kortsluiting probleem xs650 hardtail!!

tornadochopper.tk

Geblokkeerd account
10 jun 2006
27
0
drenthe
Hoi, ik heb een kortsluiting probleem bij mij XS hardtail chopper. Het volgende is aan de hand. Elke keer knapt de hoofdzekering (er is maar eentje), die ik tussen de accu en contactslot heb zitten. Hiervoor was het goed maar van de week trok ik de motor stevig door en toen is de ellende begonnen. Ik kan het ook niet vinden wat het probleem is. De motor start wel (eerst een nieuwe zekering plaatsen), en wanneer hij begint te lopen knapt de zekering spontaan. Kan het zo wezen dat de spanningregelaar stuk is, die dan te veel stroom naar de accu terug stuurt?? of heb ik een ander probleem contact punten, condensator of zo.En wie heeft er een schema liggen voor een xs650. Wie o wie kan mij die uitleggen wat voor probleem ik heb. Alvast bedankt. Gr Martin. uut drenthe.
 
mien jonge, aj nou eerst ies gewoon alle dingen apart zekert, dan weej toch woar 't an lig, ie kunt dan toch zien wat heel blef en wat kapot giet, zo kooj daor nooit achter denk ik..lampies eem apart, starterij apart, laderij apart zeker'n, ie begriept mij wel toch deenk...

groet'n
Bral uut Drenthe..
 
martin,helaas zal je toch alles stuk voor stuk na lopen moeten,wat voor blok zit er in(bouwjaar)ik heb hier wel een wphb liggen met schemas,als ik een bouwjaar heb zou ik hem ff kunnen scannen en naar je toe mailen.
 
misschien de kabel van de hoofdzekering naar het contactslot ergens de bescherming doorgesleten en komt hij ergens tegen het frame door de trillingen van de motor als hij loopt.
 
het zit na het contactslot anders knapt ie er al uit voordat ie op kontakt staat, en verder sluit ik me bij Bral aan, makkelijkst is nu om alles na het kontaktslot te zekeren kun je de hoofd ook laten zitten. Doordat het een hardtail is zou ik maar even in de achterste gebruikers kijken bij het spatbord.
 
chopachop, ik heb eentje uit 83 en op het blok staan de nummer S650106428. Ik moet alleen een schema hebben vanaf het blok naar spanningsregelaar >condensators>boubine's>contactslot naar accu of andersom?
 
chopachop, bedankt ik ga hem direct printen en bekijken ok. Ik heb trouwens ook deze vraag gesteld op de xs650 site en een van die jongens vertelde mij dat de spanningsregelaar stuk is, dus die ga ik eerst even vervangen, want daar heb ik nog eentje van liggen. Gr Martin....
 
ik gok op de spanningsregelaar icm een verrotte accu. De zekering knapt wanneer de motor begint te lopen.....
 
Giz, Ik ga direct beginnen met de spanningsregelaar te vernieuwen. De accu is nieuw dus die is het niet. Maar je hebt gelijk, de zekering knapt direct wanneer de motor begint te lopen. Niet wanneer de motor uit is en wanneer ik hem op contact zet, dan heb ik geen probleem. Gixxer heb je mijn mailtje nog ontvangen. Ik hoop het niet want ik heb hem je aangeboden (zonder bekabeling) voor 1200 euri. Ik ga nu weer verder met bekabeling trekken. Gr Martin.
 
Giz, Ik ga direct beginnen met de spanningsregelaar te vernieuwen. De accu is nieuw dus die is het niet. Maar je hebt gelijk, de zekering knapt direct wanneer de motor begint te lopen. Niet wanneer de motor uit is en wanneer ik hem op contact zet, dan heb ik geen probleem. Gixxer heb je mijn mailtje nog ontvangen. Ik hoop het niet want ik heb hem je aangeboden (zonder bekabeling) voor 1200 euri. Ik ga nu weer verder met bekabeling trekken. Gr Martin.

Nee, niet ontvangen... maar op zich ben ik misschien wel geinteresseerd zonder bekabeling...
 
Terug
Bovenaan Onderaan