Kosten reinigen carbs: Is dit normaal?

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Ik heb me motor naar de garage gebracht omdat hij stotterde, nu heeft de garage de carbs schoon gemaakt en ook gelijk mijn bougie doppen vervangen.
allemaal leuk en aardig maar het prijskaartje was 270 euro, is dat nie een beetje overdreven?
 
Hoe zijn de carbs schoongemaakt? Indien gedemonteerd / gemonteerd, hoeveel tijd zou dat kosten? Doe dat maal een monteurs uurloon, volgens mij kom je dan al snel in de buurt van een dergelijk bedrag.
 
Originele bougiedoppen zijn duur (het is geen puchje waar je zo ff een willekeurig dopje aan draait). En bij 9 van de 10 motoren zit er ook behoorlijk wat werk in de genoemde klussen, dus die prijs is echt niet gek :N
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me motor naar de garage gebracht omdat hij stotterde, nu heeft de garage de carbs schoon gemaakt en ook gelijk mijn bougie doppen vervangen.
allemaal leuk en aardig maar het prijskaartje was 270 euro, is dat nie een beetje overdreven?


Schoonmaken kost ongeveer 90 euro voor een 4-cilinder.
De bougiedoppen kosten de kop niet, maar verkijk je er ook niet op.

Ligt eraan wat ze allemaal uit moesten bouwen om bij de carburateurs te komen... Als het veel werk is dan ben je zo 2 uurtjes verder.. (a 50 euro per uur)
 
Ik heb me motor naar de garage gebracht omdat hij stotterde, nu heeft de garage de carbs schoon gemaakt en ook gelijk mijn bougie doppen vervangen.
allemaal leuk en aardig maar het prijskaartje was 270 euro, is dat nie een beetje overdreven?
Da's zeker overdreven, maar misschien mag ie je wel, dat het daarom zo goedkoop is.
;)
 
'Is dit normaal?' > 'Kosten reinigen carbs: Is dit normaal?'

Vraag een gespecificeerde rekening, dan kan je zien waar de kosten in zijn gaan zitten. Meestal zijn het allemaal heel redelijke bedragen, tot je het zaakje bij elkaar op gaat tellen -O-
 
naja er hoevden geen kappen af want het is een chopper, maar het leek mij gewoon een beetje duur aangezien hij ook zei dat ze niet zo erg vies waren en hoe die het heeft gedaan weet ik niet.
 
Ik heb me motor naar de garage gebracht omdat hij stotterde, nu heeft de garage de carbs schoon gemaakt en ook gelijk mijn bougie doppen vervangen.
allemaal leuk en aardig maar het prijskaartje was 270 euro, is dat nie een beetje overdreven?

En is je probleem opgelost?

Zijn je carburateurs van binnen en buiten picobello schoon en incl. bougie doppen dan vind ik de prijs allezins redelijk.

Tis nl een takke werk om je carburateurrset uit te bouwen en elke carburateur te demonteren en de zaak opnieuw op te bouwen en afstellen.....

Belangrijkste is dat je probleem van stotteren opgelost is...en het zou best kunnen dat de bougiedoppen gebarsten waren. Je garage bedrijf heeft mijn inziens goed gehandeld.
 
Laatst bewerkt:
naja er hoevden geen kappen af want het is een chopper, maar het leek mij gewoon een beetje duur aangezien hij ook zei dat ze niet zo erg vies waren en hoe die het heeft gedaan weet ik niet.

Schoonmaken is schoonmaken, of ze nou erg vies waren of een beetje, het werk is hetzelfde...

En ik ken genoeg choppers waarbij de carbs er tig keer moeilijker achterweg gaan als bij een supersport :X

Welke motor is het?
 
Ik heb me motor naar de garage gebracht omdat hij stotterde, nu heeft de garage de carbs schoon gemaakt en ook gelijk mijn bougie doppen vervangen.
allemaal leuk en aardig maar het prijskaartje was 270 euro, is dat nie een beetje overdreven?

Heel veel geld omgerekend in de gulden, wij worden vaak belazerd door dealers en garage`s, dat is zo, Stel jezelf de volgende keer veilig en vraag te voren wat het gaat kosten, ga ook even naar de andere dealer voor een prijsopgave. ;)
 
dit is niks geen rare prijs.
als je carberateurs schoon moet maken moet je het hele zaakje demonteren.
Hoe vies ze zijn doet er niks aan af je moet gewoon de hele zaak demonteren en inspecteren en dat kost erg veel tijd en is secuur werk.

Ik heb het voor mijn eigen motor en zielug hoopje gedaan en geloof me je bent er als je het goed doet zo een middag mee zoet. In mijn geval zelfs een aantal dagen maar dat was dan ook een complete carberateur revisie.
 
naja er hoevden geen kappen af want het is een chopper, maar het leek mij gewoon een beetje duur aangezien hij ook zei dat ze niet zo erg vies waren en hoe die het heeft gedaan weet ik niet.

Een chopper heeft meestal 2 cilinders.
Dus ook 2 carburateurs..

Synchroniseren en reinigen kost dan ongeveer 100 euro incl uurloon.
De doppen kosten ongeveer 10 euro per stuk.

Ik zeg dat je misschien wel flink genaait bent.
Wellicht dat je de specificatie van je bon hier even kan plaatsen?
Dan kunnen we kijken waar het em in zit.

dit is niks geen rare prijs.
als je carberateurs schoon moet maken moet je het hele zaakje demonteren.
Hoe vies ze zijn doet er niks aan af je moet gewoon de hele zaak demonteren en inspecteren en dat kost erg veel tijd en is secuur werk.

Ik heb het voor mijn eigen motor en zielug hoopje gedaan en geloof me je bent er als je het goed doet zo een middag mee zoet. In mijn geval zelfs een aantal dagen maar dat was dan ook een complete carberateur revisie.

Bij een chopper hoeft dat dus niet. Daarbij is het vaak alleen de tank eraf en dat is een peuleschil bij een chopper. 4 boutjes los en hij is vaak al los.
De carbu demonteren is ca 15 minuten extra werk. Het terugbouwen ook. Dus zeg een half uur voor het uitbouwen, en weer terugplaatsen.

Tis geen supersport met veel kappen.

Destijds carburateurs laten reinigen incl demontage en ultrasoon reinigen en synchroniseren. kostte 125 euro voor een tourmotor met 4 cilinder en volle kuip.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, en wie weet hebben ze wel revisie-setjes gebruikt voor de carburateurs (nieuwe pakkingen, vlotternaalden enz), die betaal je natuurlijk ook. Ga eens uit van 3 uurtjes werk a 60euro/uur + wat onderdelen en je zit er zo op.
Maak de volgende keer duidelijke afspraken over de prijs, hiermee voorkom je dit soort verrassingen.
 
Bij een chopper hoeft dat dus niet. Daarbij is het vaak alleen de tank eraf en dat is een peuleschil bij een chopper. 4 boutjes los en hij is vaak al los.
De carbu demonteren is ca 15 minuten extra werk. Het terugbouwen ook. Dus zeg een half uur voor het uitbouwen, en weer terugplaatsen.

_O- _O- _O-

Heb je het al eens geprobeerd bij een magna bijvoorbeeld? Dan trek ik liever bij een supersport de carbs eraf hoor! En vaak zit bij een "lijn"chopper ook de airbox achter de carbs (en de airbox kan vaak NIET naar achteren), waardoor je enorm moet prutsen om de carbs weer tussen de rubbers te krijgen.
 
Idd. Laat mij maar een supersport doen....

Het is vaak makkelijk om te zeggen dat een bepaalde klus een bepaalde tijd duurt.
Dit zie ik hier weer een aantal mensen doen. Praktijk is vaak toch anders en je doet er langer over. Ga het zelf maar eens doen.
Ik denk dat de prijs heel reeel is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan