Kosten per jaar

atx

MF'er
7 aug 2002
102
0
deurne, Noordbrabant
Stel je hebt 3 situaties:

1. Je rijdt 10dkm per jaar, op R6 (01)of Gsx-r 600 (01)

2. Je rijdt 10dkm per jaar, op sv650s (04)

3. Je rijdt 10dkm per jaar, op Xt660X (05)

Hoe ligt dan ongeveer de verhouding voor een 18 jarige qua kosten per jaar. Denk dan aan totaal van benzine, banden, verzekering, onderhoud en alles wat ik nu vergeet.

Ik denk zelf dat de XT660X het goedkoopste is, daaropvolgens de sv650s en dan de R6/Gsx-r 600

Maar hoe groot zijn die verschillen dan?

Vraag eens aan een dealer wat de rijkosten ongeveer zijn (onderhoud + inruilwaarde + benzineverbruik). Zij kunnen echter geen exacte antwoorden geven omdat er natuurlijk ook veel afhangt van je rijstijl.

Ik denk dat je de verschillen niet alleen zoeken moet op financieel gebied. Je noemt hier drie verschillende fietsen met elk eigen kenmerken, waaronder comfort.

Bovendien, als je zelf klein onderhoud kan doen, dan scheelt dat ook weer geld. Een WPH is hier een goed advies en een prima investering!

Kortom, weeg af welke fiets jij het fijnst vind rijden en kijk dan of je het financieel waard vind. Ik heb nu het idee alsof je probeert te bepalen hoe duur elke fiets is en op basis daarvan ga je je interesse verkennen.

Overigens, als het niet gaat om de aanschaf van een fiets, dan heb ik niets gezegd :X

:P

Terug
Bovenaan Onderaan