Kosten bekeuring blauwe kentekenplaten?

Okay shepperd, da's redelijk oldskool! Strakke fiets man. Zelf houd ik niet van zo'n voorvorken, maar ieder z'n meug. Gelukkig weet ik het we te waarderen. Veel rijplezier!
 
thanx ipix1999

natuurlijk ieder zijn ding niet iedereen houd van hetzelfde

maar goed ook anders hadden we met z'n alle hetzelfde
 
ik denk dat als je beide kentekenplaten naast elkaar plaatst je redelijk snel aan de kant van de weg aan een of andere agent mag gaan uitleggen waarom er 2 platen op je motor zitten.

en ik denk dat je er niet mee gaat wegkomen

maar ik zou zeggen het is het proberen waard

dus laat maar weten hoe het is gegaan

Nou ik ken iemand die nauwelijks verlichting op zijn aanhanger had, bier gedronken, verkeerde nummerplaat op de aanhanger, staalkabel niet geborgd maar gewoon over de trekhaak en een totumpaal op diezelfde aanhanger die tever uitstook, volgens oom agent.

Die kwam er mee weg.
en geloof me, hij is niet de snuggerste ;)
 
sheppard doe eens een foto van de plaat zsoals ie nu is... (geel...) 30% kans dat dat al een foute plaat is...

Ik schat dat 30% of misschien wel meer van de gele platen fout is.
de platenmakers weten zelf namelijk niet exact wat de regels zijn... laat staan oom agent...

zijn heel veel foute gele motor platen...

laat maar eens een foto zien
 
sheppard doe eens een foto van de plaat zsoals ie nu is... (geel...) 30% kans dat dat al een foute plaat is...

Ik schat dat 30% of misschien wel meer van de gele platen fout is.
de platenmakers weten zelf namelijk niet exact wat de regels zijn... laat staan oom agent...
zijn heel veel foute gele motor platen...
Van oom agent zal je weining last hebben, het zijn juist de jongens die het wel weten waar je mee te maken krijgt. Maar ik denk dat TS weining last krijgt, ziet er goed uit zo.
 
Ook ik voer een blauwe plaat: FXRP uit '84, en heb in 4 jaar 1 keer een waarschuwing gehad....
Ook direct complimentje over de fiets, dat dan weer wel...... 8-)
 
Ook ik voer een blauwe plaat: FXRP uit '84, en heb in 4 jaar 1 keer een waarschuwing gehad....
Ook direct complimentje over de fiets, dat dan weer wel...... 8-)
Och zo is het maar net. Als je je gedraagt en het ziet er leuk uit, heb je echt geen problemen met die jongens. Rij je als een aso en heb je een grote bek, tja, het zijn net mensen die agenten .... :+
 
Laatst bewerkt:
sheppard doe eens een foto van de plaat zsoals ie nu is... (geel...) 30% kans dat dat al een foute plaat is...

Ik schat dat 30% of misschien wel meer van de gele platen fout is.
de platenmakers weten zelf namelijk niet exact wat de regels zijn... laat staan oom agent...

zijn heel veel foute gele motor platen...

laat maar eens een foto zien
Wat zijn dan veel gemaakte fouten? Ben nu wel benieuwd geworden namelijk :Y
 
@ Shepperd, Gijs bedoelt een foto van je nummerplaat.
@ Gijs, Ik ben ook wel benieuwd wat je bedoelt met fout.
 
full


GOED
 
Laatst bewerkt:
precies het is een oude stijl eigenbouw en daar horen dus ook blauwe platen bij,
als het een nieuwe motor was geweest zou ik het het ook niet doen


Dus volgens jou moet, iedere keer dat een fabrikant besluit een retro-model uit te geven, op die modellen maar een oud kenteken (met bijbehorende blauwe plaat) gegeven worden? :N

Volgens de RDW:
Motorfiets
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

uw motorfiets is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De motorfiets moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1973 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.

Omwisselen naar een oorspronkelijk kenteken (historisch of niet historisch) kan alleen als:

uw motorfiets in de 80’er jaren door aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een ander kentekennummer heeft gekregen. In die tijd werd bij aanvraag van een vervangend kentekenbewijs een nieuw kentekennummer verstrekt. Sinds 1987 is de duplicaatcode op het kentekenbewijs ingevoerd en zijn geen nieuwe kentekennummers meer verstrekt bij de aanvraag van een vervangend kentekenbewijs.
O ja, een voorwaarde voor een blauwe kentekenplaat is wel dat het kenteken-nummer is opgebouwd uit 1x 2 letters en 2x 2 cijfers (in willekeurige volgorde)
 
Fuck the rules er gaat een blauw kenteken op komen

dus als ik dan word aangehouden, Fuck it

ik kan me er eigenlijk niet meer zo heel druk om maken

er zijn in de loop der jaren zoveel onzin regels bedacht door het rdw
 
Volgens mij bedoelt Gijs de dikte van de letters en cijfers?

Dat oud lijkende hok van de Shepperd is "gebouwd" niet "verbouwd"
Een blauwe plaat staat daar veel mooier op dan die gele. En ben maar niet bang, met die blauwe krijg je ook een bekeuring als je geflitst wordt.
 
? wordt je op zo`n ding dan ook geflitst? het lijkt mij dat alles boven de 50 km/u vervelned wordt met zo`n odorex okselfris stuur.

Is overigens niet rot bedoeld ofzo hoor, maar als ik mijn handen langer als 5 minuten boven mijn hoofd hou gaan ze tintelen :)
 
? wordt je op zo`n ding dan ook geflitst? het lijkt mij dat alles boven de 50 km/u vervelned wordt met zo`n odorex okselfris stuur.

Is overigens niet rot bedoeld ofzo hoor, maar als ik mijn handen langer als 5 minuten boven mijn hoofd hou gaan ze tintelen :)


HAHAHAHa, wat "lijk" jij een grappige jonge.
Een echte vent heeft trouwens geen moeite met de handjes 5 min. hoog houden, Zou er iets mis met je zijn????? (is trouwens ook niet rot bedoelt!)

Ja, "met zo'n ding" wordt je ook geflitst, alleen ruik je dan lekker als je tuis komt! -O-
 
petsch

menneke

heb je niks beters te doen?

natuurlijk rijd dat oude hok harder dan 50 km/u *D

jij bent zeker zo'n snelle jongen met een plastic brommer die niet onder de 150 km/u rijd omdat je dan niet aan je trekken komt

ik denk dat ik dat oude gebakje van jou zelfs eruit trek

maar ik zou toch maar een keer naar de dokter gaan met je tintelende handjes

mischien is handvatverwarming iets voor je tere handjes :W

(is niet rottig bedoeld) O-)

maar dat snap je natuurlijk wel :P
 
Fuck the rules er gaat een blauw kenteken op komen

dus als ik dan word aangehouden, Fuck it

ik kan me er eigenlijk niet meer zo heel druk om maken

er zijn in de loop der jaren zoveel onzin regels bedacht door het rdw
Zucht....

Ben blij dat ik daar niet meer aan de telefoon zit zeg.... hoe vaak ik dat geblaat heb moeten aanhoren B|

Je kunt een uitvoerder (in dit geval RDW) niet verantwoordelijk houden voor wat zijn baas (in dit geval min. V&W) bedenkt.... :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan