Kosten "Grote beurt"

*GSX-R600*

Die hard MF'er
10 mrt 2002
713
0
Rotterdam
Ik heb vandaag bij Korteland motoren een afspraak gemaakt voor een grote beurt. Nu had ik het eerst al bij Vos motoren gevraagd (niet echt mijn zaak ,maar in de buurt van mijn ouders), hier vragen ze € 450 zonder eventuele materialen (remblokjes e.d.). Bij korteland doen ze het voor € 295 ! en in hun heb ik veel meer vertrouwen (toffe zaak, aardige mensen). Nu was mijn vraag , wat zijn jullie ervaringen met een grote beurt (kosten) ?
 
Is dat zoveel moeite dan die onderkuip eraf halen> Scheelt wel een kwartier arbeidskosten oke, maar tegen mij hebben ze niks gezegd, kan em zo brengen.....
 
Ja het scheelt redelijk wat tijd en als je zonder kan rijden zou ik het zeke doen. Je voorkomt nl. ook dat je kuipdelen beschadigen tijdens de beurt. Bij mijn fiets hoeft de kuip voor een beurt er niet af, maar dan staan ze dus wel door de kuip heen te klooien met het vervangen van het oliefilter...
 
welke beurt doel je op? is het de 24000 km beurt, die kost wel wat ja....maar een gewone grote beurt zo duur????

De 24000 km is de duurste bij een Gixxer dus.....
 
Ja het scheelt redelijk wat tijd en als je zonder kan rijden zou ik het zeke doen. Je voorkomt nl. ook dat je kuipdelen beschadigen tijdens de beurt. Bij mijn fiets hoeft de kuip voor een beurt er niet af, maar dan staan ze dus wel door de kuip heen te klooien met het vervangen van het oliefilter...

Ja daar heb je wel gelijk in, maar voor deze beurt moeten echt de kappen er af en ik heb er wel vertrouwen in dat ze niks beschadigen.
 
Heb niet echt goede ervaring met korteland. Zowel mijn broert als ik hebben er hun motor gekocht. Bij beide bleek achteraf dat er op z'n minst wat lompe dingetjes waren. Ze hadden bijvoorbeeld o.a. mijn blok compleet afgevuld met olie zodat het er door het luchtfilter uit bleef komen. De motor van mijn broer stond o.a. onderin te draaien op drie cylinders en stond kut afgesteld. Ze zijn daar altijd heel aardig als ze wat kunnen verdienen, maar ze komen op mij wat achterbaks en op z'n minst slordig over.

Heb wel heel goede ervaringen met dynojet rotterdam. (Barendrecht eigenlijk)
 
Laatst bewerkt:
Mijn dank is groot :}

Ik moet a.s. zaterdag mijn R1 ook brengen voor zijn eerste grote beurt :]

Ik zal bij Hellraiser ook maar de kuip eraf monteren :P
 
Zie ook http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4610 (oud topic over prijs grote beurt) ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn fiets heeft 2 weken geleden de 24.000km beurt gehad, kostte me 340 euro incl. remblokken.
 
De mijne heeft een week geleden een grote beurt gehad. 695 Euro. Heb ik nou het record :? ;)

Oei, dat zij wel een hoop centen jah! Zaten daar ook veel vervangende onderdelen bij dan? :+

Bij deze beurt gaan ze ook kleppen stellen, carbs. synchroniseren. Alles smeren, vloeistoffen. Balhoofd controleren op speling, filters vervangen. En nog een hele waslijst. Als ik het zo lees het geld wel waard.

Alleen hoop ik dat het niet zo is wat die slordigheidjes betreft van Korteland. We zien wel :)
 
Klinkt bekend, grote beurt (bij 69Mm :P ) kostte mij ong. 50 euro (olie, oliefilter, voorvorkkeerringen en shimmetjes voor kleppenstellen).

btw. Volgens mijn handboek moet ik elke 3000km de olie verversen |( . Zo krijg ik mijn motor wel total loss ja, kapitaal aan olie.
 
Mijn "grote beurt" (mag ook revisie heten) bij 70.000 km kostte me iets meer, ongeveer 1700 pieken (Hollandsche Florijnen). Maar dan wel cilinders gehoond, nieuwe zuigers, koppen gereviseerd en loodvrij gemaakt, cardan gereviseerd, frame gepoedercoat, bekabeling vernieuwd etc. Bijna een nieuwe motor dus... :P
 
Is het (om de kosten te drukken) in zo'n geval handig om zo'n Haynes bijbel te hebben??

En in wat voor werkzaamheden gaat de meeste tijd (=kosten) zitten??
 
Volgens mij zit de meeste tijd (kosten) in het stellen van de kleppen. Daarom zal bij mij die 24000 Km beurt wel d zo duur zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan