Kosten reviseren lc4 620

Chris CBR

MF'er
23 okt 2007
129
0
Eindhoven
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een lc4 620, maar helaas na 2 dagen rijden liep mijn bigend al in de soep.

Nu heb ik de motor weggebracht naar lemmens motoren om het blok weer op te knappen.

Ze gaan vervangen:
-drijfstang inclusief big/smallend
-zuigerveren
-krukaslagers
-baklagers
-olie/filter en koelvloeistof
-alle pakkingen nieuw
-waterpompschoepenwieltje

Voor dit alles hebben ze circa 7 uur werk gerekend.
Dit alles kost mij circa €1200

Ik vroeg mij af of dit een beetje een nette prijs is?

En wat moet zou een goed uitziende en goed lopende lc4 620 zonder elec. start in SM trim kmstand:onbekend van bouwjaar 2000 nog moeten opbrengen?
 
ik zou het zoiezo niet laten doen door motorzaak, kweet niet in hoe verre je het zelf kunt, en anders een bekende sleutelaar, want je gaat spijt krijgen zoveel geld in de brommert steke
 
Spijt krijgen? Deze kosten blijf je toch houden met zo'n onderhoudsgevoelige brommert?
Zelf doen was inderdaad een optie maar ik had er ff niet zoveel zin in, en alleen aan onderdelen ben je ook al een vermogen kwijt helaas.
Bij lemmens rekenen ze ongeveer €400 voor de drijfstang en dan komt de rest er nog bij.
 
Prijs lijkt me niet heel gek.

En een LC4 is echt niet zo'n onderhoudsgevoelige motor hoor
 
Brouwer in Zwartebroek bellen voor een prijsopgaaf.
Dat is de oude importeu.
Ik heb goede ervaringen daar met onderhoud van mijn LC-4 gehad.
 
Hoeveel jaar geleden was dat? Er is daar nogal wat wisseling van de wacht geweest. Ik kom er in ieder geval niet graag meer.
 
Achja ik heb vernomen dat lemmens motoren wel een goede naam heeft, en ik vind dat ze me ook vriendelijk behandelen maar dat mag ook wel voor dat geld.

Wel "hoor" ik van vele dat ze duurder zijn dan andere, maar als ik de reacties hierzo bekijk dan valt het dus ook wel mee.

Ik hoop dat ik er soon weer op kan blazen :] .
En wat betreft de onderhoudsgevoeligheid, ik neem mijn fireblade als vergelijkings materiaal dan is zo'n ktm dus heel erg onderhoudsgevoelig maar ook een wereld van verschil tussen beide natuurlijk.
 
als je het geld ervoor (over) hebt, doen. prijs is vrij normaal en heb je nog garantie ook.

snel betalen,. niet meer aan denken en vanaf dan zuinig met de motor en goed onderhouden
 
als je het geld ervoor (over) hebt, doen. prijs is vrij normaal en heb je nog garantie ook.

snel betalen,. niet meer aan denken en vanaf dan zuinig met de motor en goed onderhouden


Garantie krijg je niet, het is een competitie motor, krijg je geen garantie.
 
Hallo,

Mijn ktm is 2 weken geleden ook kapot gelopen. Was eerst ook bang dat het big end kapot was. Dit zou mij dan rond de 1000€ gaan kosten. Met alles er bij. Dit was dan wel bij een beunhaas. Deze man staat bij mij in de buurt bekend als de ktm goeroe. Nu bleek het bij mijn motor zo te zijn dat alleen de krukaslagers kapot waren. dit gaat me nu waarscheinlijk rond de 500€ kosten.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Succes met de motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan