je instructie boekje welke circuit de laatste getrokken zekering bedient.
Ga in dit circuit systematich af.
Veel plezier en suc6 ;)
 
Mensen bedankt voor julie reactie.... Heb alles doorgemeten en ben al snel achter het probleem gekomen. Het bleek de gelijkrichter te zijn (spanningsregelaar) die was doorgebrand. Het was een immitatie en kon weinig hebben doordat de accu niet al te goed meer was moest hij te veel compenseren dus hard werken. Dat heeft hem genekt...

Bedankt allen
 
Terug
Bovenaan Onderaan