Kosten motorkleding

DavidSU

Die hard MF'er
21 feb 2010
947
1
Zoetermeer
Titel zegt het al.

Wat kan ik verwachten om uit te geven aan een volledige uitrusting? Het liefste heb ik een leren combi.
De reden dat ik dit vraag is omdat het zo verschillend is, je hebt pakken van 1000 euro maar ook van 400. Je hebt helmen van 800-900 euro maar ook van 200 euro. Nou wil ik niet bezuinigen op veiligheid maar een helm van 800 euro gaat me wel heel erg ver op het moment.
Weten jullie waar ongeveer het beste compromis tussen prijs en kwaliteit ligt?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een helm van 800 euro 4 keer zo goed is dan een helm van 200 euro terwijl deze beide een keurmerk hebben.

B.v.d.
 
Bij helmen komt het prijsverschil vooral door het verschil aan kwaliteit van het materiaal (hoelang gaat het mee voordat je het moet vervangen), pasvorm en comfort en bijvoorbeeld windstilheid. De goedkopere helmen zullen je hoofd ook wel beschermen bij een ongeluk, maar leveren in op andere gebieden. Zelf ben ik bezig met rijlessen en heb ik er ook voor gekozen om te beginnen met een niet al te dure helm. Zorg er in ieder geval voor dat je een helm koopt die goed past!

Zelf heb ik nog geen pak, maar ik kijk ook rond voor een lederen combi. Zoek eens op dit forum of via Google naar Probiker. Redelijk goedkope pakken en voldoen gewoon aan de minimale eisen. Je kunt ook kijken voor een tweedehands pak. Zelf zou ik dat alleen overwegen bij een niet of nauwelijks gedragen combi, maar toch liever gewoon een fris nieuw pak.

Of je kunt ook eens naar een motorkledingoutlet gaan zoals in Breda om naar een goede deal te zoeken. Zelf wil ik dit binnenkort eens doen.

Succes! ;)
 
Uit vele testen blijkt dat grote (internationale) zaken als b.v. Motozoom, Louis, Hein Gericke en Motoport met hun "eigen" merkproducten een goede prijs/kwaliteitsverhouding bieden.
 
Mijn advies: ga naar een zaak waar ze je goed advies geven.
Daar hoort ook bij dat je de kleding kunt uitproberen op je eigen motor.
Slechtzittende leder- en textielkleding is net zo vervelend als een slechtzittende helm.
En waarschijnlijk net zo onveilig.

Als men in de zaak beweert dat alle leder / textiel gelijk is qua veiligheid en/of duurzaamheid:
Sla die zaak over en ga naar de volgende zaak.
Zodoende zal ook jij tot een mooie combi komen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties!
Zo weet ik tenminste een beetje waar ik aan toe ben kwa kosten.
Hans van Wijk motoren zit hier in de buurt, ook voor kleding is dit een goede zaak neem ik aan?
Iig bedankt voor het advies!
 
Ik koop mijn spullen ook meestal bij Louis, ik maak er altijd een leuk ritje van naar Essen, daar zit een Megastore en kan ik alles goed passen. Motozoom is toch iets duurder en heeft een veel kleiner assortiment. Het zijn altijd prima spullen die vaak ook nog eens door de betere motorbladen als goed zijn getest.
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Lijkt me wel wat, maar da's voor mij toch ruim 200 km rijden (met koekblik -O- ). En wat als je zo goed als geen Duits spreekt? :')
 
Breda een optie? Daar zit een motor outlet.

Ik was dit kwijt:
Alpinestars lederen race combi: 600
Alpinestarts boots: 120
Helm HJC: 130
Handschoenen merkloos: 50

Lijken me vrij nette prijzen allemaal.
 
Breda een optie? Daar zit een motor outlet.

Ik was dit kwijt:
Alpinestars lederen race combi: 600
Alpinestarts boots: 120
Helm HJC: 130
Handschoenen merkloos: 50

Lijken me vrij nette prijzen allemaal.

Dat zijn erg mooie prijzen! Breda gaat me alleen wel een beetje te ver.
 
Titel zegt het al.

Wat kan ik verwachten om uit te geven aan een volledige uitrusting? Het liefste heb ik een leren combi.
De reden dat ik dit vraag is omdat het zo verschillend is, je hebt pakken van 1000 euro maar ook van 400. Je hebt helmen van 800-900 euro maar ook van 200 euro. Nou wil ik niet bezuinigen op veiligheid maar een helm van 800 euro gaat me wel heel erg ver op het moment.
Weten jullie waar ongeveer het beste compromis tussen prijs en kwaliteit ligt?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een helm van 800 euro 4 keer zo goed is dan een helm van 200 euro terwijl deze beide een keurmerk hebben.

B.v.d.

Lastige vraag. Een ander kan niet bepalen wat jij een goede prijs/kwaliteitsverhouding vindt. Dat hangt er ook van af hoe en hoe vaak je gaat rijden. Dat compromis ligt dus voor iedereen weer een beetje anders.

Ik rijd elke dag. Dan stel je hoge eisen aan het comfort en de waterdichtheid van je kleding, maar ook aan hoe warm het zit enz. Dan merk je al snel dat goedkoop duurkoop is. Goedkopere kleding past vaak wat minder goed, heeft wat minder ventilatiemogelijkheden, afwerking is vaak wat minder enz.
Rijd je alleen als het droog is en in de zomer, dan kun je wat lagere eisen stellen.

Datzelfde geldt voor je helm. De goedkopere gaan vaak wat sneller uitlubberen, hebben minder goede ventilatie en afwerking enz. Maar als je alleen een paar maanden door het jaar rijdt, maakt dat veel minder uit. Dat wil trouwens nog niet zeggen dat die helm van 800 Euro ook de allerbeste is en dat die 4x beter of veiliger is.
Maar alle waar is vaak wel naar zijn geld......

Ga vooral eens passen, kijk dan niet naar de prijs. Pas kleding vooral ook op een motor, dan zit het spul altijd anders.

Rijd je alleen 's zomers of als het droog is, dan is leer prima. Het zit prettiger en beschermt ook nog wat beter. Rijd je ook in de regen of de kou, dan is textiel de betere keus. Kun je later altijd nog leer er bij kopen.
 
Als je de moeite en tijd kunt en wilt nemen, rijd dan voor je kleding ff naar onze oosterburen. In Duitsland zijn de prijzen een stuk lager en Duitsland heeft behoorlijk strenge veiligheidseisen op dat gebied, dus heb je met goed spul van doen.
Je zou ook eens bij POLO Motorrad ▷ Motorradbekleidung und Motorradzubehör kunnen kijken om de prijzen eens te vergelijken met wat ze ongeveer in Nederland voor hetzelfde pak vragen.
Als je in Nederland dan een zelfde pak zou passen en het zit goed, zou je misschien kunnen kiezen om dit via internet in Duitsland te bestellen. Maar dan moet je wel een redelijk bekend merk nemen.

Ze hebben overigens ook een eigen lijn (FLM), ziet er ook prima uit, maar ervaring heb ik er zelf niet mee.

Er zit een filiaal in Elten, bij Emmerich, net over de grens. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een spool textieljas gekocht voor 50 euro.. Een broek van de lidl voor 70-80 (weet k niet zeker meer)
Handschoenen voor 30 van Damen.
en op motozoom een paar schoenen voor 50 euro ongeveer.. Dus ik was voor redelijk weinig geld klaar. Niet allemaal het beste, mooiste en sportiefste natuurlijk, maar vond ik genoeg als beginnend bestuurder. Straks als ik langer mijn rijbewijs heb, en meer geld te besteden heb kan ik altijd nog een mooier pak kopen :)
 
Laatst bewerkt:
Wat al gezegd is; het is vooral wat je eist. Voor 4 a 500 heb je een "gemiddeld" pak, helm en laarzen, veilig is het allemaal gerust, maar het comfort is gewoon wat minder. Meestal is het hoe meer je uitgeeft, hoe meer functies je kleding/helm heeft, deste beter de kwaliteit en deste comfortabeler het zit. Die drie kosten geld.
 
Als je de moeite en tijd kunt en wilt nemen, rijd dan voor je kleding ff naar onze oosterburen. In Duitsland zijn de prijzen een stuk lager en Duitsland heeft behoorlijk strenge veiligheidseisen op dat gebied, dus heb je met goed spul van doen.
Je zou ook eens bij POLO Motorrad ▷ Motorradbekleidung und Motorradzubehör kunnen kijken om de prijzen eens te vergelijken met wat ze ongeveer in Nederland voor hetzelfde pak vragen.
Als je in Nederland dan een zelfde pak zou passen en het zit goed, zou je misschien kunnen kiezen om dit via internet in Duitsland te bestellen. Maar dan moet je wel een redelijk bekend merk nemen.

Ze hebben overigens ook een eigen lijn (FLM), ziet er ook prima uit, maar ervaring heb ik er zelf niet mee.

Er zit een filiaal in Elten, bij Emmerich, net over de grens. ;)

Goede tip, ik ga daar ook eens kijken. Maar welke plaats dan? Elten staat er niet bij en Emmerich ook niet.


kloppen de damesmaten daar met de nederlandse maten?

Ja hoor, Duitse maten zijn hetzelfde als Nederlandse maten. Maat 40 is hier en daar hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
kloppen de damesmaten daar met de nederlandse maten?

De laatste keer met m'n vriendin hebben we de meest rare maten gepast die we niet herkenden bij Louis. De vrouw in de winkel zelf ook niet B| Gewoon alles gepast tot ze iets vond wat goed zat :) per merk en model zit er toch gigantisch veel verschil in
 
Laatst bewerkt:
Goede tip, ik ga daar ook eens kijken. Maar welke plaats dan? Elten staat er niet bij en Emmerich ook niet.Ja hoor, Duitse maten zijn hetzelfde als Nederlandse maten. Maat 40 is hier en daar hetzelfde.


Ik dacht dat Duitsers een dikkere kop hadden?
Anders past die grote muil er toch nooit in?
 
Titel zegt het al.

Wat kan ik verwachten om uit te geven aan een volledige uitrusting? Het liefste heb ik een leren combi.
De reden dat ik dit vraag is omdat het zo verschillend is, je hebt pakken van 1000 euro maar ook van 400. Je hebt helmen van 800-900 euro maar ook van 200 euro. Nou wil ik niet bezuinigen op veiligheid maar een helm van 800 euro gaat me wel heel erg ver op het moment.
Weten jullie waar ongeveer het beste compromis tussen prijs en kwaliteit ligt?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een helm van 800 euro 4 keer zo goed is dan een helm van 200 euro terwijl deze beide een keurmerk hebben.

B.v.d.

Je gelooft het niet maar ik heb begin verleden jaar een motorjas en broek bij Lydl gekocht en er dus al een zomer en winter mee gereden, kosten totaal geloof ik € 180,= incl. een paar goede handschoenen en wind/waterdicht en in de winter warm. Pas geleden stond er weer een advertentie van in het Lydl blaadje.

Goedkoop kan ook goed zijn en het (bekende) merk verwisseld voor een ander label.

Kijk maar eens bij Intradal in Amersfoort. Een heel groot vat met tandpasta loopt naar 2 lopende inpak/vulbanden daar worden de tubes gevuld, loop je naar het einde van de band dan komt van de ene band Hemax (van Hema) en de andere kant Prodent van de band en het prijsverschil is bijhoorlijk voor een zelfde produkt.
 
Laatst bewerkt:
niet iedereen wil het, maar het is ook een oplossing, je kleding 2e hands kopen via mf, marktplaats oid.

en even tussendoor, de motorrad ecke in kleve is er niet meer.
 
Was eind november bij MotoZoom 1200 eutjes kwijt voor me full leather rev'it combi inclusief sliders thermobroek en shirt en handschoenen.

Leuk invordering rijbewijs 2,5 maanden fietsen en stress 20 kilo kwijt yeah weer een nieuwe broek gaan halen a 500 eutjes
 
waar zit die megastore in essen? woon er namelijk dicht in de buurt.

Adres staat op hun site, ik weet het zo niet uit mijn hoofd. Ergens in een buitengebied met veel winkels, je kunt er altijd makkelijk parkeren. Is echt een hele grote winkel met veel spullen.

Ik heb ook een broek van de Lidl, het is een van de beste broeken die ik ooit heb gehad. :)
 
Laatst bewerkt:
Adres staat op hun site, ik weet het zo niet uit mijn hoofd. Ergens in een buitengebied met veel winkels, je kunt er altijd makkelijk parkeren. Is echt een hele grote winkel met veel spullen.

Ik heb ook een broek van de Lidl, het is een van de beste broeken die ik ooit heb gehad. :)

ok dankje, ik ga zeker kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan