Kosten motorreis Noordkaap?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerrie,

Met ongeveer € 100 per dag zit je altijd safe. Houd er wel rekening mee dat je voor dat je gaat je motor nog moet laten nakijken. Nieuwe banden, bougies, olie, filter etc. Neem een binnenband mee want banden zijn daar ook niet overal te krijgen indien je band lek raakt. Of neem zo'n "proppensetje" mee. Kan je in ieder geval rijden.

Ik heb ongeveer dus die € 100 per dag, benzine, eten, slapen. Daarnaast ging ik glad voor een nieuwe ketting (€ 200) en later nog voorvorkringen die kapot waren en een voorwiellager die het begaf. Best lekker zo'n wiebelend voorwiel en de garage die bijna 300 km verderop was.

Je rijd in die 2 a 3 weken wat een gemiddeld motorrijder per jaar rijdt. Ga maar eens na wat je aan onderhoud en onderdelen kwijtbent in een jaar..... Dat zijn kosten die je m.i. ook moet meenemen.

Veel plezier! ga je op de bandit? Hier een plakker van de motor waarmee ik op de Noordkaap ben geweest!
full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in 2003 naar het noorden geweest ( iets ten oosten van noordkaap is een schiereiland en dat is het echt noordelijkste puntje van het vaste land van europa . Noordkaap zelf is namelik een eiland ) .
Heb er toen 20 dagen over gedaan en op 2 nachten na altijd op de camping gestaan ( of zo'n hutje gehuurd 2x ) en was ongeveer 1250 euro kwijt excl. motor banden en grote beurt ( en die zijn echt nodig ).
Route was van Duitsland ,Denemarken met de brug naar Zweden via Stockholm met boot naar Turku Finland , via de kustweg naar het noorden Noorwegen en via E6 van Noorwegen weer nmaar het zuiden ( met een klein uitstapje naar de Lofoten ),
Vanaf trondheim Zuidoost naar Zweden van daar met de boot naar Denemaken en zo weer naar huis. ( 8800 km )

do's en dont's ivm geld

Do's
Broodjes worst bij tankstations lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vaak de 2de kop koffie gratis bij tankstations

dont's
roken ( of zelf mee nemen )
drinken ( zelf fles rum is veel goedkoper )
uit eten gaan ( gewoon zelf koken , bijna ieder camping heeft kookgelegenheid )


Mzzl en veel plezier Muppet
 
Laatst bewerkt:
Wij willen volgend jaar naar de noordkaap.
Maar ik reken op iets meer dan 100eu per dag.
8000km is best wat liter vloeibaar goud.
Wat pontjes en tolwegen , hutjes of goedkope hotels en wat eten.
 
kan in plaats van tent ook in trekkershutjes overnachten
weet niet of je alleen gaat of met groepje
zelf met nog 3 anderen de hele rit in trekkershutjes overnacht prijzen liggen dan tussen de 16 en 50 euro en gezien de hoeveelheid regen die wij in 3 dagen daar in het noorden kregen was het een goede oplossing kosten totaal waren 2500 euro voor 2 week
ja en monteer nieuw setje banden de controleer je motor goed voordat je gaat onderdelen in zweden en noorwegen is moeilijker aante komen dan hier in nederland
voor de rest ....... geniet van al het moois daar
 
hoi allemaal.

wat ongeveer kost een reis met de motor voor 3 weken met tent naar de noordkaap?

groetjes Gerrie
Ik zal het je in september weten te zeggen, ik vertrek de 6de aug, tot de 31ste

mijn voorlopige ruwe schatting

extra onderhoud 300
setje banden 350
kampeer gerief 500
benzine 800
eten, toegang tickets etc 1500

3450 euro voor 25 dagen oftewel 138 euro per dag.(voor een persoon)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga deze zomer. Ik vind die 2500 Euro voor 2 weken wel een hele boel geld zeg.
Was is de grootste kostenpost daarvan? Benzine, eten of overnachting?

Benzine is niet op te besparen, maar eten en overnachting wel lijkt me?

Ik ga toevallig ook op een bandit 600N, net als hierboven.
Grote beurt net laten uitvoeren, en splinternieuwe bandjes. Ik ga over een maand weg, dus probeer er nu zo min mogelijk mee te rijden.

Ik ga in totaal een maand, en heb de afgelopen tijd honderden euros aan kampeerspullen uitgegeven met het idee alles met het tentje te doen. Campings en wild kamperen zegmaar.

Benzine 10.000km/ 17,5 x 1,75= +/- 1000 Euro dacht ik zo

De rest... tja?

Ik had begrepen dat het stuk van Snt Petersbug naar Duitsland niet zo heel bijzonder was wat landschap betreft. Is dat ook zo? Ik wil iig via de westkust omhoog in Noorwegen (als het weer een beetje oke is, anders meer richting binnenland) Maar de terugweg ben ik nog niet helemaal over uit.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet waar je de benzine prijs vandaag hebt?
Collega is net terug uit Noorwegen en die betaalde gemiddeld 2.10 voor een litertje.

Vakantie kun je vaak ook net zo duur maken als je zelf wilt dat dan weer wel :P
overnachten in tent (15?) vs hotel (100?) maakt over 14 dagen natuurlijk een hoop uit :P
 
Ik zit eraan te denken om speciaal voor een dergelijke vakantie speciaal een Honda cb250 aan te schaffen. Je mag daar toch niet hard rijden. Zoon ding doet makkelijk 1:30, tov de 1:17 van mijn Aprilia. Kopen met goede banden en ketting en dan gewoon gaan, en achteraf weer verkopen met 8800 km extra en 100 euro afschrijving. Icm elke dag kamperen in een tentje, en zelf eten koken, dan is het lekker low budget.

En tja, mocht je het nou helemaal zat zijn, dan druk je dat ding gewoon van zoon fjord af en laat je je ophalen door de anwb :+
 
Ik ga deze zomer. Ik vind die 2500 Euro voor 2 weken wel een hele boel geld zeg.
Was is de grootste kostenpost daarvan? Benzine, eten of overnachting?

Benzine is niet op te besparen, maar eten en overnachting wel lijkt me?

Ik ga toevallig ook op een bandit 600N, net als hierboven.
Grote beurt net laten uitvoeren, en splinternieuwe bandjes. Ik ga over een maand weg, dus probeer er nu zo min mogelijk mee te rijden.

Ik ga in totaal een maand, en heb de afgelopen tijd honderden euros aan kampeerspullen uitgegeven met het idee alles met het tentje te doen. Campings en wild kamperen zegmaar.

Benzine 10.000km/ 17,5 x 1,75= +/- 1000 Euro dacht ik zo

De rest... tja?

Ik had begrepen dat het stuk van Snt Petersbug naar Duitsland niet zo heel bijzonder was wat landschap betreft. Is dat ook zo? Ik wil iig via de westkust omhoog in Noorwegen (als het weer een beetje oke is, anders meer richting binnenland) Maar de terugweg ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik ga met de tent en vermijd zoveel mogelijk betalend te slapen. Vakantie kost gewoon geld. inkom, veerboten, benzine, tol, allemaal dingen die niet te vermijden zijn.
 
Ja, en dan niet eens even in je eigen topic de uiteindelijke kosten bekend maken. Schande!


Deze gaat dus mooi op slot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan