Kosten "Grote beurt"

Ik weet wel een dealer waar je hééél goedkoop aan je olie kan komen. €1,01 per liter :+
Ik zag trouwens op je factuur dat je per klepstelplaat €7,- hebt betaald, ik heb er €2,55 ex.BTW voor betaald. Is zo'n klepstelplaat per model verschillend of zijn ze allemaal hetzelfde? In het laatste geval zou toch nog even terug kunnen gaan om verhaal (en eventueel Euro's) te halen })
 
Al bij al blijft het toch een aardig rekeningetje.
Zou je niet overwegen om toch een paar dingen zelf te doen? Je kan dan ten eerste toch al kosten besparen op uurloon. Oliefilter en olie vervangen is niet zo moeilijk hoor, geldt ook voor de koelvloeistof en de bougies.
Nu weet ik ook niet precies om hoeveel km de luchtfilter vervangen moet worden, maar als je een K&N filter pakt, die betaal je een keer misschien wel veel geld(70 euro = twee maal de prijs van een gewone) maar die zit er langer in dan een gewone, omdat je die zelf kan schoonmaken.Ik weet inieder geval dat als bij de mijne de luchtfilter de eerste keer eraf moet dat er een K&N in de plaats komt.
Speciale afstellingen kan je beter laten doen als je daar geen ervaring en gereedschap voor hebt. En het kan geen kwaad om af en toe je moter eens te laten nakijken door een specialist. Maar 500 Euro voor een onderhoudje verdienen ze met mij toch niet hoor. Maar ja, ik laat dan enkel ook iets aan mijn motor doen als ik hetzelf echt niet meer kan (en ik kan heeeel veeel)Behalve bij mijn nieuwe dan, zolang hij nog onder garantie staat.
 
Ben idd van plan om het kleine onderhoud zoals oliefilter etc de volgende keren zelf te doen. Maar omdat dit, zoals ik al eerder aangaf de eerste keer was dat de motor voor een beurt moest, wou ik er zeker van zijn dat alles goed gedaan werd en dat de motor weer helemaal in orde zou zijn na de beurt.

Kleppen stellen etc laat ik a/d experts over. In de nabije toekomst komt er zeker een K&N filter in, dus dat scheelt ook weer.

Laten we hopen dat dit bij een éénmalige dure beurt blijft....
 
Ik zou ook graag een K&N filter willen hebben, maar overal waar ik naartoe ga hoor ik dat ze niet meer gemaakt worden voor mijn fiets. Ik denk dat ik de importeur o.i.d. moet bellen. Weet iemand telefoonnummer of e-mail/internet-adres?
 
Ik zou ook graag een K&N filter willen hebben, maar overal waar ik naartoe ga hoor ik dat ze niet meer gemaakt worden voor mijn fiets. Ik denk dat ik de importeur o.i.d. moet bellen. Weet iemand telefoonnummer of e-mail/internet-adres?

http://www.knfilters.com

================================
Netherlands
Efka Import
Max Planckstraat 34
2041 Cz Zanvoort
Phone: 31 23 574 0999
Fax: 31 23 574 0990
Email: efkabv@xs4all.nl
WebSite: http://WWW.EFKAIMPORT.NL (WWW.EFKAIMPORT.NL)
===================================
Netherlands
Ruud Fredriks
A.Plesmanweg 20-22
4462 Gc Goes
Phone: 31 113 271 770
Fax: 31 113 271 772
Email: dynojet@xs4all.nl
WebSite: http://www.xs4all.nl/~dynojet (www.xs4all.nl/~dynojet)
======================================
Netherlands
Zodiac International B.V.
Po Box 5
3640 Aa Mijdrecht
Phone: 31 29 7288 621
Fax: 31 29 798 8226
Email: nathalie@zodiac.nl
WebSite: www.zodiac.nl
====================================

Betekend dit overigens dat ik alleen bij deze dealers een Jetkit kan laten installeren of halen?? of kan dat bij elke dealer met een dynobank???
 
6 uur en 40 minuten, vindt ik eigenlijk best veel voor een beurtje ???

Volgens mij zou ik er niet langer over doen :?

En ik doe het misschien 1 × in de 3 jaar.

Lijkt me dat een ervaren monteur dit echt wel sneller kan.
Er zijn geen bijzondere dingen gebeurt ...
 
Laatst bewerkt:
http://www.knfilters.com

================================
Netherlands
Efka Import
Max Planckstraat 34
2041 Cz Zanvoort
Phone: 31 23 574 0999
Fax: 31 23 574 0990
Email: efkabv@xs4all.nl
WebSite: http://WWW.EFKAIMPORT.NL (WWW.EFKAIMPORT.NL)
===================================
Netherlands
Ruud Fredriks
A.Plesmanweg 20-22
4462 Gc Goes
Phone: 31 113 271 770
Fax: 31 113 271 772
Email: dynojet@xs4all.nl
WebSite: http://www.xs4all.nl/~dynojet (www.xs4all.nl/~dynojet)
======================================
Netherlands
Zodiac International B.V.
Po Box 5
3640 Aa Mijdrecht
Phone: 31 29 7288 621
Fax: 31 29 798 8226
Email: nathalie@zodiac.nl
WebSite: www.zodiac.nl
====================================

Betekend dit overigens dat ik alleen bij deze dealers een Jetkit kan laten installeren of halen?? of kan dat bij elke dealer met een dynobank???
Ik hoop zaterdag m'n pijp te hebben en dan nog binnen 2 weken bij Ruud terrecht te kunnen... })
 
Van de week (18-06-02) heeft mijn VFR een 24.000 beurt gehad.

Kosten E 196,69 (Olie, oliefilter, aftapring, arbeid)

De 18.000 beurt leverde toen (06-12-01) Fl.283,55 / E 128,67 op voor de dealer. Voor hetzelfde als boven + een luchtfilter...

Volgens mij hebben ze ook mijn koplamp afgesteld, die scheen eerst, eh, zeg maar rechts naar boven, ahum, ja, ik had zelf aan die knoppen lopen draaien... :?

VFR Rijders (en de rest ook natuurlijk...) : Wat is een leuke uitlaat (hoog) voor de VFR? Geen blehrpijp graag...
 
Geen wonder dat deze beurten duur zijn, voor bv een GSX-R, heb het nu zelf gedaan, en er zit een behoorlijke bult werk in.

kleppen gecontroleerd....stonden gelukkig allemaal nog binnen de tolerantie grenzen, als je de kleppen moet "stellen" moet je de nokken as uitbouwen (pffjiew gelukkig niet dus) :) :)

Ook nog een lekke voorvorkkering moeten vervangen, en ben al met al wel een tijdje bezig geweest.

Ojah.... Haynes boek :} :}


oja..was de 24.000 km beurt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd, de mijne moet voor de 12000 beurt ergens in de komende 2 weken ofzo...k zal de kosten es posten (k moet helaas ook 2 nieuwe reiffen hebben '( )
 
De meeste dingen zijn redelijk goed zelf te doen, ook voor de wat mindere technische goden... Heb je echter 2 linker handen? BLIJF ER DAN LIEVER VAN AF! Maar kheb laatst bij mijn GSX 600 F uit 2000 zelf alles gedaan... Filter vervangen (luchtfilter nog goed), bougies, alle olie en vloeistof dingen (rem, motor, etc.), kleppen stellen, tandwielen en ketting... Je weet wel... De hele zooi... Behalve de motor afstellen niet dan, maar dit was niet nodig (mocht het wel zo zijn dan gaat ie wel even heen). In totaal was ik zo'n kleine 300 euro kwijt aan onderdelen en olie... De DID kettingset met zown 180 euro was toch wel de grootste uitgaaf...
 
Ik was vorige week 581 euro kwijt voor mijn GSX-R. 12000 km beurt. Incl. Goodridge stalen remleidingen voor en een nieuwe voorband (BT010).
 
€ 250 voor een 24000 km beurt van m'n SV, zonder onderdelen ed

bij Brouwer in Nijkerk fijne zaak btw

:] :] :] :] :] :] :]
 
Ik was vorige week 581 euro kwijt voor mijn GSX-R. 12000 km beurt. Incl. Goodridge stalen remleidingen voor en een nieuwe voorband (BT010).

en dan krijg ik te horen dat een 12000 beurt voor de mijne zonder extra al zo'n 3 á 400 €uro's kost :?
heb ik een duur exemplaar of een k^&%#%^&*dealer :( .
als ik jouw opgave hoor komt jouw beurt zonder band en remleidingen op ongeveer
€ 250,- of zit ik er nu een kilometer naast ;?
 
Heb niet echt goede ervaring met korteland. Zowel mijn broert als ik hebben er hun motor gekocht. Bij beide bleek achteraf dat er op z'n minst wat lompe dingetjes waren. Ze hadden bijvoorbeeld o.a. mijn blok compleet afgevuld met olie zodat het er door het luchtfilter uit bleef komen. De motor van mijn broer stond o.a. onderin te draaien op drie cylinders en stond kut afgesteld. Ze zijn daar altijd heel aardig als ze wat kunnen verdienen, maar ze komen op mij wat achterbaks en op z'n minst slordig over.

Heb wel heel goede ervaringen met dynojet rotterdam. (Barendrecht eigenlijk)

Je bedoel Ridderkerk?

Me R6 uit 2003 heeft nu 32000 dus die moet ook voor een beurtje.

Vind het toch wel lastig om te kiezen waar ik me motor zou wegbrengen voor een beurtje...
Komt denk merendeels door de "verhalen" die je hoor.

Ben als eens langsgeweest bij dynojet Rotterdam voor de rollenbank en de man die daar stond kwam serieus over.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan