Kosten bekeuring blauwe kentekenplaten?

Zucht....

Ben blij dat ik daar niet meer aan de telefoon zit zeg.... hoe vaak ik dat geblaat heb moeten aanhoren B|

Je kunt een uitvoerder (in dit geval RDW) niet verantwoordelijk houden voor wat zijn baas (in dit geval min. V&W) bedenkt.... :N

Vijlde je ook je nagels terwijl je zo'n gesprek voerde?
en dan zo met je ogen rollen?Dat ook????
 
petsch

menneke

heb je niks beters te doen?

natuurlijk rijd dat oude hok harder dan 50 km/u *D

jij bent zeker zo'n snelle jongen met een plastic brommer die niet onder de 150 km/u rijd omdat je dan niet aan je trekken komt

ik denk dat ik dat oude gebakje van jou zelfs eruit trek

maar ik zou toch maar een keer naar de dokter gaan met je tintelende handjes

mischien is handvatverwarming iets voor je tere handjes :W

(is niet rottig bedoeld) O-)

maar dat snap je natuurlijk wel :P


Ik heb wel en enorme lange pik, maar ik ben er niet zo gauw op getrapt hoor :P
Dat tintelen komt trowuens een beetje door een dokter, en of andere slager heeft me 9 maanden met een gebroken sleutelbeen laten lopen, er toen een stukkie ijzer ingezet, en dat wilde hij later weer terug, is het niet echt veel beter van geworden :P

ben geen snelle jongen, vind het idd wel lekker om hard te rijden op mijn rijstracer, die overigens ook al oud is hoor :Y

En idd, met dat koppel heb ik de eerste meters weinig kans tegen de meeste choppers, maar ook daar ga ik niet onder gebukt hoor.

mmm handvatverwarming, misschien wel lekker van de winter, dan zijn in ieder geval mijn handvatten ijsvrij als ik `s morgens opstap.

En al bedoelde je het wel rottig, ik slaap er echt niet minder om hoor :N ;)
 
heb ook blauwe platen op mijn '87 (kenteken '89) HD.

zijn er door de vorige eigenaar op gedaan vanwege het ouderwetse soepbord. (die lomp grote plaat)

sinds '89 nog nooit een opmerking over geweest. (heb hem zelf nu een jaartje en ook nog niets over gehoord)

en op verzoek van velen.. een foto hoe het er nu uitziet met blauwe plaat..
P1020435.jpg
 
bij dei scoeter staan de bovenste letters niet in het midden van de plaat maar in het midden van het gele vlak, en ze schijnen in het midden te moeten staan... heb ik mij laten vertellen
 
bij dei scoeter staan de bovenste letters niet in het midden van de plaat maar in het midden van het gele vlak, en ze schijnen in het midden te moeten staan... heb ik mij laten vertellen
Tja, die verjaardagfeestjes hè, daar wordt wat afgeluld. Is natuurlijk niet zo. De nieuwe kentekens hebben gewoon eerst 4 letters en dan 2 cijfers. En de man die die platen maakt kijkt echt wel hoe het op het kentekenbewijs staat.
BTW. Als je dus een hele oude BSA uit Engeland laat overkomen en je gaat naar de RDW dan krijg je dus een nieuw kenteken maar mag je dus wel een oude blauwe laten maken.
Simpel toch ;)
Ook leuk om eens door te lezen, staat alles in:
wikipedia-NL kentekens
 
Laatst bewerkt:
Tja, die verjaardagfeestjes hè, daar wordt wat afgeluld. Is natuurlijk niet zo. De nieuwe kentekens hebben gewoon eerst 4 letters en dan 2 cijfers. En de man die die platen maakt kijkt echt wel hoe het op het kentekenbewijs staat.
:Y

BTW. Als je dus een hele oude BSA uit Engeland laat overkomen en je gaat naar de RDW dan krijg je dus een nieuw kenteken maar mag je dus wel een oude blauwe laten maken.
Simpel toch ;)
Ook leuk om eens door te lezen, staat alles in:
wikipedia-NL kentekens
:N
Is toch ietsje anders.... en zo staat het ook op wikipedia....

In het kort: is een voertuig van voor 1973 dan krijg je meteen een oldtimerkenteken en kun je meteen een blauwe plaat laten maken. Bij een auto van voor 1978 krijg je een nieuw kentekennummer, die kun je laten omzetten naar een oldtimerkenteken en dan mag je een blauwe plaat laten maken....

