kosten rijklaar maken

bathory

MF veteraan
30 apr 2004
3.640
0
boskoop
Vandaag bij safe in R-dam geweest.
Wat me opviel was dat bij de prijs het bedrag van rijklaarmaken was vermeld.
Nieuw was dat 349 euries,2de hands 249 euries.
Weet iemand misschien wat er allemaal aan een nieuwe motor moet gebeuren
om hem rijklaar te maken.? 349 euro is toch 769 fl
Kan me niet echt voorstellen dat het zo veel moet kosten.(vandaar deze vraag)
Het haald ook niet uit of het een simpele of een meer geavanceerdere motor
is zoals een SS,prijs r-klaar maken blijft hetzelfde.

M.V.G....Rob............... :]
 
rijklaar maken is de grootste bullshit die er is, voor 200/300 euro wil ik zelf ook wel ff n paar liter olie vervangen en de tank volgooien(want meer doen ze echt niet :X )
 
rijklaar maken is de grootste bullshit die er is, voor 200/300 euro wil ik zelf ook wel ff n paar liter olie vervangen en de tank volgooien(want meer doen ze echt niet :X )

Uitkratten, spiegels, ruitje en diverse kuipdelen uitpakken en monteren,
papierwinkel (kentekenbewijs, kentekenplaat aanvragen en betalen), electrisch systeem nakijken, olie vervangen? aftanken, etc. etc.
 
Laatst bewerkt:
Zekers... maar da's niet meer dan 275 pleuro waard... ;)
En voor tweedehands geld, niet zeiken over extra kosten, gewoon afleveren incl. beurt... :P
Die kosten hebben ze vooraf al kunnen berekenen met inruil en hun verkoopprijs...
 
In die prijs zit ook de overhead mee berekend.
Kosten van het pand, personeel, het plekje in de showroom en mogelijk ook nog een stukje onderhandelingsruimte vwb de prijs.
 
vind het wel veel,zelfs voor een "simpele 1 cilinder"wordt
die prijs gerekend.
volgens mij slaat iedereen door met die euro... ;)
 
Heb in de afgelopen jaren bij 3 motorzaken een nieuwe motor gekocht.
En er zijn nooit afleverings kosten in rekening gebracht.
 
Als je een nieuwe motor koopt altijd bedingen dat je geen aflever kosten betaald.
Anders gewoon naar andere motorzaak.
9 van de 10 keer betaal je dan geen aflever kosten.
 
Als je een nieuwe motor koopt altijd bedingen dat je geen aflever kosten betaald.
Anders gewoon naar andere motorzaak.
9 van de 10 keer betaal je dan geen aflever kosten.

:^ okee, was bij een koekblikdealer, maar helemaal erg:
ik was daar met kennis om auto uit te zoek, ze sluit een deal op een tweedehands charade sedan, er komen ff 300 toenmalige pecunia (f/€) afleverkosten bij..
ze haalt dat ding op, ik kijk 2 dagen later ff: olie zwart als de nacht, peil te laag, koelvloeistofpeil te laag, banden slap.. :(
nou had ze ook nog een fles wijn erbij gekregen, terwijl ze niet drinkt, gaf ze al aan, dus heb ik gezegd: "ruil die maar om voor een kannetje olie, plus het geld van afleveringsklaar maken!" maar dat is geloof ik niet eens gelukt!
dealerbedrijven? platbranden, allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan