Kosten onderhoudsbeurt

speedyjan

MF'er
31 jul 2002
137
0
Vandaag heeft mijn Suzuki SV650S een kleine onderhoudsbeurt gehad.
De kosten hiervoor bedroegen €102,-
Het uurloon was €45,- ( 100 gulden !!!)
zijn dit normale tarieven of is het motoport een beetje in de bol geslagen?? :?
 
Vandaag heeft mijn Suzuki SV650S een kleine onderhoudsbeurt gehad.
De kosten hiervoor bedroegen €102,-
Het uurloon was €45,- ( 100 gulden !!!)
zijn dit normale tarieven of is het motoport een beetje in de bol geslagen?? :?
Motoport Leeuwarden ook € 45,00 per uur.
Ik spreek altijd een vast bedrag af van te voren.

Laatste keer was ik er toevallig bij (bij m'n grote beurt incl. keerringen etc). Hebben ze er naderhand één uur werkloon afgehaald :) Wat zouden ze gedaan hebben als ik er niet bij was geweest ? Of nee, zo mag ik niet praten eigenlijk.... :z Beetje vertrouwen hebben.
 
ff rekenen
olie-filter €10
3 1/2 ltr olie a €7.5 p/l = €26,25

werkplaatsuren 1 1/2 a €45 = €67,50

totaal € 103,75

valt nix van te zeggen dus.

zijn genoeg dealers die €45 ex btw rekenen.
 
Ik vinnut wel een beetje veel. Zelf betaalde ik E55 voor de 30000km beurt van mijn sv650s. En toen heeft hij nog de tank op een paar plaatsen van een stipje lak voorzien ook.
 
En die pislullen op het Binnenhof dan maar roepen dat er geen sprake is van prijsverhogingen als gevolg van de invoering van de €. De prijsverhoing zou een normale jaarlijkse zijn, alleen zijn de burgers geldbewuster door de invoering van de € geworden :?
Vorig jaar bedroeg het uurloon 80 piek en nu omgerekend 100 piek?! Als dat de normale jaarlijkse stijging is dan kunnen we vanaf volgend jaar beter zelf al het onderhoud doen, of gewoon niet meer onderhouden. Lang leve de pleuro
 
Ik vinnut wel een beetje veel. Zelf betaalde ik E55 voor de 30000km beurt van mijn sv650s. En toen heeft hij nog de tank op een paar plaatsen van een stipje lak voorzien ook.
da's dan ook zeker het enige dat hij heeft gedaan voor die €55.
Zie m'n rekenvoorbeeld, alleen olie + filter ben je al €36.25 kwijt.
Dus bij een rekening van €55 blijft er 25 minuten werkplaatstarief over.
Da's idd net genoeg voor olieverversen en stripje lak op de tank doen.
Kleine beurt is m.i. meer dan alleen olie erin pleuren.
 
En die pislullen op het Binnenhof dan maar roepen dat er geen sprake is van prijsverhogingen als gevolg van de invoering van de €. De prijsverhoing zou een normale jaarlijkse zijn, alleen zijn de burgers geldbewuster door de invoering van de € geworden :?
Vorig jaar bedroeg het uurloon 80 piek en nu omgerekend 100 piek?! Als dat de normale jaarlijkse stijging is dan kunnen we vanaf volgend jaar beter zelf al het onderhoud doen, of gewoon niet meer onderhouden. Lang leve de pleuro
3 jaar geleden was een uurtarief van fl 100,= incl. b.t.w. al heel normaal.
Wil niet zeggen dat er ook zaken zijn die fl.75,= rekenden.
Net als de autobranche.
er zijn er die fl. 75 p/u tellen
er zijn er die fl. 130 p/u tellen
 
als je het teveel vindt moet je het zelf doen he...

ik betaal 50 euro per uur en dat vind ik een heel normaal schappelijk tarief.

huisvesting
cursussen
gereedschappen
loonkosten (niet de werkgeverstoeslagen vergeten he!!)

je zit zo aan 50 euro, niets bijzonders.
 
Ik denk er niet aan om naar een garage te gaan.
Heb altijd het idee dat ze me leeg zuigen.
45euro p/uur en als ze dan koffie drinken betaal ik dat ;)
Probeer beetje rond te vragen in de buurt als iemand een beunhaas kent.
Scheelt erg veel geld en die willen wel eens meer doen voor minder.
 
Koop een werkplaats handboek en doe dit soort beurtjes lekker zelf.

Olie verversen kun je makkelijk zelf. Ga bijv alleen nog met je motor naar de M-toko voor een grote beurt met kleppenstellen. En als er iets kapot is.
Meestal heb je zelf wel in de gaten als er iets niet helemaal meer pluis is aan je fiets.

Je schrikt tegenwoordig inderdaad van de uurlonen die ze durven rekenen. En zelfs mij oma doet geen uur over het verwisselen van de olie/filter.

Terwijl die van jou staat uit te lekken zijn ze allang met iets anders bezig maar ze rekenen de tijd dattie op de brug staat gewoon door.
 
da's dan ook zeker het enige dat hij heeft gedaan voor die €55.
Zie m'n rekenvoorbeeld, alleen olie + filter ben je al €36.25 kwijt.
Dus bij een rekening van €55 blijft er 25 minuten werkplaatstarief over.
Da's idd net genoeg voor olieverversen en stripje lak op de tank doen.
Kleine beurt is m.i. meer dan alleen olie erin pleuren.

Hij heeft ook het balhoofd bijgesteld en verder een heleboel punten (stepjes enzo) gesmeerd. De olie kostte E17.81(ex btw) en er is geen olie filter vervangen (dat moet iedere 12000km).

En 25 minuten om olie te verversen lijkt me wat overdreven, jou niet dan ? Bovendien heeft hij de controles (remblokken, koppelings kabel, moeren...) uitgevoerd toen de olie uit het blok liep. En wat moet er bij een kleine beurt nog meer gebeuren volgens jou dan ?
 
Kleine beurt koste mij 33,-

Ben technisch nog net op het nivo dat ik m'n ketting kan insmeren dus ik ben er ingetrapt...

KLeine beurt is alleen een kwestie van NAKIJKEN en INVETTEN (kan ik dus ook :) )

Olie wordt standaard ook niet ververst
 
Vandaag heeft mijn Suzuki SV650S een kleine onderhoudsbeurt gehad.
De kosten hiervoor bedroegen €102,-
Het uurloon was €45,- ( 100 gulden !!!)
zijn dit normale tarieven of is het motoport een beetje in de bol geslagen?? :?

Ik vind 't helemaal niks te duur als je bekijkt wat een dealer moet doen. Niet alleen die monteur wordt van die 45 Euro betaald, maar zoals hier al eerder aangegeven ook z'n gereedschap, het dak waaronder 'ie werkt, z'n cursussen, etc...

Ik doe alles zelf, maar ben vaak nog meer kwijt omdat er altijd wel weer iets is wat ik zonodig moet hebben als ik bij m'n dealer binnen stap voor alleen 'n filtertje en olie. :)
('k loop soms gewoon te zoeken wat ik allemaal kan gebruiken ;) )

Etienne
 
Laatst bewerkt:
Mn Soes heeft net zn 12000 km beurt gehad, en moest 200 Pleuro´s afrekenen. Olie, filter, luchtfilter, bougies, ketting spannen en smeren, injectoren synchroniseren, remvloeistof VV (was kennelijk nodig) 2,5 uur arbeidsloon...t is geld genoeg, maar wel reeel volgens mij :)

Loopt wel weer zeer netjes moet ik zeggen *D
 
Vandaag heeft mijn Suzuki SV650S een kleine onderhoudsbeurt gehad.
De kosten hiervoor bedroegen €102,-
Het uurloon was €45,- ( 100 gulden !!!)
zijn dit normale tarieven of is het motoport een beetje in de bol geslagen?? :?

Ik betaal 25 euro per uur!!!!! Leon Haring in Dongen, echt een goede vent, erg goed!!! Kijk ff op mijn site voor zijn telnr!!! Staat ergens onder de knop "Mijn ZXR"
Maar ik ga ook wat meer zelf doen, dat scheelt pas echt veel geld en het is nog leuk ook!!

Groeten,

ZXRené
 
Ik vind 't helemaal niks te duur als je bekijkt wat een dealer moet doen. Niet alleen die monteur wordt van die 45 Euro betaald, maar zoals hier al eerder aangegeven ook z'n gereedschap, het dak waaronder 'ie werkt, z'n cursussen, etc...

Etienne

Maar ja. voor hetgeen wat ze doen is het wel duur.
Ga niet denken wat zij allemaal moeten betalen maar wat ik zou moeten betalen.
Want je betaald ook de baas zijn reis naar Aruba ;)
 
Maar ja. voor hetgeen wat ze doen is het wel duur.
Ga niet denken wat zij allemaal moeten betalen maar wat ik zou moeten betalen.
Want je betaald ook de baas zijn reis naar Aruba ;)

en die gun ik hem van harte!! als ik aan t werk ben zijn zij lekker bezig met mijn motor en na mijn werk haal ik hem weer op, de andere keuze is het in mijn vrije tijd doen, dan ga ik liever :]
 
Safe vraagt 50 pleuro per uur...en die teringleijers hebbe laatst 25 pleuro gevraagd voor vervange van een band die ik zelf bij me had, ok, was met motor, geen losse wiel, maar dan nog...begint ie: ja naar benede afgerond...ik: Ja godverdomme, pleur op, wou je de koste dat die lul mn wiel achterstevore monteert ook nog op mij verhale? opzoute...
 
Kleine beurt koste mij 33,-

Ben technisch nog net op het nivo dat ik m'n ketting kan insmeren dus ik ben er ingetrapt...

KLeine beurt is alleen een kwestie van NAKIJKEN en INVETTEN (kan ik dus ook :) )

Olie wordt standaard ook niet ververst
nou dan heb je wel een hele slechte als ie geeneens de olie ververst.
Wat doet ie dan? ernaar kijken?
Zoek maar eens op in je onderhoudsboek wat er met een kleine beurt dient te gebeuren.
Luchtfilter controleren/schoonmaken/vervangen
Olie + filter vervangen
alle draaipunten controleren/smeren/schoonmaken.
CO afstellen
evt. carbs synchroniseren.
Remmen controleren.
Ketting schoonmaken/smeren/stellen
Da's nogal wat.
Dus als dat €100 kost, dan is het niet duur.

En wat uurtarieven betreft. Natuurlijk zal een (beun)monteur goedkoper zijn, maar die geeft dan ook garantie tot de stoep. En die heeft waarschijnlijk geen speciaal gereedschap en krijgt geen mailingen van de importeur aangaande problemen, of opleidingen bij importeurs.

Moet niet denken dat ik B.d.H. aan m'n duc zou laten sleutelen.
 
Maar ja. voor hetgeen wat ze doen is het wel duur.
Ga niet denken wat zij allemaal moeten betalen maar wat ik zou moeten betalen.
Want je betaald ook de baas zijn reis naar Aruba ;)

Als je het netjes vraagt mag je misschien z'n vakantiefoto's zien.
Heb je d'r ook nog wat aan. :)
 
Safe vraagt 50 pleuro per uur...en die teringleijers hebbe laatst 25 pleuro gevraagd voor vervange van een band die ik zelf bij me had, ok, was met motor, geen losse wiel, maar dan nog...begint ie: ja naar benede afgerond...ik: Ja godverdomme, pleur op, wou je de koste dat die lul mn wiel achterstevore monteert ook nog op mij verhale? opzoute...

Weer een fan van Safe ;)
 
Ze plukken je waar je bij staat, doen altijd meer dan je vraagt en zijn nooit op tijd met je fiets klaar... :(
gewoon zoveel mogelijk zelf doen! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan