Kosten reinigen carbs: Is dit normaal?

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Ik heb me motor naar de garage gebracht omdat hij stotterde, nu heeft de garage de carbs schoon gemaakt en ook gelijk mijn bougie doppen vervangen.
allemaal leuk en aardig maar het prijskaartje was 270 euro, is dat nie een beetje overdreven?
 
_O- _O- _O-

Heb je het al eens geprobeerd bij een magna bijvoorbeeld? Dan trek ik liever bij een supersport de carbs eraf hoor! En vaak zit bij een "lijn"chopper ook de airbox achter de carbs (en de airbox kan vaak NIET naar achteren), waardoor je enorm moet prutsen om de carbs weer tussen de rubbers te krijgen.

heb zelf een Magna gehad. 2 zelfs..
dus weet waar ik over praat.

maar ben wel benieuwd naar de rekening specificatie van de TS..
 
De motorzaak bij mij in de buurt doet het volgende als je er komt om een afspraak te maken....
Even in het boek kijken wanneer we tijd hebben zei hij. ( de agenda erbij ) Dat wordt dan over 2 weken we zitten tot dan helemaal vol, je ziet het ( hij laat de agenda zien ) Ik telde 12 afspraken per dag. Nu wil het volgende; er werkt daar 1 monteur fulltime en de andere doet van alles en nog wat en is ongeveer de helft van de dag in de werkplaats. Per dag zijn er dus 12 manuren te verdelen. Conclusie; op de gemiddelde rekening worden enkele uren arbeidsloon in rekening gebracht bij de normale beurten / reparaties. RARA, WAT KLOPT HIER NIET.
 
Even ter vergelijking:

Een Honda VF750 (lijkt toch op Magna blok? ), kleppen stellen en carbs synchroniseren: 130 euro bij erkende garage.

Dan hebben ze wel hééél goed schoongemaakt... ;)
 
Ff terug rekenen: € 270,-- is ex BTW 226,90-.
Trek daar € 30,-- aan materiaal af dan kom je op € 195,-- afgerond.
Normaal uurtarief is ongeveer € 50,-- per uur dus in totaal 4 uur werk voor demontage, reiniging en montage van de carburateurs de/montage van de bougiekabels en doppen en het maken van twee keer een proefrit.
Is voor een ervaren monteur helemaal niet zo gek hoor, zeker als je in aanmerking neemt dat het hier om een chopper gaat, meestal moet er namelijk veel meer losgemaakt worden om bij de carburateurs te komen.
 
Ik ga ook voor de supersport !!! De achterste carburator van een Intruder bijvoorbeeld is zeker niet alleen de tank demonteren maar bijna alles wat onder het zadel zit.....Die prijs is volgens mij heel normaal.
 
heb zelf een Magna gehad. 2 zelfs..
dus weet waar ik over praat.

Gehad hebben zegt niks, iedereen kan zo'n ding kopen. Maar heb je de carbs er wel eens achter weg gehad?

Even ter vergelijking:

Een Honda VF750 (lijkt toch op Magna blok? ), kleppen stellen en carbs synchroniseren: 130 euro bij erkende garage.

Dan hebben ze wel hééél goed schoongemaakt... ;)

Ik snap de vergelijking van werkzaamheden niet zo?
 
Trouwens, al die mensen die direct beginnen te roepen dat je opgelicht bent terwijl ze zelf niks van de motor/techniek/werkzaamheden afweten:

:r :r :r
Wel mee eens. Heb zojuist 'even' de thermostaat van m'n VFR800 vervangen. DAT was een klusje van niks, MAAR voordat je bij dat ding bent, ligt wel je halve motor op de werkbank. Tot en met je fuel rail plus injectoren aan toe. Daar ben je serieus even mee bezig.

Eenvoudige klussen, kunnen soms nog best tijd vreten en daar betaal je natuurlijk voor. Ik zou m'n motor ook alleen maar wegbrengen als ik daar winst uit zou halen, dus meer dan 50 euro per uur zou verdienen. Nou, dit laatste zit er voorlopig niet in.
 
~
Gehad hebben zegt niks, iedereen kan zo'n ding kopen. Maar heb je de carbs er wel eens achter weg gehad?Ik snap de vergelijking van werkzaamheden niet zo?[/quote]

Ja, helemaal waar: daar hoeft de carb er niet voor onder uit gehaald te worden.

Toch vond ik het bedrag wel een aardig om aan te bieden als vergelijking met andere garages (en ik had niet zo goed gelezen :$ )
 
Ff terug rekenen: € 270,-- is ex BTW 226,90-.
Trek daar € 30,-- aan materiaal af dan kom je op € 195,-- afgerond.
Normaal uurtarief is ongeveer € 50,-- per uur dus in totaal 4 uur werk voor demontage, reiniging en montage van de carburateurs de/montage van de bougiekabels en doppen en het maken van twee keer een proefrit.
Is voor een ervaren monteur helemaal niet zo gek hoor, zeker als je in aanmerking neemt dat het hier om een chopper gaat, meestal moet er namelijk veel meer losgemaakt worden om bij de carburateurs te komen.

Dat klopt ongeveer wel, alleen mijn dealer kleed de rekening nog aan. Kleinmateriaal en milieu zijn geen grote posten maar daar komt dan ook weer de BTW overheen en dan komt er toch weer een leuk bedragje te staan.
 
heb het zelf al paar keer meegemaakt dat de carburateurs niet schoon te krijgen zijn met carbucleaner in te spuiten, dus dan moeten ze nog eens uit elkaar en dan in een soort sterke shampoo laten liggen.
kruipt heel veel tijd in maar dat zien de klanten niet. en die zeuren dan ook over de rekening.
er zijn de laatste jaren meer problemen met carburateurs door die loodvrije benzine dan vroeger met lood erin.
die wit groene drab is soms lastig los te krijgen
 
heb het zelf al paar keer meegemaakt dat de carburateurs niet schoon te krijgen zijn met carbucleaner in te spuiten, dus dan moeten ze nog eens uit elkaar en dan in een soort sterke shampoo laten liggen.
kruipt heel veel tijd in maar dat zien de klanten niet. en die zeuren dan ook over de rekening.
er zijn de laatste jaren meer problemen met carburateurs door die loodvrije benzine dan vroeger met lood erin.die wit groene drab is soms lastig los te krijgen

Dat komt niet door de loodvrije benzine, maar door de biotoevoeging. bacterien,schimmels en algen telen wierig als er maar een heel klein beetje water in je tank staat. Je blijft schoonmaken en stotteren.

Grote motorrevisiebedrijven (terlouw Mijnherensland) gebruiken ignishion in 1 op 1000 verhouding. Ook aanbevolen door Caleb&brett ( testers van brandstoffen op o.a. algen en bacterien.) dit zorgt voor een verwijdering van de algen en bacterien, verwijdering van het water in je tank en reiniging van je brandstof systeem.

\/ \/ \/
 
Dat komt niet door de loodvrije benzine, maar door de biotoevoeging. bacterien,schimmels en algen telen wierig als er maar een heel klein beetje water in je tank staat. Je blijft schoonmaken en stotteren.

Grote motorrevisiebedrijven (terlouw Mijnherensland) gebruiken ignishion in 1 op 1000 verhouding. Ook aanbevolen door Caleb&brett ( testers van brandstoffen op o.a. algen en bacterien.) dit zorgt voor een verwijdering van de algen en bacterien, verwijdering van het water in je tank en reiniging van je brandstof systeem.

\/ \/ \/
egwaar?
Dus inprincipe 1 keer per maand(ofzo) een dopje van dat spul in je tank gooien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan