Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb je het al eens geprobeerd bij een magna bijvoorbeeld? Dan trek ik liever bij een supersport de carbs eraf hoor! En vaak zit bij een "lijn"chopper ook de airbox achter de carbs (en de airbox kan vaak NIET naar achteren), waardoor je enorm moet prutsen om de carbs weer tussen de rubbers te krijgen.
heb zelf een Magna gehad. 2 zelfs..
dus weet waar ik over praat.
maar ben wel benieuwd naar de rekening specificatie van de TS..
heb zelf een Magna gehad. 2 zelfs..
dus weet waar ik over praat.
Even ter vergelijking:
Een Honda VF750 (lijkt toch op Magna blok? ), kleppen stellen en carbs synchroniseren: 130 euro bij erkende garage.
Dan hebben ze wel hééél goed schoongemaakt...
Was dat niet iets met 'de beste stuurlui' of zo?Trouwens, al die mensen die direct beginnen te roepen dat je opgelicht bent terwijl ze zelf niks van de motor/techniek/werkzaamheden afweten:
Wel mee eens. Heb zojuist 'even' de thermostaat van m'n VFR800 vervangen. DAT was een klusje van niks, MAAR voordat je bij dat ding bent, ligt wel je halve motor op de werkbank. Tot en met je fuel rail plus injectoren aan toe. Daar ben je serieus even mee bezig.Trouwens, al die mensen die direct beginnen te roepen dat je opgelicht bent terwijl ze zelf niks van de motor/techniek/werkzaamheden afweten:
Was dat niet iets met 'de beste stuurlui' of zo?
Gehad hebben zegt niks, iedereen kan zo'n ding kopen. Maar heb je de carbs er wel eens achter weg gehad?Ik snap de vergelijking van werkzaamheden niet zo?[/quote]
Ja, helemaal waar: daar hoeft de carb er niet voor onder uit gehaald te worden.
Toch vond ik het bedrag wel een aardig om aan te bieden als vergelijking met andere garages (en ik had niet zo goed gelezen )
Ff terug rekenen: € 270,-- is ex BTW 226,90-.
Trek daar € 30,-- aan materiaal af dan kom je op € 195,-- afgerond.
Normaal uurtarief is ongeveer € 50,-- per uur dus in totaal 4 uur werk voor demontage, reiniging en montage van de carburateurs de/montage van de bougiekabels en doppen en het maken van twee keer een proefrit.
Is voor een ervaren monteur helemaal niet zo gek hoor, zeker als je in aanmerking neemt dat het hier om een chopper gaat, meestal moet er namelijk veel meer losgemaakt worden om bij de carburateurs te komen.
heb het zelf al paar keer meegemaakt dat de carburateurs niet schoon te krijgen zijn met carbucleaner in te spuiten, dus dan moeten ze nog eens uit elkaar en dan in een soort sterke shampoo laten liggen.
kruipt heel veel tijd in maar dat zien de klanten niet. en die zeuren dan ook over de rekening.
er zijn de laatste jaren meer problemen met carburateurs door die loodvrije benzine dan vroeger met lood erin.die wit groene drab is soms lastig los te krijgen
egwaar?Dat komt niet door de loodvrije benzine, maar door de biotoevoeging. bacterien,schimmels en algen telen wierig als er maar een heel klein beetje water in je tank staat. Je blijft schoonmaken en stotteren.
Grote motorrevisiebedrijven (terlouw Mijnherensland) gebruiken ignishion in 1 op 1000 verhouding. Ook aanbevolen door Caleb&brett ( testers van brandstoffen op o.a. algen en bacterien.) dit zorgt voor een verwijdering van de algen en bacterien, verwijdering van het water in je tank en reiniging van je brandstof systeem.
\/ \/ \/
Niet spammen voor je eigen toko he?\/ \/ \/
egwaar?
Dus inprincipe 1 keer per maand(ofzo) een dopje van dat spul in je tank gooien?
Niet spammen voor je eigen toko he?