Kosten import: Honda CBR 600RR uit belgie of duitsland?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikey600rr

MF'er
23 sep 2008
44
0
Beste mensen, HELP!

Wie kan mij meer vertelen over de kosten van het importeren van een motorfiets uit duitsland of belgie.?

Het gaat om een HONDA CBR 600RR uit 2003.

Internet maakt mij niet veel wijzer.

Dus de kosten om een HONDA CBR 600RR uit 2003.
te importeren met belgische of duitste papieren wil ik weten.

Ik lees op de douane site iets over 19,4 % van de netto catalagosprijs, en een verminderderings bedrag van 210 euro. Maar bereken ik dit dan kom ik op een dikke 2000 euro die ik moet afdragen aan die baklappen. Klopt dit? ik kan het me haast niet voorstellen. :S

Beter is er iemand met versstand hiervan want ik lees alleen een hoop gebrabbel op internet en geen concreet voorbeeld van een 600RR uit 2003, alleen oude prutfietsen.

Ik zie de reacties met veel belangstelling tegemoet.

Maandag ga ik ff rdw bellen, die m*therf*ckers.

Aju.
 
Hi,

Al de zoekfunctie hier op het forum gebruikt? Je bent namelijk niet de eerste die deze vraag stelt 8-)

Ik kan je niet helpen, succes i.i.g.
 
Beste mensen, HELP!


Ik lees op de douane site iets over 19,4 % van de netto catalagosprijs, en een verminderderings bedrag van 210 euro. Maar bereken ik dit dan kom ik op een dikke 2000 euro die ik moet afdragen aan die baklappen. Klopt dit? ik kan het me haast niet voorstellen. :S

19,4% van de nettocatalogus waarde uit 2003. Daar trek je 210 euro vanaf.... het bedrag wat je van overhoudt, daar moet je volgens de tabel van de belasting/douane 72,5% vanaf trekken. (dat is de korting die je krijgt op de bpm vanwege de leeftijd)

Het bedrag dat je overhoudt voor zo'n 600rr zal om en nabij 400 euro zijn.
Daar komt nog 150 euro bij voor de keuring van de RDW.


En oja... het maakt voor de importkosten niet uit of hij uit belgie of duitsland komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat de BPM 20,7% was. :?
Maar idd, je krijgt voor ieder jaar korting op de BPM.
Vanaf ongeveer 3 jaar oud is het rendabel om te importeren.

Verder moet je erop letten dat je meer dan 6000km op de teller hebt staan, anders krijg je de korting niet op de BPM en rekenen ze alsof hij nieuw is.
Bij de keuring moet je zorgen dat hij volledig straatlegaal is.
Zorg dus voor een e-keur uitlaat, spiegels, knipperlichten, spatbord, reflectoren, enz...
Heb je dit niet, dan komt hij de keuring niet door.
Is hij door de keuring, dan kan je hem weer helemaal terugbouwen, zoals een motor hoort te zijn. :P

Nog effe een toevoeging;
Je kan een ééndagskenteken aanvragen.
Deze is alleen geldig op de dag van de keuring én ook alleen in nederland.
Reken er dus op dat je een aanhanger nodig hebt om hem op te halen.
Verder, zorg dat je de papieren krijgt. Denk aan een CVO enz.

Een laatste opmerking;
Zorg dat de papieren in orde zijn op de dag van importeren.
Deze kan je nooit meer veranderen tegen normale kosten.
25kW e.d. is dus geen optie met een import.
 
Laatst bewerkt:
Een laatste opmerking;
Zorg dat de papieren in orde zijn op de dag van importeren.
Deze kan je nooit meer veranderen tegen normale kosten.
25kW e.d. is dus geen optie met een import.

Waarom is 25kW geen optie met een import dan naar jouw mening?
Ik probeer hier al een tijdje duidelijkheid over te krijgen, waarom wel/niet te doen.
 
En nog schreeuwen in de topictitel ook: 'KOSTEN IMPORT: HONDA CBR 600RR uit belgie of duitsland?' > 'Kosten import: Honda CBR 600RR uit belgie of duitsland?'
 
Mensen die mij hebben geholpen hartelijk dank hiervoor, tijd om te importeren :D

Wijsneusen met blablabla gebruik zoekfunctie blabla oud topic, ik heb de zoekfunctie gebruikt en werd geen steek wijzer.
Deze post zaterdagnacht gedaan, maandag tal van reacties, prachtig. Best efficient volgens mij, beter dan uren neuzen tussen allerlei nutteloze resultaten uit de zoekfunctie.

In ieder geval bedankt voor de info mensen, en kijk binnenkort uit voor die flitsende 600 RR die je links voorbij schiet, muahuhaa.

Aju.
 
Mensen die mij hebben geholpen hartelijk dank hiervoor, tijd om te importeren :D

Wijsneusen met blablabla gebruik zoekfunctie blabla oud topic, ik heb de zoekfunctie gebruikt en werd geen steek wijzer.
Deze post zaterdagnacht gedaan, maandag tal van reacties, prachtig. Best efficient volgens mij, beter dan uren neuzen tussen allerlei nutteloze resultaten uit de zoekfunctie.
In ieder geval bedankt voor de info mensen, en kijk binnenkort uit voor die flitsende 600 RR die je links voorbij schiet, muahuhaa.

Aju.

En nu ook nog medeforummers die je n.b. een link geven naar het onderwerp over invoeren betittelen als "wijsneuzen met blablabla gebruik" en dit "nutteloze resultaten uit de zoekfunctie" noemen. Zou bij je volgende vragen niet op veel waardevolle info rekenen als ik jou was :(
 
ff serieus wet,

gast wat heb jij nou toegevoegd aan dit topic, behalve een beetje de wijsneus uithangen, en vervolgens weer de wijsneus uit te hangen?

Wat mij betreft mag hier een slot op.
 
Waarom is 25kW geen optie met een import dan naar jouw mening?
Ik probeer hier al een tijdje duidelijkheid over te krijgen, waarom wel/niet te doen.

Heel simpel: zelf importeren is grijze import waarbij je een goedkeuring krijgt voor jouw specifieke motor waardoor deze niet valt onder de algmene typegoedkeuring.
De importeur van het merk verdient ook nog eens niets aan jouw motorfiets omdat je hem zelf naar nederland gehaald hebt. Bij deze importeur moet je aankloppen voor je 25kw omdat het volgens de wet een officieel en goedgekeurd setje moet zijn die je dus alleen via de importeur kunt krijgen. En deze importeur wil daar dus niet aan meewerken! (uitzondering is geloof ik kawa)
Dit samen met het feit dat voor een 25kw setje een 2e typegoedkeuring nodig is (die onlosmakelijk verbonden is met het 25kw setje) die niet voor jouw zelf geimporteerde motorfiets af is gegeven (hij heeft immers een eigen goedkeuring gekregen bij importeren) maakt het dus niet mogelijk om hem, als hij in nederland geimporteerd is, nog te wijzigen van of naar 25kw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan