Begin eerst eens met die beun xenon eraf te halen.
Jeetje, als je geen verstand hebt van elektra hou dan je mond.
Ontopic,
Je hebt kortsluiting zitten in het betreffende circuit. Als ik het juiste draadschema heb, is het dus zekering 4 'SIGNAL' die er uit vliegt?
Vanaf de zekeringkast is dat de zwart/groene (?, B/G, Suzuki experts hier die kunnen bevestigen dat die afkorting echt voor Black/Green staat?).
Componenten die hierdoor gezekerd zijn, zijn:
- Dashboard
- Beide remlichtschakelaars
- Claxon
- Stadslichten (via contactslot)
- Achterlicht en kentekenplaatverlichting (via contactslot)
Je zal dus een voor een deze onderdelen uit moeten sluiten als veroorzaker. Ik denk niet dat je een testlampje hebt dus haal een paar zekeringen, en haal een voor een de betreffende componenten (stekkers) los tot de zekering er niet meer uitvliegt. Zodra je weet welk onderdeel de storing veroorzaakt ga je de betreffende bedrading controleren op schuurplekken.
Als je alle bovenstaande onderdelen los hebt en de zekering brandt nog steeds door, zit het probleem tussen je zekeringkastje en de stekkers die je zojuist los hebt gehaald. Dan is het een kwestie van de draadboom tussen de zekeringkast en de betreffende stekkers controleren.
Een paar veelvoorkomende plekken waar bedrading doorschuurt:
- Boven op de radiateur, de draad van de claxon schuurt soms tegen de bovenrand (scherp) van de radiateur aan.
- Alle bekabeling naar je contactslot en stuurschakelaars, ter hoogte van het balhoofd. Vaak door een scherp randje op het kuipframe oid.
- Punten waar de bekabeling een keer los is geweest en verkeerd/anders is teruggeplaatst, of waar extra kabels met tyraps bij de draadboom gebonden zijn.
En denk eraan, een kortsluiting is makkelijker te vinden dan een draadbreuk, dus wat dat betreft heb je mazzel. Voor een kortsluiting heb je namelijk een draad met spanning nodig die direct aan de massa ligt. Met uitzondering van een sluiting in een van de componenten intern, kan dat eigenlijk alleen tegen het frame aan, en daardoor weet je bij voorbaat al dat er ergens een stuk isolatie doorgeschuurd moet zijn (= makkelijk visueel te controleren).
Succes!