Kosten onderhoudsbeurt

Hallo allemaal, sinds kort ben ik de eigenaar van een Suzuki GSX 750 RGV uitgevoerd uit '94. :] Ik wilde deze een onderhoudsbeurt geven en dat zou zo'n 3 a 400€ kosten met een uurloon van €35. Dit uurloon vond ik al veel maar nu ik dit van jullie zo lees blijkt dit dus erg mee te vallen. Maar voor een onervaren motor rijder komt het toch hard aan.(blijkt weer, dat je met alleen kopen er nog niet bent). Maar nu hoor ik diverse van jullie praten over een werkplaats handboek!! Hoe kan ik daar aan komen?? ten tweede mijn stuur(trillings)demper blijkt wat olie te lekken kan dit nog verholpen worden??
Hopelijk heeft iemand wat tips voor me.
Groetjes Jurgen
 
Lekker dan, mijn motor moet volgende week voor een grote beurt 24.000km.
Maar als ik dit allemaal lees kan ik eerst wel wachten op mijn vakantiegeld.
Behalve de grote beurt moet er ook een nieuwe remschijf op, en een nieuwe spanner voor de nokkenasketting.

Nou zou die spanner mischien een beetje boven mijn sleutelnivo liggen maar een andere remschijf, olie verversen en nieuwe filter kan ik zelf ook wel.

BTW Je zou een erg beroerde ondernemer zijn als je het pand het gereedschap je overige kosten uit het uurloon van je werknemers haalt. Een beetje ondernemer haalt dat uit de marge van je onderdelen :X
 
Ik wil mijn motor over 2 weken een grote beurt geven (oud beestje, een cbx 750 f uit 87) maar hoorde van 1 dealer dat die zo'n 280 eu rekende voor een grote beurt en 225 eu voor een kleine beurt? Als ik dit zo lees zou ik best goed genaaid worden als ik dat zou doen dus. Weet iemand een goede zaak voor zo'n klus in Haarlem?
 
3 jaar geleden was een uurtarief van fl 100,= incl. b.t.w. al heel normaal.
Wil niet zeggen dat er ook zaken zijn die fl.75,= rekenden.
Net als de autobranche.
er zijn er die fl. 75 p/u tellen
er zijn er die fl. 130 p/u tellen

Precies, ok het is een koekblik, maar voor mijn lambourgini onderhoud betaal ik mij ook helemaal scheel :+
 
Zakkenvullers zijn het allemaal, geloof me.
En je moet maar vertrouwen dat wat op de specificatie van de rekening staat ook daadwerkelijk is uitgevoerd. Wat dat betreft geen verschil met autogarages (de goeien natuurlijk buiten beschouwing gelaten) :X .
 
als je het teveel vindt moet je het zelf doen he...

ik betaal 50 euro per uur en dat vind ik een heel normaal schappelijk tarief.

huisvesting
cursussen
gereedschappen
loonkosten (niet de werkgeverstoeslagen vergeten he!!)

je zit zo aan 50 euro, niets bijzonders.

50 euro, normaal tarief :? |(
En iedereen zit hier te l*llen over de hoge kosten van huisvesting, cursussen, gereedschappen, wel die zijn 100% aftrekbaar van de belastingen, de dealer die een beetje boekhouding kent betaald zijn werkplaats met belastigsgeld, dus vind ik een uurloon van 20euro bij een kleine werkplaats zoals deze waar ik ga heel normaal. :}
 
50 euro, normaal tarief :? |(
En iedereen zit hier te l*llen over de hoge kosten van huisvesting, cursussen, gereedschappen, wel die zijn 100% aftrekbaar van de belastingen, de dealer die een beetje boekhouding kent betaald zijn werkplaats met belastigsgeld, dus vind ik een uurloon van 20euro bij een kleine werkplaats zoals deze waar ik ga heel normaal. :}
Nee, die kosten zijn aftrekbaar van de winst. Daarna komt de belastingheffing. Er moet dus wel eerst winst gemaakt worden voordat er iets afgetrokken kan worden.

Ik betaal trouwens 35eur per uur bij mijn dealer. En die doet zijn werk goed. Dus niks te klagen hiero :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan