Kosten R11RT

Hoi.

Herr BMW heeft inderdaad voor elk simpel klussie wel een special tool.
Dat is alleen om de diverse werkzaamheden sneller en makkelijker te maken.
Om een krukaskeerring te vervangen 10? stuks, ongeveer.

Een beetje monteur kan daar wel omheen werken, duurt alleen wat langer.

Groeten, Paul.
 
WAARDELOOS!!!
Dat je een 'beetje monteur' moet zijn om er omheen te werken. Ja, met een breekijzer krijg je ook alles los.
Wat een onzin. Construeer 't zodanig dat je met standaard-gereedschap overal bij kan.
In Bayern kunnen ze nog veel leren van Japan!
 
WAARDELOOS!!!
Dat je een 'beetje monteur' moet zijn om er omheen te werken. Ja, met een breekijzer krijg je ook alles los.
Wat een onzin. Construeer 't zodanig dat je met standaard-gereedschap overal bij kan.
In Bayern kunnen ze nog veel leren van Japan!
De motoren komen uit Berlijn 🤭
 
Ik heb een Honda SH300 scooter voor kortere stukken, zoals naar de Chinees. Rijdt 1 op 30, is retesnel, loopt 140, je zit redelijk beschut en het tasje met Menu A kan tussen de benen. ABS, injectie, schermpje, meer heb je niet nodig. Handvatverwarming knutsel je er zo op. Ik heb nooit gesnapt dat niet iedereen zo’n ding heeft. Voor de Dylan 150 geldt dat nog sterker trouwens. Daar trap ik mijn Pan niet voor aan.
Helemaal mee eens!
Ik heb dan wel geen scooter maar een CG125. Vergelijkbaar met de SH maar in alles goedkoper. (ik zocht eigenlijk een Innova maar deze was zoveel goedkoper in aanschaf...) Daar doe ik echt alles mee totdat ik een aanhanger nodig heb.
Er zit een mooi rekje achterop waar ook een topkoffertje op vastgezet kan worden. Alles groter zet ik met spanbanden of elastieken vast. Van 2 zakken briketten voor de BBQ tot TL armaturen.

Woon werk doe ik er ook mee, het jaar rond. Weliswaar geen 10 minuten snelweg maar wel 45 minuten b-weg. Wel humor dat je na 2 maanden reiskostenvergoeding alle kosten voor een jaar rijden er al uit hebt. (en dan ook alle kosten. Van verzekering en onderhoud tot en met brandstof)

Als je een grote motor gaat kopen als vervanging van een kleine auto zou ik de kosten nog maar eens afwegen. Auto vraagt in vergelijking amper onderhoud en bijna alles is zelf te doen en slijtage onderdelen veel goedkoper.
 
WAARDELOOS!!!
Dat je een 'beetje monteur' moet zijn om er omheen te werken. Ja, met een breekijzer krijg je ook alles los.
Wat een onzin. Construeer 't zodanig dat je met standaard-gereedschap overal bij kan.
In Bayern kunnen ze nog veel leren van Japan!
Slaan ze in Japan keerringen er in met een breekijzer?
Als je het BMW manual volgt heb je voor elke keerring een apart stempel nodig. Dat is lekker op de productielijn maar iedere monteur weet dat zo,n ding vlak en recht moet zitten. Net als keerringen over slines, duwen ze dat er in Japan zo overheen? Nee, ook zij gebruiken daar een sleeve voor. Maar in de werkplaats pak je daar een stukje schilderstape voor.
BMW is gewoon heel simpel en hufterproof in zijn manuals, dat zou geen verwijt moeten zijn, eerder naar de Japanners die je maar aan laten kloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan