Zoals de meeste mensen heb ik de grote beurt (12000km) laten uitvoeren bij een officieele dealer van het merk waar ik op rijd.
Ben wel handig genoeg om zelf het een en ander te doen maar aangezien ik erg ontevreden was over mijn vorige dealer, waar ook deze motor vandaan komt, heb ik deze beurt bij een andere dealer laten uitvoeren om eens te zien of alles naar tevredenheid zou verlopen.
Dus ik heb de motor weg gebracht voor zijn beurtje, een leenmotor meegekregen en in de avond mijn motor weer opgehaald.
Totale kosten maar liefst 198 euro'tjes, slik....
Dit is niet mijn eerste motor en ik heb al vaker beurten laten uitvoeren bij een dealer, maar gezien de kilometers dacht ik dat het niet zo heel veel zou voorstellen en de kosten dus ook niet zo hoog zouden zijn.
Ze claimen 3 uur bezig zijn geweest met vervangen van luchtfilter(31 euro), 2,5 liter olie a 10,78 de liter, bougie(2 x), kleinmateriaal en syncroniseren.
Dat luchtfilter was volgens de onderhoudstabel niet nodig maar was wel erg vies, dat heb ik zelf ook gezien.
Olie lijkt mij nogal aan de dure kant aangezien ze vast wel grote hoeveelheden opgeslagen hebben..dit kostte bij mijn vorige dealer aanzienlijk minder.
Ook hebben ze de remstang overgespoten, dit betreft eigenlijk een garantie claim omdat er wat roest op zat...dit overspuiten heb ik tuurlijk betaald omdat een importeur dit niet zal betalen, vermoed ik.
De volgende beurt doe ik zelf, de beurt daarna ben ik geneigd om maar zoveel mogelijk zelf te doen en het stellen van kleppen aan hun over te laten om zo de kosten te drukken.
Het moet natuurlijk wel allemaal leuk blijven, heb ook nog een auto met bijkomende kosten van onderhoud enz.
Hoe doen jullie dit, al het onderhoud uitbesteden of ook zoveel mogelijk zelf?
Ben wel handig genoeg om zelf het een en ander te doen maar aangezien ik erg ontevreden was over mijn vorige dealer, waar ook deze motor vandaan komt, heb ik deze beurt bij een andere dealer laten uitvoeren om eens te zien of alles naar tevredenheid zou verlopen.
Dus ik heb de motor weg gebracht voor zijn beurtje, een leenmotor meegekregen en in de avond mijn motor weer opgehaald.
Totale kosten maar liefst 198 euro'tjes, slik....
Dit is niet mijn eerste motor en ik heb al vaker beurten laten uitvoeren bij een dealer, maar gezien de kilometers dacht ik dat het niet zo heel veel zou voorstellen en de kosten dus ook niet zo hoog zouden zijn.
Ze claimen 3 uur bezig zijn geweest met vervangen van luchtfilter(31 euro), 2,5 liter olie a 10,78 de liter, bougie(2 x), kleinmateriaal en syncroniseren.
Dat luchtfilter was volgens de onderhoudstabel niet nodig maar was wel erg vies, dat heb ik zelf ook gezien.
Olie lijkt mij nogal aan de dure kant aangezien ze vast wel grote hoeveelheden opgeslagen hebben..dit kostte bij mijn vorige dealer aanzienlijk minder.
Ook hebben ze de remstang overgespoten, dit betreft eigenlijk een garantie claim omdat er wat roest op zat...dit overspuiten heb ik tuurlijk betaald omdat een importeur dit niet zal betalen, vermoed ik.
De volgende beurt doe ik zelf, de beurt daarna ben ik geneigd om maar zoveel mogelijk zelf te doen en het stellen van kleppen aan hun over te laten om zo de kosten te drukken.
Het moet natuurlijk wel allemaal leuk blijven, heb ook nog een auto met bijkomende kosten van onderhoud enz.
Hoe doen jullie dit, al het onderhoud uitbesteden of ook zoveel mogelijk zelf?