Zie mijn link naar de RDW-site ergens eerder.
 
Tja, die verjaardagfeestjes hè, daar wordt wat afgeluld. Is natuurlijk niet zo. De nieuwe kentekens hebben gewoon eerst 4 letters en dan 2 cijfers. En de man die die platen maakt kijkt echt wel hoe het op het kentekenbewijs staat.
BTW. Als je dus een hele oude BSA uit Engeland laat overkomen en je gaat naar de RDW dan krijg je dus een nieuw kenteken maar mag je dus wel een oude blauwe laten maken.
Simpel toch ;)
Ook leuk om eens door te lezen, staat alles in:
wikipedia-NL kentekens

Adriaan, ben jij misschien te lang blijven hangen op dat verjaardagsfeestje of zo?
Als je namelijk nuchterwas, en dit topic en vooalmijn reakties goed had doorgelezen, had je gelezen dat mijn opmerking totaal niet over die blauwe plaat ging,
maar over dat veel gele kentekenplaten ook fout zijn,

en mijn post een stukje hierboven geef ik aan dat op de GELE plaat van de scooter de letters boven niet in het midden van de plaat staan, maar in het midden van het gele vlak en dat schijnt dus eigenlijk fout te zijn, (is met de MT misschien nog niet echt eens het meest duidelijke voorbeeld

Volgens de regels moeten de bovenste letters namelijk in het midden van de plaat zitten, en heel vee lworden gecentreerd tussen het blauwe vlakje en de rechterkant van de plaat.

Ik zou er verder gewoon schijt aan hebben... (de plaat opmijn BMW is eigenlijk ook fout, en van mn Harley weet ik t niet eens.)
 
wel apart dan dat die kentekenplaatdrukkers niet weten hoe ze een paar letters in een blkje moeten persen.
Ik dacht altijd dat dat gewoon met een mal ginbg zodat alles altijd op dezelfde plek terechtkwam.
 
let maar op.. je ziet beide varianten..
mij attendeerde ze er keer op bij een motorzaak, en heb het ooit nog nagevraagd aan een agent.. de heeft het opgezocht en zei dat het eigenlijk idd.. fout was,

hij verwachte niet dat iemand er ooit moeilijk over zal doen, meer technisch gezien is het wel fout...
 
Adriaan, ben jij misschien te lang blijven hangen op dat verjaardagsfeestje of zo?
Als je namelijk nuchterwas, .........
Grappig(!) dat discussies op het MF vooral moeten beginnen met : was je dronken ofzo. Het is erg moeilijk om normaal fatsoenlijk tegen elkaar te doen, soort toetsenborddiscussieheldhaftigheid.

Ik vond je verhaal met die twee foto's nou niet echt duidelijk, schrijf gewoon wat er mis is, ik zag het niet hoor, 1 cm uit het midden, nouja, daar wordt op mijn verjaardagfeestjes niet over gezeurd hoor.
Ga vooral zo door :N blijft het gezellig onder de MFers :N .
 
Grappig(!) dat discussies op het MF vooral moeten beginnen met : was je dronken ofzo. Het is erg moeilijk om normaal fatsoenlijk tegen elkaar te doen, soort toetsenborddiscussieheldhaftigheid.

Ik vond je verhaal met die twee foto's nou niet echt duidelijk, schrijf gewoon wat er mis is, ik zag het niet hoor, 1 cm uit het midden, nouja, daar wordt op mijn verjaardagfeestjes niet over gezeurd hoor.
Ga vooral zo door :N blijft het gezellig onder de MFers :N .


tja.. wie begon er over feestjes... en las niet goed... dat is namelijk mijn grootste ergernis op forums.... mensen die niet goed lezen, en vanalles maar aannemen...

en gelukkig zijn er veel leukere gezelligere forums....
Kom hier op MF alleen nogmaar voor zijspannen (dat is nog wel leuk en gezellig)
en lekker beetje opfokken op choppers... (wat hier weinig met choppers te maken heeft...) ;)
 
Laatst bewerkt:
tja.. wie begon er over feestjes... en las niet goed... dat is namelijk mijn grootste ergernis op forums.... mensen die niet goed lezen, en vanalles maar aannemen...
:W
Ik hoop dat TS antwoord heeft gekregen op zijn vraag, ik vind het wel goed allemaal zo.

(11. ondeugdelijke kentekenplaten € 90 )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan