Kosten motorverzekering opzeggen

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.826
523
Sinds kort heb ik mijn motorverzekering (vd KTM) opgezegd en nu worden er kosten ad 8,39 aan mij doorberekend,door mijn verzekering, omdat zij het opzeggen vd verzekering + kenteken moeten doorgeven aan een instantie.


Nu is mijn vraag of dit bij elke verzekeraar het geval is (dat zij deze kosten doorberekenen).

(vraag afkomstig van Annelies)
 
Ik heb zelf nog nooit betaald voor het opzeggen van een verzekering :X
Ms had je beter kunnen zeggen dat het ding verkocht is ?
 
De motor is verkocht en ik heb een kopie vd vrijwaring opgestuurd naar de verzekering met de vraag om op op te zeggen.
 
Dit hebben ze dus ook gedaan. Maar nu krijg ik dus een factuur met daarop de kosten voor het feit dat zij het moeten doorgeven dat de motor met betreffende kenteken niet meer verzekerd is (althans niet meer door mij)
 
Ik heb volgens mij nog nooit iets hoeven betalen maar je weet het nooit met verzekeringen. Ik tel ook niet op de cent af of ik dat terugkrijg waar ik recht op heb...
 
Wat een onzin zeg... dat je nou niet alle premie terugkrijgt maar het grootste deel daarvan is nog een beetje te begrijpen (infeite heb je een soort van contract die je voortijdig opzegt).
 
Nooit van gehoord :? Ik heb laatst de verzekering van mijn vorige motor opgezegd; no problemos; ze hoefden niet eens (een kopie van) de vrijwaring te hebben.
Was gewoon: motor is niet meer in mijn bezit - OK meneer, ik stop de verzekering per [datum]. Paar dagen later netjes nieuwe polis voor de resterende motor in de bus en restbedrag teruggestort op m'n rekening.

Dit was bij Centraal Beheer.
 
Ik heb in maart van dit jaar ook m'n verzekering opgezegd (motor verkocht) en rest premie terug gekregen. Alles zonder problemen, binnen no time geregeld. Maar dat je moet lappen op je verzekering op te zeggen?? Zou eens toch eens om uitleg vragen.
 
De polis komt te vervallen door verkoop van het verzekerde object. Maar daarvoor kosten in rekening brengen is grote onzin. Even bellen met de maatschappij om opheldering te vragen, laat ze deze kosten maar eens specificeren.

Verzekeringsmaatschappijen |( B|
 
Ik zit met een zelfde soort iets... heb zojuist een mailtje naar unive gedaan, want ik wil precies weten wat k moet doen en hoe het gaat met terugbetalen...

Unive is wel goed in het berekenen van administratiekosten, laatst een belletje gedaan om een clausule van polis af te halen, krijg je dus een nieuwe polis... nou hoppa weer 6 euro voor iets telefonisch :X

edit: kheb wel binnen een half uur antwoord op mn mail :}

Om de verzekering tussentijds te kunnen stopzetten, hebben wij een kopie nodig van het vrijwaringsbewijs. Na ontvangst wordt de verzekering stopgezet en de te veel betaalde premie teruggestort.
 
Laatst bewerkt:
De premie is netjes verrekend, alleen hebben ze dus kosten berekend voor het kenteken door te geven aan het rdw.

Maar ik ben het er gewoon niet mee eens, ze kunnen wel zoveel rekenen.
 
Rekening disputeren en vragen om opheldering. Probeer in de polisvoorwaarden te achterhalen of hiervoor kosten in rekening kunnen gerekend worden. Indien dit er niet staat: omgekeerde bewijslast. Laat hen maar bewijzen dat zij recht hebben op die centen.
 
Sinds kort heb ik mijn motorverzekering (vd KTM) opgezegd en nu worden er kosten ad 8,39 aan mij doorberekend,door mijn verzekering, omdat zij het opzeggen vd verzekering + kenteken moeten doorgeven aan een instantie.


Nu is mijn vraag of dit bij elke verzekeraar het geval is (dat zij deze kosten doorberekenen).

(vraag afkomstig van Annelies)

Welke verzekerings maatschapij is dit?
 
Het is via een tussenpersoon bij Delta Loyd. Ik heb het nogmaals nagevraagd en het gaat dus om kosten die zij maken om het kenteken af te melden bij de RDW.
 
Ik zit met een zelfde soort iets... heb zojuist een mailtje naar unive gedaan, want ik wil precies weten wat k moet doen en hoe het gaat met terugbetalen...

Unive is wel goed in het berekenen van administratiekosten, laatst een belletje gedaan om een clausule van polis af te halen, krijg je dus een nieuwe polis... nou hoppa weer 6 euro voor iets telefonisch :X

edit: kheb wel binnen een half uur antwoord op mn mail :}

Om de verzekering tussentijds te kunnen stopzetten, hebben wij een kopie nodig van het vrijwaringsbewijs. Na ontvangst wordt de verzekering stopgezet en de te veel betaalde premie teruggestort.
yups, unive is geen probleem. Mijn vorige motor was daar verzekerd, opzeggen dmv een briefje richting regio-kantoor, kopietje er bij van het vrijwaringsbewijs en hatsjee, klaar is kees.
 
Beetje onzinnig die "bijdrage"... B|
Je betaald al poliskosten vooraf, dus ze moeten niet zeiken...
 
Sommige maatschappijen doen dat inderdaad, kosten voor de polis te royeren en het kenteken af te melden bij het RDW.
 
Volgens mij krijg je het teveel betaalde terug. Maar misschien dat ik morgen na het slapen een beter antwoord voor je heb.

hik...


succes ermee
 
Sja IMO grote bull om dat door te gaan rekenen maar goed dat verschilt ook weer per maatschapij.
 
Het is via een tussenpersoon bij Delta Loyd. Ik heb het nogmaals nagevraagd en het gaat dus om kosten die zij maken om het kenteken af te melden bij de RDW.

Ik zou in eerste instantie niet betalen.
Vraag aan de maatschappij waar staat dat jij dat moet betalen.

Een reisorganisatie zou bijv. ook kunnen komen met een rekening voor de gebruikte brandstof na de vacantie. Dat ga je ook niet betalen.
 
Het is via een tussenpersoon bij Delta Loyd. Ik heb het nogmaals nagevraagd en het gaat dus om kosten die zij maken om het kenteken af te melden bij de RDW.
Zij hoeven dit niet af te melden bij het RDW.

Heb je direct na verkoop van je motor de verzekering stopgezet of heb je daar even mee gewacht? (als je te laat bent kost het wellicht nog een maandje extra)
 
Ik zal ook eens reageren, ik ben dus Gizzmo (Dennis) zelf, en niet Annelies :)

Ze heeft gewoon een verzekering, motor wordt verkocht en ze zegt de verzekering op. Ze heeft nog wat geld tegoed (restitutie van betaalde premie).
Echter wordt daar 8,39 vanaf getrokken, dus Annelies belt en krijgt te horen dat dat de kosten zijn van het afmelden van de verzekering bij de RDW. Kenteken betekent natuurlijk dat je tegenwoordig ook verzekerd moet zijn.

Kan me er op zich iets bij voorstellen, echter niet dat dat betaald door haar moet worden.
Je betaald een premie per maand, en dan een of andere administratieve kosten achteraf in rekening brengen staat me niet aan, al is het een klein bedrag, gaat me om het principe.


Vraag was dus vooral bedoeld om te kijken of dit een normale gang van zaken is, tot nu heeft er maar 1 iemand gezegd dat die dit ook meegemaakt heeft. De rest is net zo verbaasd als ons.
 
Terug
Bovenaan Onderaan