kortsluiting??

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
ik startte de motor en het lukte niet meteen
nog maar eens en dan een knisperend geluid en rook vanonder het zadel en de benzine tank ;( (echt rookwolkje)

wat kan het probleem zijn??
verrotte isolatie rond de kabels of startmotor die de geest geeft?

heb uit voorzorg de batterij al uit de motor gehaald
 
Was je accu/kabels een beetje vochtig? :) Als je kortsluiting hebt, dan wil ie helemaal niet meer starten tot je de kortsluiting hebt verholpen.
Bovendien kan je het vaak ruiken want dan komt er een smerige lucht uit.
 
de motor was niet vochtig!
naast de chauffageketel gestaan gedurende de nacht, en de vorige dag nog 100km gebold!

ik ga gewoon de reparaties doen en dan verkoop ik haar denk ik! de ene miserie na de ander met die motor :(
dan moet ik wel op zoek naar wat anders (lees: wat snellers :) )
wel k*t met die 25kw wetgeving :r , dus het zal weer een tijdje duren eer ik een goeie occasie vind...
 
de motor was niet vochtig!
naast de chauffageketel gestaan gedurende de nacht, en de vorige dag nog 100km gebold!

ik ga gewoon de reparaties doen en dan verkoop ik haar denk ik! de ene miserie na de ander met die motor :(
dan moet ik wel op zoek naar wat anders (lees: wat snellers :) )
wel k*t met die 25kw wetgeving :r , dus het zal weer een tijdje duren eer ik een goeie occasie vind...

Jij hebt echt veel pech met dat ding, nooit problemen gehad met m\'n GS500e.
BTW: Met een andere occasion weet je ook niet wat je in huis haalt hoor. Mag je ook maar hopen dat je daar niet teveel onderhoud aan hebt.
 
okay, het blijft natuurlijk een gok om een 2e hands motor te kopen, maar als je er een hebt die om de zoveel tijd kapot gaat dan rijd je zeker niet lekker...

Dus dan kun je waarschijnlijk maar beter een alternatief gaan zoeken.

Ik heb nog een mooie GS 550 staan })
 
Terug
Bovenaan Onderaan