Hoi lui ik probeer mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen want ik kom er niet meer uit....
Ik reed op de snelweg al een tijdje met hogere snelheden, een tijdje ervoor was er ineens een lampje kapot gegaan in mijn teller (kan gebeuren dacht ik nog) maar na een flink stuk (zeker wel 60km) verder te hebben gereden. *PATS* alles uit en hij deed niks meer. Kortsluting gehad dus. Ik zet de hoofdzekering weer terug en draai aan contactslot. *pats* de boel er weer uit. Einde oefening.
Wat bleek? -> draad en een stekker gesmolten en lekte zo naar het frame. Dat is inmiddels vervangen, maar nou bleek vlak voordat ik weg wilde rijden van garage dat mijn spanning dus op 14,7 volt stond en naar de 14,8 volt sprong met grootlicht en hoge toeren. (niet meer, niet minder en constante spanning)
Maximaal mag mijn motor 14,5 volt hebben, daarboven zou de spanningregelaar kaduuk zijn. Maar nou vraag ik mij werkelijk af, kan een complete stekker en draad smelten door die \'net\' wat te hoge spanning?!?!?! Ik vermoed dat die draden echt niet door zoiets kunnen zijn doorgebrand want dan was er toch al veel meer doorgebrand?! Toen die draadjes dus echt waren doorgebrand sloeg de hoofdzekering eruit (is met zo\'n knoppie erop) dus wat is nu de oorzaak?
In elk geval heeft die gast mij toch kleine stukje op de motor laten rijden, maar ik ben bang dat ik nog es in de fik ga vliegen!! Hij zei: klein stukkie kan wel als je maar geen hoge toeren en grote afstanden rijd, ik geloof er dus geen ZAK van!! Waarom brandde bijv. alleen dat stukkie draad door, zit er iets te zwaar gezekerd?
Wat is jullie mening hierover? Of nog vragen erover? please help! Ik heb al gezocht bij andere topics maar kom er echt niet uit.
Ik reed op de snelweg al een tijdje met hogere snelheden, een tijdje ervoor was er ineens een lampje kapot gegaan in mijn teller (kan gebeuren dacht ik nog) maar na een flink stuk (zeker wel 60km) verder te hebben gereden. *PATS* alles uit en hij deed niks meer. Kortsluting gehad dus. Ik zet de hoofdzekering weer terug en draai aan contactslot. *pats* de boel er weer uit. Einde oefening.
Wat bleek? -> draad en een stekker gesmolten en lekte zo naar het frame. Dat is inmiddels vervangen, maar nou bleek vlak voordat ik weg wilde rijden van garage dat mijn spanning dus op 14,7 volt stond en naar de 14,8 volt sprong met grootlicht en hoge toeren. (niet meer, niet minder en constante spanning)
Maximaal mag mijn motor 14,5 volt hebben, daarboven zou de spanningregelaar kaduuk zijn. Maar nou vraag ik mij werkelijk af, kan een complete stekker en draad smelten door die \'net\' wat te hoge spanning?!?!?! Ik vermoed dat die draden echt niet door zoiets kunnen zijn doorgebrand want dan was er toch al veel meer doorgebrand?! Toen die draadjes dus echt waren doorgebrand sloeg de hoofdzekering eruit (is met zo\'n knoppie erop) dus wat is nu de oorzaak?
In elk geval heeft die gast mij toch kleine stukje op de motor laten rijden, maar ik ben bang dat ik nog es in de fik ga vliegen!! Hij zei: klein stukkie kan wel als je maar geen hoge toeren en grote afstanden rijd, ik geloof er dus geen ZAK van!! Waarom brandde bijv. alleen dat stukkie draad door, zit er iets te zwaar gezekerd?
Wat is jullie mening hierover? Of nog vragen erover? please help! Ik heb al gezocht bij andere topics maar kom er echt niet uit.