Status
Niet open voor verdere reacties.

MoniqueK

MF'er
14 sep 2019
38
27
Een vraag voor de monteurs/kenners onder jullie.

Onlangs Honda CBR 900rr Fireblade uit 1996 gekocht in redelijke conditie. Heb hem na laten lopen door iemand die me onderstaande lijst mailt met wat er moet gebeuren (ballagers moeten eigenlijk ook en kleppen stellen ook maar om kosten te drukken is dit nog even uitgesteld.

Mijn vraag: zouden de monteurs/kenners hier een ruwe schatting kunnen maken van de totale kosten (incl. uurloon) n.a.v. onderstaande lijst?

Olie
Oliefilter
Aftapring
Stofhoezen hoofdremcylinder
Transmissiedempers
Coolmix
Remvloeistof
Voorvorkolie
Verwijderingsbijdrage
Smeer en diverse
Remschijven voor
Remblokken voor
Bougies
Carburateur reinigen


Dankjewel!
Monique
 
ik zou eerst de kennis en kunde van die "iemand" wel eens getoetst willen hebben..
Stofhoezen hoofdremcilinder???
ze schrijft "redelijke conditie"
Liep hij niet? liep hij slecht? is er iets bekend over de laatste service? hoeveel KM? laatste keer kleppen gesteld?
Hoe kun je de carbs gaan schoonmaken als de kleppen niet gesteld worden, hoe ga je ze dan synchroniseren, dat is normaal het LAATSTE wat je doet?

een "mannetje " dat verwijderingsbijdrage opschrijft...

Ik heb er geen lekker gevoel bij
 
Hij zei dat die nog wel een jaartje door konden.
Nou dan zou ik heel snel een andere motorzaak gaan zoeken want balhoofdlagers zijn kapot/versleten of ze zijn goed,nog
een jaartje meekunnen slaat nergens op.Stofhoesjes van rempomp die kunnen wel wachten,ze scheuren wel eens door ouderdom maar
zijn geen essentieel onderdeel,de remschijven is ook maar de vraag of die wel vervangen moeten worden,ze moeten wel in een heel
slechte staat zijn(krom of diepe groeven) wil dat noodzakelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
@TS, wat ga jij met deze machine doen?, een beetje cruisen of rijden wat ie waard is?
Anders moet je een keus maken qua onderdelen uit goed/beter/best en dat kan mss al gunstiger uitpakken.
Ik begrijp dat je zelf wel onder supervisie de handen vuil wil maken, dus wat let je ?
Er zal wel een handige Harry ergens in de buurt zitten die je wegwijs kan maken of wil assisteren.

Zelf zit ik in N-limburg , kun je wel mee voorbij komen.
( m'n nichtje is helemaal gek van die Repsol uitvoering waar ik nog een keer m'n handen aan vuil mag maken😋)
 
Een vraag voor de monteurs/kenners onder jullie.

Onlangs Honda CBR 900rr Fireblade uit 1996 gekocht in redelijke conditie. Heb hem na laten lopen door iemand die me onderstaande lijst mailt met wat er moet gebeuren (ballagers moeten eigenlijk ook en kleppen stellen ook maar om kosten te drukken is dit nog even uitgesteld.

Mijn vraag: zouden de monteurs/kenners hier een ruwe schatting kunnen maken van de totale kosten (incl. uurloon) n.a.v. onderstaande lijst?

Olie
Oliefilter
Aftapring
Stofhoezen hoofdremcylinder
Transmissiedempers
Coolmix
Remvloeistof
Voorvorkolie
Verwijderingsbijdrage
Smeer en diverse
Remschijven voor
Remblokken voor
Bougies
Carburateur reinigen


Dankjewel!
Monique

Als er zo nonchelant met zaken als klepspeling en balhoofdlagers wordt omgesprongen vraag ik me af water dan wel gedaan gaat worden voor €1000,-.
Dat zijn geen zaken die je uit kostenoverweging laat zitten, ze zijn noodzakelijk....

Het zou in principe dan een grote beurt moeten zijn met remschijven , blokken, carburateurs ultrasoon reinigen, en dan balhoofdlagers en andere extra zaken. Als ik dat netjes zou moeten doen voor een klant met kwaliteitsonderdelen kom ik al snel uit op € 1500,- minimaal. En dat kan zelfs nog wat oplopen als je de motor in het echt ziet en bezig bent.
 
Laten we hem effe het voordeel van de twijfel geven, met 28000 denk ik er nog lang niet over om een kleppendeksel te lichten... Niet et veel hypotheses...
 
Olie= ja, doen
Oliefilter= ja, doen
Aftapring= ja, doen
Stofhoezen hoofdremcylinder Op conditie, als het niet lekt, dan uitstellen
Transmissiedempers Dat komt wel bij de erste bandenwissel
Coolmix= ja, doen
Remvloeistof= ja, doen
Voorvorkolie= ja, doen
Verwijderingsbijdrage TJa
Smeer en diverse, peanuts, dat schrijft alleen een echte dealer.
Remschijven voor Eerst rijden, in china bestellen
Remblokken voor Eerst rijden, in china bestellen
Bougies = ja, doen
Carburateur reinigen Alleen als hij beroerd loopt, anders eerst met flesjes reiniger experimenteren.

Raar dat er geen kleppen stellen bij staat. Ik zou de kilometerstand niet vertrouwen, die is wel heel laag voor zijn leeftijd.

Als ik het zelf zou doen zou ik misschien 100 euro kwijt zijn. De vloeistoffen koop ik gewoon bij de Brezan/Lasaulec of bij Roukama.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Nou dan zou ik heel snel een andere motorzaak gaan zoeken want balhoofdlagers zijn kapot/versleten of ze zijn goed,nog
een jaartje meekunnen slaat nergens op.Stofhoesjes van rempomp die kunnen wel wachten,ze scheuren wel eens door ouderdom maar
zijn geen essentieel onderdeel,de remschijven is ook maar de vraag of die wel vervangen moeten worden,ze moeten wel in een heel
slechte staat zijn(krom of diepe groeven) wil dat noodzakelijk zijn.
Remschijf was krom ja, merkte ik meteen bij de eerste rit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan