Innotechblade
MF'er
Gisteren plotseling stil komen te staan. Onder het rijden opeens motor uit, volledige boordspanning weggevallen.
Eerst gezocht of er toevallig ergens een massa kabel los lag, dit was niet het geval, doorgezocht en geconstateerd dat de 30A zekering welke bij het startrelais zit was doorgebrand.
Deze een paar keer vervangen....... iedere keer dat ik de stekker weer op het relais deed smolt de zekering direct. Even wat lopen frutselen tussen de draden en eerstvolgende poging bleef de zekering heel.
Stukje (ca. 2 km) kunnen rijden, en weer hetzelfde verhaal, boordspanning weg en zekering weer kaduuk. Toen toch ANWB er maar bij laten komen, zij konden niets doen aangezien ze nergen bij konden (had ik ze meteen al gezegd maar goed, ik begrijp dat ze eerst willen kijken voordat ze een bergingswagen bestellen, bestuurder kan van alles zeggen natuurlijk). Nog eenmaal zekering vervangen en starthulp gekregen want accu was ook leeg. Blade starten en lopen, paar. sec. later weer de zekering stuk.
Toen de ANWB'er bezig was viel het wel op dat de spannings regelaar gloeiend heet was, niet aan te raken.
Moet ik de oorzaak zoeken in de draadboom of kan het de spannings regelaar zijn?? Wie heeft hier ervaring mee???
Eerst gezocht of er toevallig ergens een massa kabel los lag, dit was niet het geval, doorgezocht en geconstateerd dat de 30A zekering welke bij het startrelais zit was doorgebrand.
Deze een paar keer vervangen....... iedere keer dat ik de stekker weer op het relais deed smolt de zekering direct. Even wat lopen frutselen tussen de draden en eerstvolgende poging bleef de zekering heel.
Stukje (ca. 2 km) kunnen rijden, en weer hetzelfde verhaal, boordspanning weg en zekering weer kaduuk. Toen toch ANWB er maar bij laten komen, zij konden niets doen aangezien ze nergen bij konden (had ik ze meteen al gezegd maar goed, ik begrijp dat ze eerst willen kijken voordat ze een bergingswagen bestellen, bestuurder kan van alles zeggen natuurlijk). Nog eenmaal zekering vervangen en starthulp gekregen want accu was ook leeg. Blade starten en lopen, paar. sec. later weer de zekering stuk.
Toen de ANWB'er bezig was viel het wel op dat de spannings regelaar gloeiend heet was, niet aan te raken.
Moet ik de oorzaak zoeken in de draadboom of kan het de spannings regelaar zijn?? Wie heeft hier ervaring mee???