Kosten GSX-R 600

verzekering: 300 euro (of 1000+ euro voor allrisk B| )
banden: achter 200 euro per band (5000km ofzo?)
onderhoud: af en toe een beurtje van 300 euro (afhankelijk hoeveel je rijdt, meestal om de 10k km ofzo een beurtje)
verbruik: 1:15 :?
andere kosten: onvrijwillige bijdrage voor de schatkist: hangt af hoevaak je te hard rijdt + wegenbelasting 58 euro p/j

correct me if wrong :+

disclaimer: tis gewoon een grove schatting die ik nu ff zo verzin maar zal wel redelijk overeenkomen met de werkelijkheid. :9

Viccie: Thanks, maar is de verzekering echt zoveel??!?!?! M'n vader z'n KTM kost aan verzekering veel minder naar mijn weten? (die heeft wel de maximale no claim korting bij Unive..)

Inque: Ja, hij kan 25kw.

Ferrekau: Nu ben ik nog geen 18, nog iets meer dan 1 jaartje ;( .
Tegen die tijd zou ik hem gewoon WA willen verzekeren, geen diefstal ofzo..
Rijstijl, nou met de brommer zo hard als het hebben kan.. maar met zo'n motor lijkt me af en toe doortrekken en voor de rest gewoon lekker sportief leuk genoeg..wat voor banden? normale :)

Viccie: Thanks, maar is de verzekering echt zoveel??!?!?! M'n vader z'n KTM kost aan verzekering veel minder naar mijn weten? (die heeft wel de maximale no claim korting bij Unive..)

als je zonder no-claim begint als 18 jarige beginnende bestuurder kost dat echt zoveel :P

Kijk anders ff op www.unive.nl daar kun je een online offerte invullen, weet je meteen wat het kost :)

Motorrijden is duur '( maar wel gaaf 8-)

Viccie: dan kom ik WA op 156,84euro..

ah ok, ik was uitgegaan van WA+ (dus incl diefstal). Ze worden nog wel es gestolen namelijk. Zie de vele diefstaltopics hier op mf :(

Maar als je alleen WA doet is het toch weer een meevaller voor je :P

Onderhoud en verzekering €800-€900 per jaar.

Cicuitdagen €200 per keer.

Benzine (wil ik niet weten)

Boetes €350 per 2.

verzekering: 300 euro (of 1000+ euro voor allrisk B| )
banden: achter 200 euro per band (5000km ofzo?)
onderhoud: af en toe een beurtje van 300 euro (afhankelijk hoeveel je rijdt, meestal om de 10k km ofzo een beurtje)
verbruik: 1:15 :?
andere kosten: onvrijwillige bijdrage voor de schatkist: hangt af hoevaak je te hard rijdt + wegenbelasting 58 euro p/j

correct me if wrong :+

disclaimer: tis gewoon een grove schatting die ik nu ff zo verzin maar zal wel redelijk overeenkomen met de werkelijkheid. :9
5000 kilometer per band?koop je 3de handsbanden of rijd je altijd weg met een burnout????????????????
ja en 700 is zoveel toch niet ?? toen ik met mijn auto begon op mijn negentiende betaalde ik al 480 gulden per 3 maande verzekering, motorijden is lang zo duur niet als iedereen beweerd

5000 kilometer per band?koop je 3de handsbanden of rijd je altijd weg met een burnout????????????????
ja en 700 is zoveel toch niet ?? toen ik met mijn auto begon op mijn negentiende betaalde ik al 480 gulden per 3 maande verzekering, motorijden is lang zo duur niet als iedereen beweerd
Staat toch ook een ? achter.

Denk dat je met een 25kW toch wel op zijn minst 10000 met een (sport)bandje doet.

mijn bt 020 moet wel 10000 kilometer meegaan rijden jullie altijd zo hard als het maar kan ofzo???

mijn bt 020 moet wel 10000 kilometer meegaan rijden jullie altijd zo hard als het maar kan ofzo???

snap er geen reet van?

ik doe er ook minimaal 8000 km mee, deze band die er nu onder zit is al over de 10000 km, (ook best profielloos nu O-) ) toch mooi weer

En ik laat het doen. Want mijn motto is : heb je er geen verstand van. Blijf je er ook met je takke er vanaf.

[me]GSX-Reinier rekent onder onderhoud ook banden.[/me]

Hij vraag ook om de kosten tbv een gsx-r600 niet om die van een RF900.
Is wel ff verschillend.
Bovendien slijt goed rubber nu eenmaal snel. 5000km voor een goede band is echt niet gek. De ene rijdt er 2500km mee en de andere 8000km. BT010 schijnt lang mee te gaan. Ik zelf hou van wheelies, hard optrekken, maar ben geen bochten-koning en toch heb ik nog geen band langer dan 6000km eronder gehad. Hangt erg af van je bandenkeuze en rijstijl. Je kunt ook kiezen voor een lekkere harde toerband............dan red je de 20.000km misschien wel met je banden. Leer jezelf dan wel een toerrijstijl aan, want anders wordt het je erg snel duidelijk waar zo'n zachte band voor dient.

Goed rubber is alles. Zoals zovele mf-ers al gezegd hebben.....bespaar NOOIT op banden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pirreli dragon 5000km
Pirelli dragon corsa 5000km
Bridgestone BT012SS 4500km
Bridgestone BT014 (huidige band op 2004 600, is al bijna op na 2700km en 2 uur testbank!!!)

Hij vraag ook om de kosten tbv een gsx-r600 niet om die van een RF900.
Is wel ff verschillend.
Bovendien slijt goed rubber nu eenmaal snel. 5000km voor een goede band is echt niet gek. De ene rijdt er 2500km mee en de andere 8000km. BT010 schijnt lang mee te gaan. Ik zelf hou van wheelies, hard optrekken, maar ben geen bochten-koning en toch heb ik nog geen band langer dan 6000km eronder gehad. Hangt erg af van je bandenkeuze en rijstijl. Je kunt ook kiezen voor een lekkere harde toerband............dan red je de 20.000km misschien wel met je banden. Leer jezelf dan wel een toerrijstijl aan, want anders wordt het je erg snel duidelijk waar zo'n zachte band voor dient.

Goed rubber is alles. Zoals zovele mf-ers al gezegd hebben.....bespaar NOOIT op banden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pirreli dragon 5000km
Pirelli dragon corsa 5000km
Bridgestone BT012SS 4500km
Bridgestone BT014 (huidige band op 2004 600, is al bijna op na 2700km en 2 uur testbank!!!)
ik weet niet hoe jij het precies bekijkt maar een gsxr600 en een rf 900r lijken me kwa prestatie's niet zo heel erg ver uit elkaar te liggen ja de gsxr is lichter maar verder zijn ze bijna gelijk of heb ik dat fout,ook ik zit wel goed op het gas,en als zelfs een hajabusa 8000 kilometer doet met een band dan doe jij toch echt iets niet goed,ik weet zeker dat ik de 8000 kilometer haal en mijn achterband krijgt ook 137 pk voor zijn kiezen.

Laatst bewerkt:
Zal wel aan mij liggen dan!!!!!!!!!!!!!!

Vergelijking GSX-R600 met RF900 is appels met peren vergelijken.
Als je rustig rijdt, dan haal je overal veel kilometers mee.
Heeft dus niks met een busa te maken, volgens mij.

zo'n gsx is toch erg verbruik gevoelig... op lange stukken snelweg 120/140 drinkt ie 1:19 ofzo, maar gaat het wat vlotter dan zuipt dat kreng idd 1:15 :(

ps... weet iemand nog de gegevens van een gsx-r600 uit 1997, kan geen reet vinden op internet en een handleiding heb ik ook niet..

....tis al laat maar toch nog ff een stukkie blazen!

WOEI WOEI WOEI :]

Terug
Bovenaan Onderaan