Kosten onderhoudsbeurten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rookpluim

MF veteraan
5 jun 2006
1.207
0
Oudewater
Ik wil een nieuwe motor kopen en ben benieuwd wat de kosten zijn van de onderhoudsbeurten van een motor. In de garantieperiode moet je de dealer natuurlijk de beurten uit laten voeren en ik vraag me af of die heel erg duur zijn.
Maakt het verschil of je een BMW of een Yamaha koopt?
Als iemand hier ervaringen mee heeft dan hoor ik het graag.
 
Reken dan ook nog elke 10.000 km een nieuw achterbandje (afhankelijk van je rijstijl gaat ie korter of nog wat langer mee, zacht rubber gaat nog korter mee) en elke 20.000 km een nieuw voorbandje. Ik rij met een vrij zachte voorband en 10.000 per jaar, dus elk jaar een nieuwe voor- en achterband is zo'n 350-400 Eurie, kassa..... ka-ching
Afhankelijk van welke motor je koopt is er dan nog zo iets als kleppen laten stellen, ook weer een paar honderd Eurie. Sommige motoren moeten elke 10000 a 12000 km.... ka-ching
Ketting gaat wat langer mee (afhankelijk van een beetje onderhoud) zeg maar 25000 a 30000 km. Ook weer 250 a 300 Eurie inclusief tandwielen en montage, ka-ching......
 
Bedankt mensen ik heb toch weer wat geleerd.
Vanaf vandaag ben ik in het bezit van een zwarte fonkelnieuwe CB1300.
Je moet er van houden natuurlijk maar dit was de beste keus van mijn lijstje.
Het lijstje was; BMW K1200R (de R1200ST past niet in mijn schuur).
Yamaha TDM, BT1100 Bulldog (de FZ1 is uitverkocht).
Honda CB1300.
En nou nog proberen te slapen vannacht want vrijdag mag hij pas mee naar huis. :z

 
Laatst bewerkt:
Ik wil een nieuwe motor kopen en ben benieuwd wat de kosten zijn van de onderhoudsbeurten van een motor. In de garantieperiode moet je de dealer natuurlijk de beurten uit laten voeren en ik vraag me af of die heel erg duur zijn.
Maakt het verschil of je een BMW of een Yamaha koopt?
Als iemand hier ervaringen mee heeft dan hoor ik het graag.

Ik rij nu al weer 6 jaar een BMW en bij het onderhoud kan je de knip leegschudden.
 
Als een BMW een scheet laat moet je al naar de garage om um middels de pjoeter te laten afstellen

Het zijn mooie en geen foute fietsen, maar je bankrekening moet wel 2 maal de nieuwwwarde gevatten, anders is het zonde geld
 
Bedankt mensen ik heb toch weer wat geleerd.
Vanaf vandaag ben ik in het bezit van een zwarte fonkelnieuwe CB1300.
Je moet er van houden natuurlijk maar dit was de beste keus van mijn lijstje.
Het lijstje was; BMW K1200R (de R1200ST past niet in mijn schuur).
Yamaha TDM, BT1100 Bulldog (de FZ1 is uitverkocht).
Honda CB1300.
En nou nog proberen te slapen vannacht want vrijdag mag hij pas mee naar huis. :z


Hele goede keuze, Honda is toch echt de top :Y
 
Na zes jaar kan TS vast vertellen hoeveel het onderhoud aan de CB 1300 kost.

Pluim van de dag gaat naar Freakie_1, die had als eerste (en lijkt enige) in de gaten dat de vraag van dirkteur1972 toch wel heel onverwacht en op een eh aparte plaats uit de lucht komt vallen *D
 
Laat mijn fiets door de dealer onderhouden, door dit op de juiste intervallen te doen sta ik zelden tot nooit voor dure verrassingen.
Zelf rommelen zie ik niet zitten bij gebrek aan kennis en gereedschap, daar is de vakman voor.
A man's got to know it's limitations..
 
Ik wil een nieuwe motor kopen en ben benieuwd wat de kosten zijn van de onderhoudsbeurten van een motor. In de garantieperiode moet je de dealer natuurlijk de beurten uit laten voeren
Nee, moet helemaal niet.
Als de dealer dat zegt, dat liegt die.

Dat was tot jaren terug wel, totdat het Europese Hof heeft besloten dat het een vorm van koppel-verkoop is, wat nadrukkelijk in wetten is verboden.

Je dient je onderhoud wel bij te houden. En als bij een garantieclaim (die doe je wel bij een dealer) de dealer vindt dat er iets aan het onderhoud mankeerde, dan heeft de dealer de plicht om dat hard te maken.
en ik vraag me af of die heel erg duur zijn.
Maakt het verschil of je een BMW of een Yamaha koopt?
Als iemand hier ervaringen mee heeft dan hoor ik het graag.

Zeker zit er verschil in.
Het grootste verschil zit hem al in het uurtarief van de monteurs. Tussen 45 euro per uur en 80 euro per uur zit al een verschilletje.

Je moet natuurlijk wel terecht waar je een goed gevoel bij hebt, waar je graag komt. Iets met service en uitstraling. En dan nog goed werk leveren en ev problemen netjes oplossen. Die moet je hebben :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan