Kosten motor rijden

Ik wil niet eens weten wat het kost, ik weet dat ie tussen de 1:13 en 1:16 rijdt en dat ik rond de 30k/j doe.
Als er iets kapot is vervang ik het en als de olie laag staat vul ik 'm bij.
Hoe is't met de bandjes?... nu nog goed maar weet nog niet hoe lang en weet al niet meer hoeveel ik er mee gereden heb, ik rij het hele jaar door en sleutel als het moet een hele nacht door om de volgende dag weer te kunnen rijden als er iets mis is... live to ride, ride to live :]

Ja ook voor een SS 8-)

wat kost het om te leven??? Who gives a f**k :?
 
Ik heb het afgelopen jaar buiten de al genoemde kosten ook gemiddeld zo`n 75 euro per maand overgemaakt naar een of andere schimmige bankrekening ergens in leeuwarden.
 
BMW K75 :}
aanschaf 5000 euro, tien jaar en 100.000 km geleden.
nu ongeveer 1200 euro waard.
da's dus 3800:10 is 380 euro per jaar.
3800 euro gedeeld door 100.000 km is 0,038 cent per kilometer aan afschrijving.


Helaas
3800 euro gedeeld door 100.000 km is 3,8 cent per km
je moet je eigen niet rijk rekenen
 
Laatst bewerkt:
Aprilia Tuono:

Voor 10.000 km per jaar geeft dit:

Afschrijving onbekend .. (€ 3.500,= per jaar?)
Banden: MPP's per 4.500 km (€ 300,= per set)
Ketting/tandwielen: 15.000 km (€ 220,= gemonteerd)
Brandstof: 1 liter op 11 km.
Verzekering: € 46,50 per maand (75% nc)

Totaal: € 6189,52 bij 10.000 km
Per km: € 0,62
(zonder wegenbelasting en onderhoud)

Oeps.
 
BMW K75 :}
aanschaf 5000 euro, tien jaar en 100.000 km geleden.
nu ongeveer 1200 euro waard.
da's dus 3800:10 is 380 euro per jaar.
3800 euro gedeeld door 100.000 km is 0,038 cent per kilometer aan afschrijving.
diagonaalbandjes avon roadrunner gaan globaal 20.000km per stuk mee en kosten ongeveer 110 euro inclusief omleggen.
vervolgens twee keer per jaar 3,5 liter goede olie á 10 euro per liter en eens per jaar een filtertje van een tientje.
in 100.000 km één luchtfilter en twee klepstelplaatjes vervangen.
en ook nog twee keer drie bougies omdat hij slecht ging starten.
wel het hele jaar rond rijden
goedkoper kan volgens mij niet. *O*

het is dan niet zo leuk als een ducati maar wel héél economisch
Ik denk dat ik zo'n beetje dezelfde waardes haal als jou. Ik rij op een 883 Sportster, Benzine 1 op 25. Banden ongeveer 20.000 km, en 1 beurtje per jaar bij de officiele dealer € 200,-
 
ik pak er ff één uit't schap!

de brikkerd!( voor hoofdzakelijk winters gebruik!..)

de kawa-z750 uit '80/'85
nu 4½ jaar....
aanschaf ( omgerekend) , 340 euro...
opknap................ , 450 euro...
verzekering=30euro p/j , 120 euro...
wegenbelasting=60europ/j, 240 euro...
bezine/kmstand + 16.000
verbruik= 1/15
komt op ongeveer 1070 l.
1070x gem. 1.10 euro...., 1177 euro
onderhoud diverse......., 260 euro

bijna 2600 eurie's in 4½ jaar op een bijna oldtimerd , komt nu op gemiddeld 600 eurie's per jaar... 8-)

:] ....50 €u's per maand!


en de wegenbelasting is straks ook pleitte...
*O*

:9
 
Orion Direct. Ik nam 1 schadevrij jaar mee van de brommer, en meteen op mn 18e de motor daar verzekerd. Met bovenstaande als gevolg.Ondertussen dus 3 schadevrije jaren....

Bjorn

Ik zie nu dat ik bij Centraal Beheer waar ik nu verzekerd minder betaal met minder schadevrije jaren en zonder eigen risico, dus zo goedkoop is het niet!
Trouwens jij zei dat je € 73,- p/jaar betaalde, dat kan niet met jouw leeftijd! (tenminste niet bij wa plus)
 
Laatst bewerkt:
TS gekozen fietsen zullen niet zo extreem zijn in onderhoud(prijzen)

Mijn SRAD kocht ik in 2004 voor €6500 en zal qua onderhoud en reparaties zeker
hetzelfde er in hebben gestoken na 21000km

Als er geen probleempjes hadden ontstaan had ik in die km's net €2000 kwijt geweest inc banden
 
Wie kan me wat meer vertellen wat de kosten zijn van motor rijden? B.v. banden verbruik, olieverbruik, ketting etc. en dan daar ook de kosten van. Ben van plan om ongeveer 10000 km op jaar basis te rijden denk ik, zomer met de motor naar mijn werk, winter met de auto (dit kan natuurlijk nog veranderen).

Zit nu trouwens te twijfelen tussen cb500 of gs500. Die gs500 is ook vet :) :]

Je telt alles op en deelt dat door de gereden km-ters. Zoek dan een stoel op om op adem te komen.
 
Humzzzz, is het boeiend wat de kosten van het motorrijden zijn :Z
Je gaat de kosten toch ook niet uitrekenen van je vriendin/vrouw, dat ligt velemalen hoger dan een motor O-)

[me]Diamon wil niet op de vrouwelijke teentjes trappen, lees het dan ook met een :+ [/me]
 
Kan duur uitvallen hoor als je beetje gaat willen racen. Reeds 5de seizoen bezig hier ..

blablabla

wie spreekt er over circuitdagen etc , net alsof iedere motorrijder die voor zijn plezier rijdt verplicht moet circuit rijden :?
en waarom direct een arlen ness pak, er bestaan heus goedkopere pakken dan dit die ook een goede bescherming bieden (overjaars model ofzo heb je hier al voor de helft van de prijs : LEREN COMBI van IXS)

jij overdrijft man
 
wie spreekt er over circuitdagen etc , net alsof iedere motorrijder die voor zijn plezier rijdt verplicht moet circuit rijden :?
en waarom direct een arlen ness pak, er bestaan heus goedkopere pakken dan dit die ook een goede bescherming bieden (overjaars model ofzo heb je hier al voor de helft van de prijs : LEREN COMBI van IXS)

jij overdrijft man

Overdrijven? Nee vind ik niet, wel leuk om eens te lezen hoe duur een hobby dan kan worden.
 
Voor een nieuwe SV650 zit ik momenteel op 0,19 eurocent de kilometer en +/- 150 euro per maand (dat is alles dus incl: afschrijving, accesoires, onderhoud, verzek etc.)
 
djeez, net geschrokken van de Motor-forum OMA ...

Uit dit topic leid ik zo'n beetje af dat je zelf ook wel bepaalt hoeveel het je kost. Hangt erg af van je rijstijl, aantal km's, soort motor, ouderdom motor enz...

Ben ook benieuwd omdat ik er toch over denk m'n vespa125 in te ruilen voor een Yamaha XJ600N (van broerlief) maar vooral de gebruikskosten interesseren me. De motor mag ik gebruiken zolang ik alle kosten betaal.
 
Korte conclusie:
Rij je een oude, goedkope, lichte motor, bijv. een eencilinder 250cc off roadje, dan kun je al motor rijden voor pakweg 200-300 euro per jaar.

Wil je een nieuwe 1000cc supersport met 160+ pk, dan kan dat makkelijk het twintigvoudige worden.

Alle gulden middenwegen zijn mogelijk... :] 8-)
 
Wie kan me wat meer vertellen wat de kosten zijn van motor rijden? B.v. banden verbruik, olieverbruik, ketting etc. en dan daar ook de kosten van. Ben van plan om ongeveer 10000 km op jaar basis te rijden denk ik, zomer met de motor naar mijn werk, winter met de auto (dit kan natuurlijk nog veranderen).

Zit nu trouwens te twijfelen tussen cb500 of gs500. Die gs500 is ook vet :) :]
Wat maakt het uit????? Hobby mag geld kosten en zolang je het kan betalen is er niks in de war!!!!! ;)
 
Ik wil het eigenlijk niet weten

dan moet hij gelijk de deur uit


verzekering, afschrijving, brandstof, slijtagedelen, circuit-excursies, ijsje halen, flaneren langs boulevardjes, etc, etc...... ;(
 
Ik reken ook maar niet meer.... in Mei nog setje nieuwe banden (PPs) erom met stalen-remleidingen en nog wat klein spul (ruim 800 CHF = ± 500 €)

Nu bijna 5000 km gereden, net 12000 km beurt gehad (320 CHF = ± 200€) en heb weer een nieuwe achterband nodig.

Reken ik verzekering nog niet mee (±400 € p/j)

Oh ja, nog wat nieuw kleding spul erbij...

Nee, ik houd op.... gewoon rijden en genieten maar! :] Motorrijden doe je uit passie en niet uit financieel oogpunt.
 
denk heel afhankelijk van wat voor motor je gaat rijden.

met een racer ben je duurder uit aan onderhoud dan met een tour motor. afhankelijk vna je rij gedrag kan het verschil uitkomen op 4x zo duur... en natuurlijk is het een heel verschil met verzekeren alleen wa of wa + of wa volledig. ook speeld leeftijd een grote rol. en of je per jaar betaald of per maand.

verder denk ik gewoon goed informeren naar aanschaf, verzekering, onderhoud, enz.

:]
 
ik vraag me toch stiekem af hoe je dat voor elkaar krijgt :)

ik gok op 10k met bt45 onder een gs500 bij mezelf
:^ Ik haalde hetzelfde met BT45 onder een Diversion 600

Reken verder onderhoudskosten = brandstofkosten, als je het bij de dealer laat doen tenminste.

En dan, motor in de zomer, blik in de winter? In de winter zijn de files het langst...(en de kou valt best wel mee)
 
wie spreekt er over circuitdagen etc , net alsof iedere motorrijder die voor zijn plezier rijdt verplicht moet circuit rijden :?
en waarom direct een arlen ness pak, er bestaan heus goedkopere pakken dan dit die ook een goede bescherming bieden (overjaars model ofzo heb je hier al voor de helft van de prijs : LEREN COMBI van IXS)

jij overdrijft man

Circuitrijden is geen motorrijden dan? :?
Ik zeg niet dat jij verplicht bent hé. Er zijn mensen die een R1 kopen voor een beetje op straat rond te pruttelen en er zijn mensen die de R1 zijn capaciteiten benut. Je kan je R1 niet eens half gebruiken op straat, DAAROM.

En als je een beetje valpartijen achter de rug hebt weet je wel beter dan een hein gericke of louis.de pakje te kopen. Ik moet geen rommelpak hebben dat uiteenscheurt bij een valpartij tegen 200+ Daar ga ik echt niet op besparen hoor. Een pak van 1100 is nog helemaal niet overdreven. Wil je een Dainese of Alpinestar topmodel dan betaal je 2500 euro jongen. Botten gaan tot 400 euro, handschoenen ook tot 400, helmpjes tot 800 euro. Mijn outfit kost 2200 euro, je kan makkelijk eentje van 4000 samenstellen hoor.

Welcome to the real world :W

Kijk eens naar volgend filmpje van me en dan snap je misschien waarom zo een supersport eigenlijk onverantwoord is voor straatgebruik.

-> Filmpje 2 ronden Spa Francorchamps - (30MB)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan