Kosten onderdelen/onderhoud Suzuki V-storm 650 VS Kawasaki Versys 650

jazzper23

Die hard MF'er
11 aug 2019
263
51
Hola!

Ik heb nu een Yamaha FZS600. Een hele leuke fiets maar helaas krijg ik op lange afstanden teveel last van mijn rug. Ik twijfel nu tussen een 2e hands Suzuki V-storm 650 of een Kawasaki Versys 650. Ik ben van plan om het onderhoud zelf te doen.

Is er verschil in prijs van onderdelen tussen deze 2?

Is bij de een het onderhoud makkelijker dan bij de ander?

Alvast dank voor de hulp!
 
Een V-strom 650 is redelijk makkelijk in onderhoud. Olie/oliefilter/luchtfilter zijn makkelijk bereikbaar. Bougies in de kop redelijk, als je voor de voorste cilinder tenminste een sleutel van precies de goede maat hebt. Anders moet de radiator weg. Een >2007 heeft 4 bougies.
Kleppenstellen gaat ook prima, het lastige is de achterste cilinder om bij een ABS-versie bij de kettingspanner te komen als je de nokkenassen moet demonteren. Klepspeling is 1x per 24K controleren


Versys ken ik niet.
 
Ik had op mijn Fazer stuurverhogers gezet om wat meer rechtop te zetten.
Werkte prima.
Op motorcycle ergonomics kan je de motor invoeren en kijken wat wijzigingen doen met je zithouding.
Met kleine aanpassingen is een hoop mogelijk.
Inderdaad,je moet toch niet zo snel een andere motor kopen.
Hoe weet je dat je op die andere geen last gaat hebben?
Een hoger/lager/ander model stuur of een ander of aangepast zadel kan voldoende zijn.
 
Ik had op mijn Fazer stuurverhogers gezet om wat meer rechtop te zetten.
Werkte prima.
Op motorcycle ergonomics kan je de motor invoeren en kijken wat wijzigingen doen met je zithouding.
Met kleine aanpassingen is een hoop mogelijk.
Ik heb nog stuurverogers van een vriend gehad. Komen van een Honda XL af dus weet niet zeker of die passen. Ik ga die er zo is op zetten.

Goede tip van motorcycle ergonomics! Ik had de website al gevonden en gebruikt om te kijken welke motor een rechte zitpositie heeft. Ik wist niet dat je ook wijzigingen kon invoeren om te kijken wat dat met je zithouding doet. Handig!
 
Inderdaad,je moet toch niet zo snel een andere motor kopen.
Hoe weet je dat je op die andere geen last gaat hebben?
Een hoger/lager/ander model stuur of een ander of aangepast zadel kan voldoende zijn.

Ik ga zo stuurverhogers op mijn Fazer zetten. Voor een ander stuur moet ik waarschijnlijk de kabels enzo gaan aanpassen en ik wil ook niet teveel uitgeven aan nieuwe onderdelen. Dan koop ik liever een wat nieuwere motor met injectie (mijn Fazer komt uit 1998).

De zithouding van een Versys en V-storm is veel rechter dan bij mijn Fazer en mijn rug doet bovenaan zeer doordat ik naar voren leun en dan mijn hoofd recht moet houden. Ik denk dat een motor met een rechtere zithouding veel beter is (maar helemaal zeker weten doe ik dat natuurlijk niet; maar een manier om er achter te komen).
 
Voor de geïnteresseerden:

Ik heb toch maar een Kawasaki Versys gekocht 1,5 week geleden. Veel fijnere zitpositie al mis ik wel het vermogen van de Fazer (maar de Kawasaki heeft ook zat vermogen om leuk te kunnen rijden). Ik had nog geprobeert stuurverhogers te plaatsen, maar dat ging niet zonder de remkabels te vervangen voor langere kabels.

$_863.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan