Koso Thunderbolt ervaringen

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Ik ben aan het overwegen mijn koplamp om te bouwen to LED, tenminste dat gaat gebeuren maar moet nog een fatsoenlijk LED unit vinden die geen 800 euro kost. Nu ben ik eigenlijk aan het twijfelen tussen 2 LEDS van vergelijkbare prijs, de Trucklite 27290C 7" Inch koplamp (made in the USA en honderden reviews van te vinden), en de KOSO Thunderbolt. Alleen, hoewel ik de laatste mooier vind, kan ik hier maar bar weinig reviews van vinden of foto's van hoe het lichtbeeld is.
Daarom vroeg ik mij af of hier mensen zijn met de KOSO Thunderbolt LED lamp en wat julie ervaringen met deze lamp zijn. Het zijn geen goedkope lampen dus wil liever niet iets op goed geluk kopen.

KOSO Thunderbolt:

1605733091571.png


Trucklite 27290C :

1605733013154.png
 
Geen ervaring (wel met een (Chinese) 7" LED lamp overigens, en die was al prima in vergelijking tot de H4 lamp die er voorheen op zat), maar even een zijstapje: heb je al eens overwogen om voor een OEM lamp te gaan, van b.v. een nieuwer type?

Een koplamp van een V85tt kost b.v. 550 euro nieuw (verkeerd voorbeeld, want dubbel, maar puur voor het idee). Of de V7 III Stone S bijvoorbeeld, daar is een night pack voor te koop met een LED koplamp.
Als je een model hebt gevonden heb je vervolgens ook nog de mogelijkheid om een nette gebruikte te zoeken op ebay, en wat geld in de zak te houden.

Ook zijn er clubs die dit al hebben uitgezocht voor je:
 
Geen ervaring (wel met een (Chinese) 7" LED lamp overigens, en die was al prima in vergelijking tot de H4 lamp die er voorheen op zat), maar even een zijstapje: heb je al eens overwogen om voor een OEM lamp te gaan, van b.v. een nieuwer type?

Een koplamp van een V85tt kost b.v. 550 euro nieuw (verkeerd voorbeeld, want dubbel, maar puur voor het idee). Of de V7 III Stone S bijvoorbeeld, daar is een night pack voor te koop met een LED koplamp.
Als je een model hebt gevonden heb je vervolgens ook nog de mogelijkheid om een nette gebruikte te zoeken op ebay, en wat geld in de zak te houden.

Ook zijn er clubs die dit al hebben uitgezocht voor je:

Ja klopt, toevallig heb ik de shell van motodemic al gekocht, nu dus op zoek naar een goede 7" led unit voor daarin. OEM spul moet je bij moto guzzi toch al snel denken aan 700€ voor een led koplamp, dat gaat me echt te ver.

Ga nu al over budget doordat de motodemic shell nogal duur was qua verzendkosten (79$) plus import tarieven. Dus die shell alleen zit al op 170€. LED unit erbij van 270€ en mijn oorspronkelijke budget van 300€ is al ver overtroffen.
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring (wel met een (Chinese) 7" LED lamp overigens, en die was al prima in vergelijking tot de H4 lamp die er voorheen op zat), maar even een zijstapje: heb je al eens overwogen om voor een OEM lamp te gaan, van b.v. een nieuwer type?

Een koplamp van een V85tt kost b.v. 550 euro nieuw (verkeerd voorbeeld, want dubbel, maar puur voor het idee). Of de V7 III Stone S bijvoorbeeld, daar is een night pack voor te koop met een LED koplamp.
Als je een model hebt gevonden heb je vervolgens ook nog de mogelijkheid om een nette gebruikte te zoeken op ebay, en wat geld in de zak te houden.

Ook zijn er clubs die dit al hebben uitgezocht voor je:
Ik moet zeggen dat die gasten van Motodemic echt zeer vriendelijk en en servicegericht waren. Want die lampen passen echt niet alleen in een Moto Guzzi.
Zo lang je maar een 7 inch koplamp hebt, past het echt wel.

@Iceman Mooi ding man :Y
 
Ja klopt, toevallig heb ik de shell van motodemic al gekocht, nu dus op zoek naar een goede 7" led unit voor daarin. OEM spul moet je bij moto guzzi toch al snel denken aan 700€ voor een led koplamp, dat gaat me echt te ver.

Ga nu al over budget doordat de motodemic shell nogal duur was qua verzendkosten (79$) plus import tarieven. Dus die shell alleen zit al op 170€. LED unit erbij van 270€ en mijn oorspronkelijke budget van 300€ is al ver overtroffen.

300euro voor een compentente LED koplamp met keurmerk (?) is een prima prijs man.. Kan je wel klagen dat het over budget gaat, maar dan was je budget gewoon niet groot genoeg voor je wensen :+
 
300euro voor een compentente LED koplamp met keurmerk (?) is een prima prijs man.. Kan je wel klagen dat het over budget gaat, maar dan was je budget gewoon niet groot genoeg voor je wensen :+
Ik klaag nergens? Beetje led lamp zit tussen de 200-300€. Een 7" koplamp shell zit tussen de 30-60€ Zo gek is een budget van ongeveer 300€ dan toch niet of ben ik gek?
Helaas viel de shell voor mijn motor wat duurder uit omdat de standaard 7" shells niet blijken te passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan