kosten ombouwen tot streetfighter

AlexHozee

Die hard MF'er
2 feb 2008
324
41
Emmen
Hey mensen,

ik ben mijn eigen fiets ( cbr600 uit 1994 ) al lekker aan het verbouwen maar wil er eigenlijk een tweede fiets bij om extreem te gaan.

Nu is het natuurlijk moeilijk om te vragen hoeveel je hiervoor kwijt bent want je kunt het zo gek maken als jezelf wilt.

Is het rendabel in die zin dat als je hem wilt verkopen dat je de centen eruit krijgt die erin gegaan zijn? uurloon daarbuiten gelaten want het is hobby natuurlijk!
Ik bedoel puur de kosten voor het materiaal.

ik zie namelijk regelmatig streetfighters te koop staan en als ik dan kijk wat er aan veranderd is en wat ie kost, staat dat niet in verhouding tov elkaar.
lijkt mij dat het vele malen meer heeft gekost dan er voor gevraagd wordt.

greetz

Alex
 
Je gaat er nooit meer geld uithalen als wat je er in hebt gestopt.

Een gixxer 1100 uit '91 kun je ontzettend gaaf maken, maar het is en blijft een motor uit '91.
Natuurlijk kun je er wel iets meer voor vangen, maar je levert altijd in.

Daarvoor is het inderdaad een hobby :)
 
Hallo

Het blijft altijd een beetje moeilijk in te schatten wat een streetfighter op gaat leveren.

Men heeft vaak het vooroordeel dat het een schade fiets was, ondanks het feit dat er ook gewoon motoren die geen schade hebben gehad worden omgebouwd.

Ik denk als je van begin af aan met foto's bijhoud hoe je de fighter bouwt je een reeele kans maakt om uit de kosten te komen.
Vooral als je de motor netjes bouwt.

Verder is het altijd moeilijk om de smaak van iemand anders te treffen, bouw je bijvoorbeeld met een "duitse" kont zullen er veel mensen zijn die dit niet mooi vinden.
Zo zijn er ook mensen die dit geweldig vinden.

Je moet er denk ik niet vanuitgaan dat je winst gaat draaien met het bouwen van een streetfighter (zeker niet in Nederland }) ), maar als je hem te koop zet en je vind net die ene koper die jou genoeg geeft voor je fighter dan heb je geluk.

Gr, H
 
Ik ben maar opgehouden met op schijven.
Zit nu tussen de € 7000,- en € 7500,- en hij is nog niet af.
Dus ja je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Maar mijn gsx-r is een fiets uit 1989 en ga je dus nooit je geld meer uit halen.
Maarja, dat is ook me opzet niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op 2/3 van de verbouwing.

Ik had rekening gehouden met ongeveer 3000 euro voor de grote zaken en een beetje extra. Nu blijken de kleine zaken bijna het zelfde te kosten als de dure dingen.
Dan doe je nog dingen die niet echt nodig zijn maart wat je wel erg gaaf vind komt er nog zo'n deel bij.

Dus de kosten zijn 3X zo hoog als ik ingeschat had. Als het project maar lang genoeg duurt en je het niet bij houd dan merk je er niets van. ;)
 
Tja..kost bakken met geld.. ik zit al op ruim 2x de aanschaf en dat is zonder onderhoud (olie, banden, remmen, ketting, tandwielen, etc..)

Tis geen wijze investering..
 
Ik ben gewoon gestopt met tellen, kan ik het betalen dan doe of koop ik het :Y . M'n fighter is een stukje van me zelf geworden, houd me van de straat, uit de kroeg, ik ga niet vreemd, hoewel......... _O- ik heb er wel een Suzuki bij gekocht want ik wil toch ook wel eens rijden als de Honda Fighter weer eens niet rijdbaar is. das eigenlijk ook vreemdgaan toch :? :+
Nee als je het dus zo leest is de gemiddelde Fighter duurder dan een gewone fiets, maarja een man moet toch een hobby hebben *O*
 
hahaha

ik hoor het al, denk dat ik het ook maar niet bij ga houden.
Als ik nu niet meer naar de kroeg ga bespaar ik al snel €150 per week,mmmmm daar kan ik leuk voor knutselen. ( moet even de vrouw overhalen he)

Greetz

Alex
 
Ik ben gewoon gestopt met tellen, kan ik het betalen dan doe of koop ik het :Y . M'n fighter is een stukje van me zelf geworden, houd me van de straat, uit de kroeg, ik ga niet vreemd, hoewel......... _O- ik heb er wel een Suzuki bij gekocht want ik wil toch ook wel eens rijden als de Honda Fighter weer eens niet rijdbaar is. das eigenlijk ook vreemdgaan toch :? :+
Nee als je het dus zo leest is de gemiddelde Fighter duurder dan een gewone fiets, maarja een man moet toch een hobby hebben *O*
Ik kan me hier helemaal bij aan sluiten :W
 
`````TIJD````

````gevloek````

`````BIER````

`````........enz,enz``````

:o



















en heel veel centjes -O-
 
Ach zit ruim 8,5 rooitje in, en hij is nog niet klaar...

Maar was zo blij als een klein kind toen er eindelijk leven in zat.... Alle centen waard!!! :Y :Y :}
 
Het is een verslaving en een verslaving kost geld
maar als het goed gaat is je trip de moeite waard!
waardoor je steeds meer verslaafd raakt en het meer geld kost
om een betere trip te halen!!en zo zit je in die neerwaartse spiraal
en voor je het weet ben je een: Streetfighter builder Junkie

Wat ik wil zegen:
als je je druk maakt om wat het eventueel gaat kosten
doe het dan maar niet! maar dan je mis wel wat !!!!! the ride the kick the rush :]

of is dit te zweverig _O-
 
mijn vermoeden is dus bevestigd :)

het is idd een verslaving en ik ben dan ook al aardig op weg.
Zweverig??
nee man, een gezonde afwijking!!!!! :P
 
+ je blijft er altijd wel mee bezig.

Dan denk je dat je alles hebt en niets meer hoeft aan te schaffen.
En dan toch nog blijven zoeken net zolang totdat je iets kunt kopen wat je eventueel nog kunt vervangen of iets dergelijks.

Althans dat is bij mij het geval :P
 
Kosten?

Ik zeg je 1 ding; 't gaat te fur...

Maar ach tís hobby, de één vergooid z'n geld aan Marklin treintjes, de ander aan Russische importvrouwen, tís allemaal wat :z
 
de één vergooid z'n geld aan Marklin treintjes, de ander aan Russische importvrouwen, tís allemaal wat

tja, kan je ook op rijden :X
maar misschien via grijze import al net zo duur als een fighter... O-)
laat staan als je die ook nog wilt verbouwen *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan