kosten van het ombouwen

Robertt

MF'er
5 okt 2004
77
0
Wat ben je gemiddeld kwijt aan het ombouwen van je enduro/crosser naar een supermotard?

Alvast bedankt
 
ik was met mijn suzuki drz400s +/- 1500€ kwijt bij bonmotoren,en nog eens 500€ kwijt bij WP (tragter racing) voor de sm-vering.
 
ach...

hoe ver wil je modden?...ik zit al op een paar k's... :X

Ik wil gewoon een mooie supermotard met kenteken.
Ik zit nu een beetje te kijken naar tweedehands supermotards met kenteken en naar enduro's met kenteken.
Die enduro's zijn vaak een stuk goedkoper dan de supermotards.
Nu moet ik alleen ff weten wat het gaat kosten om een enduro om te bouwen zodat ik bij tweedehands motors een beetje kan zien waar ik verstandig aan doe.
 
Hangt er vanaf hoe je het dus doet.
Als je ergens (giet)velgen (bv GS500/RS125 oid) vandaan schoept, 2de hands vering op de kop tikt en zoveel mogelijk zelf doet kun je met zo'n 200-500 euro wel een heel eind komen.

Doe je het grondig (dus nieuwe spaakvelgen, nieuwe vering enzo) dan zit je, zoals martijn, al gauw over de 1000 euro, of nog ruim meer :) .

Voor mijn NX heeft de ombouw alles bij elkaar 200 euro gekost ofzo (wel met frotbanden, maar goed, kunt niet alles hebben :X )
 
ik zou rekenen op 2000 euro voor:
-17" spaakvelgen (evt. op nieuwe naven)
-binnen en buitenbanden
-320mm schijf en remkitje (evt. stalen leidingen)
-afstellen achterveer en vorkpoten (stuggere veer, andere vorkolie, shims etc..)

verder kun je denken aan:
-koplamp
-stuur
-demper (evt. voorbochten)
-carburateur (evt. HC-zuiger + nokkenas)
-voorspatbord
-lak en/of stickers
-toeters; bellen
 
Velgen incl. spaken 499,- remsetje 300,- gebruikte bandjes 100,- binnenbandjes a 35 euro en je ben al een heel eind :)
 
Kosten besparing banden, als je gewoon straatfiets banden monteerd dan kost dat je eigenlijk niks, gewoon ff bij local bike shop vragen of ze nog lekkenbanden hebben, deze worden namelijk op een tubless velg niet geplakt, dus weggegooid en in je SM heb je toch een binnenband dus lekker cheap, tippie He!

heb trouwens net mijn wielen gespoten was dat gepolijst gedoe zwaar zat, 1x pekel en daar kon ik weer met me poetsdoekie, dus nu maar zwart gemaakt
en meteen maar ff een detail er op gebrusht staat wel link, toch?
Morgen ff de 2k lak erover en laat die winter maar komen.
full
 
en hier het semi eindresultaat

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/144706/568d30c1677df14fa79cfc207e9c14fa (velg .jpg)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan